Sukker og protein!

Amnion

Glad i forumet
Fikk melding fra legen idag om at sist prøve inneholdt litt sukker og protein så skal levere ny i morgen + måle blodsukker..

Hadde ihvertfall sukker i urinen sist men kan ike huske om det var protein også..Sist var det ingen fare iallefall- blodsukker var fint.

Tenker jeg må passe kosten men det gjør jeg egentlig allerede..andre med erfaringer her?

Biiittelitt engstelig for at dette skal føre til en kjempebaby!! Om det skulle vise seg å være svangerskapsdiabetes altså..emoticon

jeg hadde +1 på protein sist undersøkelse, men jordmor sa at det var normalt og ikke noe å tenke på. Jeg skal ta glukosebelastning neste uke, men det er på grunn av min vekt ikke sukker i urinen her.

Grunnen til at man måler sukker og protein i urinen er for å få varsel om mulig utvikling av sv.skapsdiabetes og/eller svangerskapsforgiftning. Det er derfor viktig at det blir sett i sammenheng med blodtrykk og at det foretas ny urinprøve relativt raskt. Hvis du ikke har andre tegn på noen av sykdommene, og nivået ikke stiger ytterligere, så er det ingenting å bekymre seg over.

Back
Topp