Sukker sukker sukker

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg vet det ikke er bra, men en gang daglig trykker jeg i meg en eller annen form for usunt sukker. Enten sjokolade eller godteri. Mest sjokolade. Jeg vet jo at det ikke er godt for hverken meg eller lille frøken i magen, men likevel. Også sitter jeg igjen kvalm og med dårlig samvittighet. Jeg var jo egentlig en veldig sunn person, som trente jevnt og spiste sjeldent godis av noe slag. Men nå sitter jeg bare foran tv'n etter jobb og spiser. Noen tips? Må komme meg ut av dette dårlige mønsteret!

Jeg sliter dessverre med det samme.
Det letter litt på søtsuge hvis jeg har forskjellig frukt tilgjengelig som jeg kan skjære opp. Har sagt til meg selv at jeg alltid skal prøve én frukt, før jeg tillater meg å kjøpe noe godt :p

Kom deg litt opp av sofan først og fremst, gå en liten tur eller ta en kort treningsøkt :) Så kan du prøve å lage fruktsalat eller smoothie? Det funker kanskje ikke hver gang, men innimellom? :)

Takk for svar! Godt det ikke bare er meg. Kom meg heldigvis opp av sofaen nå og tok en liten styrkeøkt. Men først etter litt for mye godteri må nesten prøve meg på frukt før godis. Takk for gode tips!

Uff! Kjenner meg så igjen. Ikke lett å la vær å dytte noe inn i trynet. Jeg sitter nå å fantaserer om en diger pose med smågodt ...

Jeg kjenner meg også igjen! Har bestemt oss for å ha godtefritt hus i uka, lørdag er lov, men mannen kommer innimellom med noe hjem og da blir jeg ikke blid :mad: 1 trimester var null problem, hadde ikke lyst på noe brød eller søtt, nå skulle jeg helst hatt sjokolade og skolebrød hveeer dag! *oppgitt av meg selv* jeg dytter tyggis i munnen hvis jeg blir søtsugen eller tar meg en brødskive med syltetøy.. Bedre enn sjokolade håper jeg! :/

Jeg spiser godteri hver dag! Og brus oftere nå enn i starten (men brus hjelper faktisk på blodtrykksfallene mine, så jeg syns det kommer innafor greit :p)
Spiser variert og godt, og prøver å spise endel frukt, men det blir alltid noe godteri uansett.. Menmen, alt med måte :) jeg blir skikkelig sur om jeg ikke får i meg sukker innimellom!

Jeg er helt håpløs om dagen.. Verste er vel at jeg ikke tror vi har noe snop, men finner alltid et eller annet!!
Men, skal prøve frukt før snop - har alltid masse frukt (til barna)! Godt forslag! :)

Det er så godt å vite at jeg ikke er alene! Ikke at det gjør det noe bedre for den lille. Vi har egentlig bestemt oss for godtefritt hus. Men så kommer alltid noen på besøk og lar masse digg ligge igjen. Svigermor la igjen to firkløverplater, En twistpose og nederlandsk sjokkis! Og jeg klaarer ikke kaste noe. Så da spiser jeg det... Må virkelig kjærpe meg. Skal prøve både brød med syltetøy og frukt.

Her i huset pleier vi å lage sukkerfri alternativer dersom det kniper for mye, tar jo litt tid å lage selv - men da får man jo også roet det verste søtsuget :)

Ellers fungerer oppskjærte epler med kanel over som en nødløsning.

Sånn var jeg også sist. Spiste altfor mye, og konsekvensen var at jeg gikk opp mye. Har enda ikke gått ned alt igjen.. Denne gangen er jeg mer bevisst, men har heller ikke lyst på noe sukker (sikkert fordi jeg venter gutt denne gangen ;-) ), men jeg prøver å spise frukt og grønt og nøtter, tar meg heller en yoghurt og slike ting. Drikker vann.

Det finnes sukkerfrie syltetøy på meny ihvertfall (søtet med eplejuice) så de kan man jo spise med god samvittighet. Ellers spiser jeg mye søt frukt når jeg får lyst på godteri. Granateple, druer og persimon frukt er søte og sunne alternativer til snop :-) tørkede fersken går det mye av her også. Det er jo noe sukket i det, men til gjengjeld så er det bra å spise om man har høyt blodtrykk og er uansett sunnere/bedre enn snop :-)

Jeg har ikke så lyst på søtsaker men er sulten heeeele tiden, og går jo såklart opp i vekt deretter. :oops:

Det er kanskje sunnere å spise brødskiver og knekkebrød hele dagen, men man går like mye opp i vekt likevel...om ikke mer. :p

Jeg også har et sykt sug etter spesielt sjokolade. Det var saftis før men nå er det kun sjokolade som frister. Huff :(

Eg var akkurat som dere, men fekk svangerskapsdiabetes i veke 12!!!:shifty: (Ikkje overvektig og ikkje i familien). Nå MÅ eg halde meg unna, og det går kjempebra. Har alltid hatt eit voldsamt søtsug, men nå er det nesten ingenting. Eg et 6-7 små måltid om dagen + trenar 4 dagar i veke(for å halde blodsukkeret i sjakk), plutseleg har eg ikkje søtsug i det heile! xsmile9

Jeg har ikke så lyst på søtsaker men er sulten heeeele tiden, og går jo såklart opp i vekt deretter. :oops:

Det er kanskje sunnere å spise brødskiver og knekkebrød hele dagen, men man går like mye opp i vekt likevel...om ikke mer. :p

Ja, men er vel bedre for mini. Og tennene! Og fordøyelsen! Så sant det ikke en masse sukker i pålegget da

Synes klementiner er en fin erstatning, spesielt nå som de er så fine og søte! :)

Back
Topp