Sukker og kosthold

Her er 3 tips:

Smoothie 1: melk, frossen fersk ananas, banan, revet kokos, sitronyoghurt

Smoothie 2: grapefruktjuice, banan, sitronyoghurt, fersk frossen ananas, litt kunstig søtning.

Tips 3: eplebiter og bananbiter rørt inn hakkede mandler og honning. Evt litt kanel.

Ps bruker du prednisolon skal du ikke drikke grapefruktjuice:)
Hvorfor skal man ikke drikke grapefruktjuice da? Er det andre juicer og?
Dette visste jeg ikke. Takk skal du ha:)

Hvorfor skal man ikke drikke grapefruktjuice da? Er det andre juicer og?
Dette visste jeg ikke. Takk skal du ha:)
Grapefrukt er en veldig spesiell frukt som, enkelt forklart, kan blokkere virkningen av div legemidler. Bla Prednisolon. Nei, ingen andre juicer:) ps det står i felleskatalogen

Grapefrukt er en veldig spesiell frukt som, enkelt forklart, kan blokkere virkningen av div legemidler. Bla Prednisolon. Nei, ingen andre juicer:) ps det står i felleskatalogen
Ok:) jeg har ikke slått opp alt i felleskatalogen:) regner med klinikken forklarer meg det viktige:) drikker ikke grapefruktjuice uansett, men kjekt å vite:) takk skal du ha:)

Jeg er dessverre alt for glad i godteri, men har ofte blitt ekstra fysen når jeg har gått på medisin i forsøksperiodene.
Eneste som hjelper her er å IKKE ha søtsaker i hus (selv om jeg holder på å gå på veggen når jeg ikke har noe). Prøver å handle kun en gang i uken, og hvis jeg skal klare å ikke kjøpe noe søtt må jeg i hvert fall passe på å handle når jeg IKKE er sulten/fysen.

Jeg har en oppskrift på proteinlapper det er jo ikke akkurat erstatning for snop, men de er meget proteinrik (bra for eggmodning for eks) og sukkerfri: 1 lite beger cottage cheese, 5 gode ss havregryn, 4 egg og 1 ts bakepulver (ikke nødvendig men om ønskelig ha i en godt moden banan) ha alt i en bolle og bruk en stavmixer å få røren jevn, stek i stekepanne lag den størrelsen du selv ønsker på lappene. Når jeg lager de vlir det 7-9 stk :)

Jeg har en oppskrift på proteinlapper det er jo ikke akkurat erstatning for snop, men de er meget proteinrik (bra for eggmodning for eks) og sukkerfri: 1 lite beger cottage cheese, 5 gode ss havregryn, 4 egg og 1 ts bakepulver (ikke nødvendig men om ønskelig ha i en godt moden banan) ha alt i en bolle og bruk en stavmixer å få røren jevn, stek i stekepanne lag den størrelsen du selv ønsker på lappene. Når jeg lager de vlir det 7-9 stk :)

Tusen takk!! Akkurat noe sånt har jeg sett etter :)

Når du har søtsug forsøk å spise proteiner... Det er som regel det kroppen trenger da... Så feks cottage cheese med nøtter er en god ting å ty til da... ;-)

Sykepleier her, litt spesielt interessert;)
Hvor har du det fra? Det stemmer at grapefrukt hemmer CYP 3A4, men ingen studier viser relevante interaksjoner med prednisolon:happy090 ikke meningen å "ta deg" altså :happy: (er farmasøyt selv :-) lurer forresten på hvorfor dere skal kutte sukker, er det pga pco?

Der ja. Ja det er jo en potensiell interaksjon, krangler ikke på det :) det skal sies at felleskatalogen er "reklame" så det er ikke alle tekstene som er korrekte ift faktisk virkning osv;)

Der ja. Ja det er jo en potensiell interaksjon, krangler ikke på det :) det skal sies at felleskatalogen er "reklame" så det er ikke alle tekstene som er korrekte ift faktisk virkning osv;)
Det er godt mulig:) Jeg har likevel ikke nok peiling til å ikke tro på det hehe. Gøy å følge litt med da, og gøy med andre som gjør det også❤️

Back
Topp