sukker eller ikke sukker??

lillemolla

Gift med forumet
.lurer på hva som er "værst". prøver å kutte ned på snopet i og med at jeg går overtid og forventer å få en stor gutt.men lurer på hvordan det er med sukkerfrie ting.brus,drops, osv.kan jeg trygt spise det uten å legge mer på meg og hvordan virker det inn på veksten til junior??? noen kostholdseksperter der ute som kan hjelpe.?? hører så mye forskjellig om kunstig søtstoff....[&:]

Jeg som har diabetes kan spise en del sånt. Men må helst holde meg unna alt som slutter på "OL"

leste et innlegg her for en tid tilbake hvor 2 stk hadde lest at kunstigsøtningsmiddel kunne gi ADHD barn, fikk litt hetta jeg da.
Da jeg alltid bruker masse sukketter..
Håper dette ikke stemmer...
Men etter at jeg leste det så gikk jeg over til kun å drikke sukkerholdig saft og sukker i tea. Ikke lett bruser heller..

Vet som sagt ikke om dette stemmer, da jeg selv ikke har lest noe forskningsresultater om dette..

ORIGINAL: ankio

blondinen må nesten spørre: alt som slutter på ol? kommer ikke på en ting som slutter med ol...alkohol?

metanol??[:D][:D]

xylitol, alkohol, det er jo masse kunstige tilsetningsstoffer som slutter på ol.
Bare å lese bak på pakka. Komemr ikke på så mange nå...

snakka med jordmora mi om det, for spiser mye snop og sukker selv!! men hun sa at det ikke var bedre å gå over til ting med kunstige søtningsstoffer i.. de mistenker at det kan ha uheldig virkning på barnet, men det er ikke bevist noe enda. Syns likevel det er best uten..

Men er vansklig å holde seg unna godterier da!!! jeg kommer nok til å få en stor unge..

syns det er vanskelig når man har så vondt både her og der og må stort sett ligge i ro.greier så vidt å gå en 15min tur så må jeg legge meg ned.... blir så deppa.har alltid vært i god form...

huff, skjønner godt hva du mener!! [:'(]
men er ikke lenge igjen nå, fordi om det kan føles slik... har 3 uker igjen jeg! blæ.¨
men krysser fingrene for at din vil komme snart!!

Back
Topp