Sukker eller suketter?

Crayzie

Forelsket i forumet
Marsboerne
Jeg har blitt veldig glad i å drikke te. Jeg har f.eks en kopp ammete på dagtid og minst en kopp med annen type te på kvelden. I det siste så har jeg begynt å tenke på hvor sunt det egentlig er i forhold til sukker. Jeg bruker alltid sukker i teen, og det blir jo ganske mye sukker hver dag bare i te. Er det sunnere med suketter, eller er det kun nyttig for de med diabetes? Er det andre sunnere måter å søte teen på?

Akkurat det vet jeg faktisk ikke, men bruker du sukketter i ammeteen? Den smaker jo mildt sagt ikke helt godt... Hehe...

Akkurat det vet jeg faktisk ikke, men bruker du sukketter i ammeteen? Den smaker jo mildt sagt ikke helt godt... Hehe...
Jeg har ikke prøvd suketter i te enda, kun sukker. Men har sukker i ammeteen ja.
Synes forresten ammeteen fra Kloster, som jeg har kjøpt på Sunkost, smaker mye bedre enn den jeg kjøpte på apoteket.

Jeg bruker suketter. De er så og si uten kalorier ;)

Så er sunnere alternativ med andre ord?
Det er jo det. Er jo mange som har ulike meninger om kunstig søtning, men den har mindre kalorier og er ikke så skadelig for tennene som rent sukker er :)

Det er jo det. Er jo mange som har ulike meninger om kunstig søtning, men den har mindre kalorier og er ikke så skadelig for tennene som rent sukker er :)
Tusen takk :)
Da tror jeg at jeg må gå til innkjøp av suketter. Om så var så kan jeg iallfall variere litt sånn at jeg iallfall får kuttet litt ned på sukkeret. :)

Tusen takk :)
Da tror jeg at jeg må gå til innkjøp av suketter. Om så var så kan jeg iallfall variere litt sånn at jeg iallfall får kuttet litt ned på sukkeret. :)
Jeg bruker enten sukketter eller kunstig sukker (f.eks stevia) ;)

Stevia, det er sånt som man må kjøpe på helsekosten?
Selger i vanlige butikker også. Akkurat stevia smaker veldig kunstig synes jeg, men de selger en på coop som heter "Sukrilett"og den er veldig god :) Finner den enten ved der du finner mel, sukker osv, eller der du finner proteinbarer og shakes ;)

Selger i vanlige butikker også. Akkurat stevia smaker veldig kunstig synes jeg, men de selger en på coop som heter "Sukrilett"og den er veldig god :) Finner den enten ved der du finner mel, sukker osv, eller der du finner proteinbarer og shakes ;)
Takk for tips. :) Kan teste ut det og. :)

Her bruker jeg honning eller melk i teen. Smaker godt det og ;)

Suketter er sunnere ja. Honning er også veldig sunnt men har flere kalorier da:p

Jeg bruker bittelitt honnig i teen. Ikke det sunneste, men godt for halsen og bedre enn sukker.

Jeg bruker stevia suketter. De er vel ett naturlig valg til sukker.

Back
Topp