"Sukker test"

Puffen

Elsker forumet
Når er det en pleier å ta denne sukkertesten hos legen. Har ei på jobb som er gravis og hun spør meg om alt mulig siden jeg har to unger. Men når det gjelder denne sukkertesten kommer jeg til kort. Har aldri tatt den jeg........................

Man måler blodsukkeret i fingeren ved første besøk og alle andre besøk hos legen [:)]

Dersom den viser for høye verdier, må man ta en glukosebelastning med en gang, for å se om det kan være diabetes [:)]

Skal drikke noe sukkerholdig greier hos legen også skal en så hvordan kroppen reagerer. tror det er for å sjekke for svangerskapsdiabetes.

Gulkosebelastning?

Det varerier når man tar den.

Mange tar den også flere ganger gjennom svangerskapet.

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Har aldri tatt en slik test!

Man tar det kun dersom blodsukkeret er for høyt (den prøva man stikker i fingeren) [:)]

ORIGINAL: BlåBobler

Man tar det kun dersom blodsukkeret er for høyt (den prøva man stikker i fingeren) [:)]

Kun målt blodprosenten i fingeren jeg da.. Som jeg har fått beskjed om ihvertfall

De sjekker sukkeret med samme test. Hvis ikke er det litt rart, for det er en av de aller viktigste tingene å sjekke under graviditeten [:)]  Men det kan jo være at de ikke har sagt noe, fordi det har vært fint hver gang da [:)]

ORIGINAL: Lissyjane

Den skal taes mellom 28 og 32[:)]

Takk!
Nå kan jeg gå tilbake til å være "orakel" igjen, hehe!

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

glukosebelastingstest

Tok den i uke 30. Smakte gruuuusomt og måtte sitte still på venterommet i 2 timer. Så ny blodprøve[:)]

ORIGINAL: BlåBobler

Jeg fikk vite at det skal tas hvis du har for høy bmi.
Min var på 27,1 og har alltid hatt lavt blodtrykk, aldri vann i kroppen og alltid hatt fin urin. Men måtte ta pga bmien[:)]

ORIGINAL: Krristy

æsj den glukosebelastingtesten er Pyton[:'(][:'(][:'(]

Sign.
Trodde de bare gjorde det hvis det var mistanke om sv.skapsdiabetes?

Den testen blir ikkje tatt på alle gravide!

Eg har tatt den i 1 av 3 svangerskap, grunnen de ville ta den på meg var for å utelukke svangerskapsdiabetes i tredje svangerskap. Barn nr 2 hos meg var stort, og da mente de jeg kansje hadde hatt svangerskapsdiabetes i det svangerskapet [:)]

Jeg måtte ta den i noenogtyvende uke fordi jeg hadde så høy bmi.
Det værste var jo at jeg ikke fikk spise noe, ble svimmel og kvalm da jeg satt og ventet på å skulle ta blodprøve nr. 2. [:'(]
Dessuten måtte jeg vente lengre fordi de var fri for sånn glukose, så de måtte løpe på apoteket og kjøpe først.

Prøven var helt fin hos meg da, hadde lavere blodsukker etter testen enn før.

ORIGINAL: GitteLen

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

glukosebelastingstest

Tok den i uke 30. Smakte gruuuusomt og måtte sitte still på venterommet i 2 timer. Så ny blodprøve[:)]

Mhm [:'(]

Back
Topp