Sukker i urinen…

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Var innom legen for å sjekke blodtrykk og urin i dag.. Blodtrykket var 125/85, så det er jo ikke så ille.. Men, 3+ på sukker i urinen :eek:
Aldri hatt det før, og forstår ikke helt hvorfor jeg plutselig har det nå..
Noen flere som har opplevd det?
Glukosebelastningen i uke 25 var helt fin (4 fastende og 5,5 etter 2t.)
Er i uke 26+3 i dag..

Sukker i urinen skal jo være et rimelig sikkert tegn på diabetes, men ser ved et kjapt søk på nettet at det kan forekomme hos gravide uten at det skyldes diabetes/svangerskapsdiabetes. Ikke opplevd det selv. Sa legen hvordan dere skulle gå videre fram. Ble det tatt et blodsukker?

Sukker i urinen skal jo være et rimelig sikkert tegn på diabetes, men ser ved et kjapt søk på nettet at det kan forekomme hos gravide uten at det skyldes diabetes/svangerskapsdiabetes. Ikke opplevd det selv. Sa legen hvordan dere skulle gå videre fram. Ble det tatt et blodsukker?
Jeg har hatt 1+ ved en tidligere anledning, men aldri så høyt som 3+ :bored:
Legen sa ingenting egentlig.. Var først da jeg kom hjem at jeg reagerte.. Skal spørre jordmor når jeg skal på kontroll igjen om noen uker, ville bare høre om noen av dere har opplevd såpass høy verdi ;)

Sniker: ring legen igjen imorgen og få svar. Dersom du har fått svangerskapsdiabetes så kan mye gjøres på ett par uker til du skal til jordmor igjen

Jeg har hatt 1+ ved en tidligere anledning, men aldri så høyt som 3+ :bored:
Legen sa ingenting egentlig.. Var først da jeg kom hjem at jeg reagerte.. Skal spørre jordmor når jeg skal på kontroll igjen om noen uker, ville bare høre om noen av dere har opplevd såpass høy verdi ;)
Tror kanskje som nevnt over her og at du bør ringe å høre med legen. Kn godt være det ikke er noe å bekymre seg for, men synes jo det var litt rart at de ikke bare tok et blodsukker å sjekka. Er jo vare et kjapt stikk i fingeren.

Sniker: ring legen igjen imorgen og få svar. Dersom du har fått svangerskapsdiabetes så kan mye gjøres på ett par uker til du skal til jordmor igjen
I følge glukosebelastningen så er jeg jo ikke i nærheten av å ha diabetes, men ja, skader jo ikke å ringe og spørre ;)

I følge glukosebelastningen så er jeg jo ikke i nærheten av å ha diabetes, men ja, skader jo ikke å ringe og spørre ;)
Ting kan ha endret seg siden du tok testen og ;) det er jo derfor legene/jordmor skal følge nøye opp

For meg var ett av de første tegnene på SV dia at jeg hadde sukker i urinen. Tok faktisk flere uker før det begynte å stige i blodet. Fikk 3+ på sukker i uke 16, men så flere uker uten sukker i urinen, før plutselig i uke 24 fullt utslag på glukosebelastning og oppstart med insulin i uke 25+5

Var hos legen og målte langtidsblodsukker i dag. Det var på 31/ (5), så da er nok alt i orden ;)

• Liker
Reactions: Kka
Back
Topp