Sukker i svangerskapet?

StjerneStøV•

Flørter med forumet
Heisann ❤️
Jeg har enda ikke offisielt turt å melde meg inn her i termingruppa, da jeg har mistet to ganger tidligere.
Nå ser det ut til å gå rette veien, snart 12+0, og jeg begynner sakte men sikkert å skjønne at det er en liten skatt inni magen :smiley-bounce012

Hvor strenge er dere med kostholdet nå i graviditeten? Jeg prøver fortvilt å holde meg til sunne matvarer, men jeg har SÅ lyst på alt som er søtt :banghead:

Gratulerer så mye med graviditet og spiren som sitter :Heartpink

Jeg er veldig avholds alle søtsaker-spesielt ultra prosessert søt. Det er mest på grunna av det ødelegger min appetitt for «vanlig mat» og at jeg har PCOS . :bored:

MEN! Det finnes så masse annet søt og godt ! Og det er veldig viktig å få inn i seg sukker for baby sin utvikling.
Fôr eksempel jeg spiser altså helt ærlig over en kilo med bær , både ferske og fryste. Går også mye appelsiner ,kiwi, banan, dadler og mørk sjokolade. :love7

Jeg har levd på sjokolade og kakao de siste ukene :laughing002 Når kvalmen er til stede går jeg inn i survival modus og spiser akkurat det jeg vil og det som frister, og av en eller annen ulogisk grunn opplever jeg sjokolade som veldig lite kvalmende…
Målet er å tenke hakket mer på et sunt kosthold senere i svangerskapet enn jeg gjør til vanlig, men ikke være hysterisk. Skal dog vente med det til kvalmen gir seg

Jeg får så sykt cravings på godteri og kake. Var sånn sist graviditet også. Jeg spiste svært lite nå før jeg ble gravid…

Gratulerer så mye med graviditet og spiren som sitter :Heartpink

Jeg er veldig avholds alle søtsaker-spesielt ultra prosessert søt. Det er mest på grunna av det ødelegger min appetitt for «vanlig mat» og at jeg har PCOS . :bored:

MEN! Det finnes så masse annet søt og godt ! Og det er veldig viktig å få inn i seg sukker for baby sin utvikling.
Fôr eksempel jeg spiser altså helt ærlig over en kilo med bær , både ferske og fryste. Går også mye appelsiner ,kiwi, banan, dadler og mørk sjokolade. :love7
Tusen takk ❤️

Prøver også å holde meg til frukt og bær, men i dag har altså søtsuget vært enormt! Vanligvis spiser jeg lite godteri/søtsaker, og er opptatt av å være sunn. Typisk at det er så vanskelig når det er ekstra viktig :laughing002

Jeg satser på at andre trimester blir bedre mtp kosthold.. Spist mye dårlig, haha..Vært så kvalm :grumpy: Men 2 uker til av første trimester, så håper jeg føler meg bedre snart!

Back
Topp