Sukker i urin

Søskenprøveren

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Hei var på sykehus i dag og fikk påvist glulose i urinen, aldri hat det før. Må nå ta glulose belastningstest.
Andre som har gjort det? Huff super redd for diabetes.

Hei var på sykehus i dag og fikk påvist glulose i urinen, aldri hat det før. Må nå ta glulose belastningstest.
Ja! Jeg hadde det i uke 6 allerede! Så tok en belastningstest på sykehuset. Du kommer fastende (ikke spise etter midnatt) rundt 8.00 på morgenen. De tar en blodprøve og så må du drikke en liten flaske med sukkervann. Etter 2 timer tar de en ny blodprøve. Jeg hadde 6,8 i fastende blodsukker, men kroppen klarte tydeligvis å hente seg godt inn igjen etter sukkerdrikken. Så behøver ikke ha diabetes fordi du har noe sukker i urinen, men det er lurt å passe på kostholdet og mosjon under svangerskapet! :-)

Så bra. Håper ikke det..
Synes det er så rart for har normalt sunt kosthold, null sjokolade og snop. Og regelmessig mosjon.
Håper på gode resultat på testen jeg også .

Uff, har skrekken for det sukkervarer. Håper jeg slipper å drikke det denne gangen og!

Jeg måtte ta glukosetest sist, og helt sikkert igjen denne gangen. Jeg ble SÅ dårlig av det sukkervannet, at jeg kastet det opp i løpet av den tiden jeg måtte vente for å se om blodsukkeret hadde steget. Blæææææ..... :(

Jeg hadde ikke sukker i urinen men måtte ta det allikevel.
Det er som en litt tykk drink med bare sukkerlake.

Ikke ta pauser, bare kast innpå å hvil etterpå.

Jeg hev også bare innpå alt sukkervannet.. Gikk veldig greit.. Fikk skylle munnen med bittelitt vann etterpå det var godt..

Jeg tok det forrige sv.skap og fikk påvist diabetes, men har arvet det fra far og farmor så jeg går på daglig insulin nå 4 år etter. Det går helt fint! ;) Noen forsvinner det for og andre ikke.

Back
Topp