Sukker i urin

snappi

Elsker forumet
har vært på kontroll hos jormor i dag (er 33 uker), og fikk da +1 på sukker/glukose i urin, hun mente det var fordi jeg hadde spist muffins i går.. Og mente det ikke var fare for svangerskapsdiabetes.. er det noen fler som har hatt sukker i urinen, og hvilke (n) beskjed(er) fikk dere. Jeg fikk beskjed om å være litt forsiktig med sukkerholdig mat selvfølgelig..Noen som har hatt + på sukker i urin en gang, og negative urinstix etter det??

Hei.
Jeg hadde noe utslag helt tidlig i svangerskapet, men det var på eggehvite. Etter det har jeg ikke hatt noe utslag. Den gangen ble urinen sendt til dyrking, som de sa, men det ble ikke funnet videre noe galt. Jeg har bedt om å bli målt blodsukker på, omtrent hver gang jeg har vært til kontroll (er nå i uke 37) og det har vært stabilt. Jordmor sier til meg utfra det at jeg ikke er i faresonen for svangerskaps-diabetes! Så spør om det neste gang, hvis du ikke allerede har testet det!!

Jeg har sukker i urinen sånn omtrent annenhver gang jeg tar urinprøve (alltid 2+)! I følge jordmor og lege skyldes det at jeg ikke tåler så mye sukker nå når jeg er gravid, så hvis jeg har drukket mye cola el spist godis dagen før jeg tar prøva, slår det ut. Hvis du er bekymret for svangerskapsdiabetes kan du be om å få ta fastende blodsukker og langtidsblodsukker, men det du kan gjøre først er å holde deg unna sukker et par dager, så levere ny urinprøve. Dersom den er negativ er det nok ingen fare! Lykke til!

Back
Topp