Sukker i urinen :(

Connie

Glad i forumet
MAI 2013
Var på vanlig sjekk hos legen i dag, der fant de sukker i urinen. :( Dem er redd jeg har utviklet svangerskapsdiabetes og skal tilbake neste mandag for å ta en glukosebelastningstest. Noe som innebærer at jeg må sitte 2 timer på venterommet hos legen. Kjempe morro å sitte der å se på syke folk i 2 timer. Men hvertfall, er det noen her som har eller har hatt svangerskapsdiabetes som kanskje kan forklare meg litt ang dette? Er litt lettere å høre det fra noen som har erfaring selv, enn å lese på Wikipedia feks. Jeg er hvertfall kjempe bekymret nå :(

Fikk 3+ utslag på sukker i urin og måtte belastningen, men viste seg å være falsk alarm så det er fortsatt håp;) Nå vet jo ikke heg om du er i faresonen?

Håper det bare er falsk alarm hos meg også :) jeg spiser jo Sundt og ingen i familien har diabetes.ikke er jeg overvektig heller ( dette jeg forbinder med å ha større sjangs for å utvikle diabetes) så krysser fingrene her :)

da kan det faktis bare være tilfeldig:) det var det på meg og jeg er også slank, sunn og ikke arvelig belastet:) Lykke til:) og ta med en gos bok;)

Jeg har måtte tatt glukosebelastningstest i de andre svangerskapene pga utslag i urinen. Har enda ikke hatt svangerskapsdiabetes, er slank og heller ikke arvelig belastet.

Er i uke 39 og har gått opp 18 kilo :o og veier nå litt mer enn jeg burde for å si det sånn. Tok glukosebelastningstest forige uke og den var heldigvis fin, men så har jeg ikke hatt sukker i urinen heller da. Hvis det skulle vise seg at du har svng.diabetes så vil du få gode instruksjoner av legen din på hva du skal gjøre videre. Lykke til!

Jeg er overvektig og måtte også ta testen. Ingen svangerskaps diabetes på meg heller. Frisk som en frisk på det området der. Det stemmer at man sjekker overvektige litt kjappere enn de som er tynne fra starten av fordi man har større sjanse for å få diabetes i det hele tatt. Da er man ekstra forsiktige. :) Det kan, som en sa over her, være falsk alarm ^^ - men veldig greit å få det utelukket :)

Det med å ta selve testen var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd. Måtte sitte der et par timer, ja, men jeg hadde med meg en bok og storkoste meg mens jeg satt der :) Inn hver halvtime og ta ny blodprøve, men tiden går faktisk ganske fort om man bare har noe å drive med. Så ta med deg en bok eller noe du kan underholde deg selv med :) Last ned en film på mobilen og plugg inn ørepropper :) Og om du synes det er ekkelt å drikke sukkervann så kan du også ta med deg sitrondråper (vanlig som du kjøper i butikken) og be om å få et par dråper i vannet. Da smaker det ikke så innmari klissete.. :P

Lykke til ^^ Det går nok veldig fint :D Og om det skulle vise seg å være noe, så er legene flinke til å følge opp ^^

Jeg syns hele greia bare var forferdelig jeg altså :P Sleit ganske med å få ned den gluma! Og så var det døden og sitte rolig på venterommet der uten å kunne drikke eller ha noe i munn. Så med kvalme og sure oppstøt, var jeg ganske sur og muggen :P

sukker i urinen behøver ikke automatisk å bety fare på ferde. før du skal ta glucosebelastningstesten skal du faste, samt så tar de å måler blodsukkeret før du drikker sukkervæsken. du drikker væsken også sitter i 2 timer etter du ahr fått i deg væsken. noen blir veldig uggen og kvalm av denne "drinken" så annbefaler at du tar med deg salte kjeks og noe vanlig vann som du då kan gi til hun på kontoret fram til du er ferdig med de to timene, slik at du kan fortest mulig få i deg noe som ikke er fullt så kvalmende.

Back
Topp