Sukker i urinen

Lena33

Glad i forumet
Har vært til jordmor i dag...fikk høre hjertelyden til prinsen min igjen...utrolig sterkt og klart i dag i forhold til uke 10....men så stakk han å gjemte seg[:D]

Leverte urinprøve som vanlig...og jeg hadde sukker i urinen i dag også....jeg skjønner ikke noe????Har prøvd å passe meg, har ikke gått opp mer enn et 1\ 2 kilo......holdt meg unna det søte...spesiellt dagen før!!men nei.....den var jo helt på topp også???

Så nå skal jeg gå på streng diett i 14 dager for å se om det hjelper, jordmor er redd det utvikkler seg svangerskapsdiabetes...og da blir gjerne ungen stor å det kan bli vanskelig å regulere blodsukkeret hans når han blir født....

en annen ting som jeg ikke visste er at brunost (som det er veldig mye sukker i) har ikke jern i seg lenger som før....så det er ikke noe vits i å spise det for "sunnhetens" skyld!

ellers var alt bare bra, hun sa at magen var ganske stor da...men veldig fin....ligger godt over kurven, men ikke så unormalt da dette er min fjerde og livmoren også var ganske stor.

Fikk akupangtur for bekkensmertene....skal ta det en gang i uken 3- 4 ganger for å se om det hjelper....ble veldig døsig og avslappet, så noe hadde hun nå truffet[:D]
Hun trodde kansje jeg hadde en bekkenlåsning og ikke bekkenløsning.Da står bekkenet konstant i lås, selv om smertene ikke er så verst fra morgenen, da muskelaturen har fått slappet av over natten.....men etterhvert som jeg beveget meg utover dagen så ble smertene verre.
Kunne hjelpe med kiropraktor, men det får man ikke dekket....men fysioterapi kunne også hjelpe.Viss man fikk rekvisisjon på at man hadde bekkensmerter med gåvansker så var dette dekket!
Kansje fint å vite for fler som lider av dette

Blodtrykket var heldigvis fint denne gangen...har skværet litt opp med svigermor for denne gangen[&:]

Jeg må også si at det er utrolig med folk som gidder å lese mine lange innlegg...det er så godt å få det skrevet og ut av systemet for så å få mange fine tilbakemeldinger fra dere her inne.det betyr mye og viser at det finnes mennesker med medmenneskelighet og forståelse

på forhånd takk!![:)]

Jeg har ikke noe erfaring, med sukker i urinen eller bekkenproblemer. Syntes det er spennende jeg å lese så lange innlegg.

Ville bare ønske deg lykke til. Også syntes jeg magen din er kjempe flott.

Lurte også på om sukker i urinen er det samme som eggehvitte, for det har jeg i urinen nesten hver gang jeg tar prøve. Har ikke vann i kroppen eller høyt blodtrykk, så legen sier det ikke er noe fare.

Klem.[:D]

Jeg har også hatt sukker i urinen (før jeg ble gravid) og ble i hui og hast send for å ta test for diabetes, men tror nok det bare var fordi jeg hadde sjokade på knekkebrødet til frokost den første dagen[8D]

Kjempeflott og langt innlegg. Kjekt når du holder oss så godt oppdatert. Kan skjønne vi vil lese innleggene dine[:D] Du får holde deg til den strenge dietten i et par uker, så skal du se at det ordner seg. Går helt sikkert i orden[;)]

Hei Lena28! Syne sogså det er spennende å lese slike innlegg, og det er jo helt sant at det hjelper å få det ut av systemet som du skriver. Er så mye man går og grunner på når man har en spire i magen. Vil bare ønske deg lykke til videre:)

her var det kommet mange fine innlegg....[:)]

sukker i urinen er ikke det samme som eggehvite nei......men jeg vet ikke hva det kommer av[>:]

hadde det bare vært så vell at det bare var noe jeg spiste i går....hrmf[&:]det er litt irriterende...jeg er jo såååååååååååå glad i mat og har stort sett spist det jeg har hatt lyst på hele livet...men passet meg litt for sukkertøyet selvfølgelig![8D]

Var i bursdag her i sted....hmmm...mange gode kaker der ja...som jeg ikke fikk spise[8D]...men det gikk da ganske bra d da....på torsdag har svigermor bursdag...[&:]på fredag har minste sønn bursdag[&:]...veldig mange fine kake-dager....ja ja...det er jo bare for fjorten dager til å begynne med...må trøste meg selv litt[:D][8D].....skal være flink for babyn min...vil ikke ha en kjempe baby heller da[&:]......man kan jo se det positive i d...man legger jo ikke på seg en hel masse heller

nei dette ble masse tullprat.......føles ut som jeg sitter å snakker til meg selv.......hehe

Kjenner igjen tankene..
Det første som slo meg da jeg fikk telefonen om at jeg skulle sjekkes for diabetes var
SJOKOLADEPUDDING!!
Men heldigvis gikk det bra for min del, og jeg er frisk nå, men pga overvekt skal jeg også passe meg for søtsaker nå som jeg er gravid.. i tillfelle[8|]

Jeg har hørt at druer kan forårsake sukker i urinen????

Og nå er det jammen gode druer om dagen!!!!! Spiser en stor pose om dagen jeg plutselig..
Er forresten kommet norske plommer her og, og de var ihvertfall gode!!! Men det tåler jeg ikke mer enn et par av!! Vanskelig å stoppe er det lell...

hei
legen min mener at jeg har svangerskapdiabetes,og det er vanskelig å holde seg unna søtsaker[:@]
blir sååå fortvila,vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg unna det gode sakene.
Og hva kan jeg egentlig spise av mat?
jeg vet såå utrolig lite om detta at jeg er fortvilet,er redd for min lille skatt i magen,men hvis jeg skal (berge ungen min) så må jeg prøve å skerpe meg[:(]
Har litt for høyt blodsukker[:@]
hilsen en fortvila snart mamma!!

Hei hei skal prøve å hjelpe deg...det er ikke enkelt å styre unna det søte med dagens matvarer har jeg oppdaget....men nå som jeg har blitt satt til det i 14 dager i første omgang så prøver jeg så godt jeg kan...og det går over all forventning!

jeg spiser grovt brød\knekkebrød..(holder meg unna loff...)pølsepålegg...leverpostei....hvitost...alt jeg kommer over som det ikke står på pakken at det ikke er sukker i for å si det enkelt...men så får man lyst på noe søtt av og til.....fun light var godkjent og så drikker jeg en god del te med sukketter...(prøver å drikke mest koffeinfri te...)det er vel det eneste "søte" jeg har smakt de siste dagene, men det stiller mine behov!

for at man ikke skal bli så lei av pålegget, så bruker jeg en del agurk....det smaker så friskt synes jeg.middag spiser jeg som vanlig...men passer på at det ikke er sukker i...men det er jo ikke så mange middager som har det.....men jeg oppdaget her om dagen da jeg satt å spiste en pølse, at det faktisk var sukker i den!!!

nå har jeg overstått kaker i tre bursdager som har vært på rappen + et etterselskap i dag....og jeg synes jeg er flink jeg....det går bra.......

gleder meg til jeg skal til jordmor igjen for å se om det har blitt bedre...og kansje har jeg mistet noen kilo oxo...

man må bare prøve å omstille seg for babyens skyld.....å må jeg gjøre dette ut svangerskapet så vet jeg at det greier jeg!!vil jo at gutten min skal ha det best mulig....så får heller jeg "gosse " meg med litt søtsaker etter at han har kommet ut[:)]

håper du ikke blir fornærmet på meg nå, men når man har svangerskapsdiabetes, er det like viktig å holde seg unna sukker som alkohol og tobakk[>:]. barnet ditt kan bli veldig syk og overvektig hvis du ikke passer kosten din[X(] vet du ikke hva du kan spise, må du be om veiledning. du kan også lese varedeklarasjonene. står sukker først eller langt frem, betyr det at det er mye sukker i. tenk på barnet ditt og ikke hva som er vanskelig for deg selv, det er den beste motivasjon[:)] spis sunt, diabetes eller ikke. jeg har selv hatt diabetes under svangerskapet, så jeg forståelse for hva du gjennomgår[8|].

ja takk d håper jeg oxo[:)]....jeg liker ikke frukt jeg...[&:]så den biten er ikke vanskelig...[:)]har totalt utelukket ALT søtt pålegg.....men jeg synes det går bedre og bedre for hver dag....savner ikke det søte...(så alt for mye...)jeg spiser ikke veldig usunt fra før egentlig...men er bare vant til å ikke måtte lese på alt og at man kan unne seg ting uten å tenke på det....det er nok bare der det ligger tenker jeg....[:D]

Håper det går bra med deg denne gangen da....[:)]

Hei.

hvis du har en låsning i bekkenet ditt vil jeg anbefale deg kiropraktor, det koster litt penger men du bruker ikke på langt nær så mane behandlinger, også så behagelig det er etterpå. Jeg sliter veldig med bekkenet etter et fall ned trappen en vinterdag fikk slått det løs!!!! Det var no innmari smertefulle greier, men jeg gikk til kiropraktor og fikk hjelp som hjalp. Har hatt en del låsninger etter dette(men har alikevel vært heldig) og da er det et par behandlinger også er bekkenet så flott igjen atte. En fysioterapaut kan sikkert hjelpe noe han og men han behandler muskler, og det er jo sjølve "ramma"som ikke er helt god når det låser seg. Bare et lite tips. Lykke til!!!!

Wenche

Takk for rådet Wenche.......da vet jeg at det er kansje det som må til......ingen tvil om at jeg vil bruke kiropraktor om dette blir verre!!!

Back
Topp