Sukker og kosthold

Poppi

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Hei, jeg sliter litt med inntak av godteri og sukker om dagen. Har tydeligvis en periode hvor jeg er ekstra fysen :( passer litt dårlig midt i stimuleringa. Hvordan gjør dere det? Jeg spiser mer sunne middager iallefall.

Men så var det den sjokoladen da...

Bær og juice kan hjelpe.

Sjokoladen er spist opp og har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe mer før egguttak. Får se om jeg får abstinenser :p

Har spist tre egg, en avokado og en banan for å prøve å kompensere :D

Får kjøpe inn litt usaltede nøtter for å ha i veska også.

Jeg har samme problem nå for tiden... Spiser veldig sunn mat generelt, men har blitt noe søtt nesten hver dag :oops: Er så unødvendig altså..

Sjokoladen er spist opp og har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe mer før egguttak. Får se om jeg får abstinenser :p

Har spist tre egg, en avokado og en banan for å prøve å kompensere :D

Får kjøpe inn litt usaltede nøtter for å ha i veska også.

Skulle akkurat til å skrive: Kompenser med avokado og banan :)

Beste rådet mitt er å ikke ha usunne fristelser i hus og istedet fylle opp med frukt og grønt istedet. Når det er helg kjøper jeg 1 pose med superchips til fredag og lørdag og en eventyrsjokolade/kinder maxi:) Deler den lille sjokolada i små biter og nyter hver bit. Drikker sukkerfri brus i alle varianter(minst mulig pepsi max pga koffein) De første dagene uten sukker er vanskelige, men suget går fort over:)

Last edited:
Søte bær, frukt og grønnsaker; f.eks avokado, mango, ananas, Physalis, sukkererter, blåbær mm. Det døyver suget, synes jeg :)

Takk for tipsene!! :) skal kjøpe inn litt mer frukt og bær i morgen. Smoothie er jo også veldig godt :)

Hadde egentlig tenkt til å bake kanelboller i dag, men da tror jeg at jeg venter litt med det sånn at det ikke blir alt for mye sukker på en dag.

Jeg tar meg en treningsøkt hvis jeg har lyst på søtt jeg, da føler jeg meg så flink etterpå at lysten er vekk:)

Jeg pleier å spise oppdelt frukt og bær med mager vaniljekesam og litt hakket mørk sjokolade over. Det stiller mitt sug i alle fall :D

Hvis du liker å bake, anbefaler jeg Linda Stuhaug sin blogg med masse bra oppskrifter. Ikke alltid jeg lager ting helt sukkerfritt for da merker man litt ekkel smak, men for min del funker det veldig godt å erstatte halvparten eller 1/3 av søtningen med vanlig sukker. Ikke HELT sukkerfritt, men i alle fall sunnere :D Har også prøvd å gjøre det samme med vanlige oppskrifter med godt hell! Det er utrolig hvor mye mindre sukker man kan bruke uten at det har noe å si.

Hilsen bakeentusiast som må kutte ned på søtsakene :))

Her er 3 tips:

Smoothie 1: melk, frossen fersk ananas, banan, revet kokos, sitronyoghurt

Smoothie 2: grapefruktjuice, banan, sitronyoghurt, fersk frossen ananas, litt kunstig søtning.

Tips 3: eplebiter og bananbiter rørt inn hakkede mandler og honning. Evt litt kanel.

Ps bruker du prednisolon skal du ikke drikke grapefruktjuice:)

Sliter med det samme! Men er på dag 3 uten noe sukker i form av godis og sjokolade, så må bare holde ut. Synes vannmelon hjelper jeg da, selvom det er veldig mye fruktsukker i den.. Men mange gode tips her da :)

Takk for supre tips jenter! Jeg har også klart meg på dag 3 og lurer på om jeg faktisk kommer til å klare meg fint nå! den dårlige samvitigheten gjorde nytten tror jeg :)

De smoothiene tror jeg at jeg må prøve :)

Takk for supre tips jenter! Jeg har også klart meg på dag 3 og lurer på om jeg faktisk kommer til å klare meg fint nå! den dårlige samvitigheten gjorde nytten tror jeg :)

De smoothiene tror jeg at jeg må prøve :)
Lager stor kanne så blir jeg stappmett:)

Jeg er en skikkelig godtrimums :oops: typ sjokolade i vesken omtrent daglig.
Men så, for en måned siden sa jeg nå er det nok. Gikk 100% inn for det og har ikke spist godteri, kaker osv etter det:D Det har aldri skjedd før! trodde jeg skulle få skikkelig abstinenser , men det har gått over all forventning:D erstatter det med bær, gulrøtter , epler osv. Går i tillegg 5 km hver dag etter jobb, får faktisk mindre søtsug da jeg syns jeg selv er så flink;)
Dessuten har jeg sagt i fra på jobb, venner og familie, så det er ingen som tilbyr meg noe søtt :)
Klarer jeg, klarer du:D

Back
Topp