Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Okei, er det mye sukkervann du må drikke da?Det er vel glucosebelastningen som delphi nevner. For å sjekke om man har svangerskapsdiabetes. Man må drikke sukkervann på fastende mage og vente i to timer etterpå for å ta blodprøve. Smaker ikke godt!!
Okei, men må ha det inn med teskje; hvis du har sukker i urinen, er det da du får ta glukosebelastningstest? Eller trenger du ikke ha sukker i urinen selv om du må ta det?ja, men det trenger ikke bety at det er fare for svangerskapsdiabetes, derfor om du står i fare for svangerskapsdiabetes (enten pga vekt eller sukker i urinen) tar de en glucosebelastningstest (mener det var det rette ordet) som gir et bedre svar på dette.
det er hvertfall slik jeg har forstått det selv om jeg ikke har måttet ta det før.
Okei, når tar en det da? Jeg har ikke hørt noe om det og er 16 uker nå..Trenger ikke ha sukker i urinen for å ta det, men tror det er mest vanlig. Det finnes jo andre symptomer på diabetes også. Jeg må ta det på grunn av overvekt.
spør om du får en skvett sitron i den, da gir en litt bedre smak hvertfall... Funka på meg.
Har tatt den nå 3 ganger og skal ta igjen om et par uker. Synes ikke den er behagelig å ta og de 5 minuttene går alt for fort iforhold til at man må drikke den halvliteren med gugge... dyr test er det og. 125,-
Æsj, det høres jammen fælt ut! Men går vel greit om jeg må gjøre det..
IKKE stress! Hadde vært værre for meg dersom de ba meg drikke 4 glass melk på rappen liksom
Er ikke på langt nær så ille altså. Du får iskaldt vann som er blandet med sukker og vaniljesukker. Det er selvføgelig ikke godt, men ikke helt jævlig heller. Det er jo bare sukker. Så, det jeg gjorde var å bare helle i meg de tre koppene jeg fikk (satt ikke å smakte på det liksom ) og ruslet fint inn på venteværelset og satt der å kjedet meg i 2 timer. Ikke kastet jeg opp, ikke ble jeg dårlig i etterkant.
Husker jeg gruet meg veldig første gangen, da jeg hadde hørt at det rett og slett var så foreferdelig!! Første svangerskap hadde jeg svangerskapsdiabetes, denne gangen ikke. Men nå er jeg såpass tidlig på vei også da, så venter til uke 24 og ser da Jeg får svangerskapsdiabetes grunnet overvekt og mye diabetes i familien
Lykke til, dette fikser du lett som en plett. Bare husk å ha med deg hekle/strikketøy, bok +++ ventetiden er kjeeeeedelig
ehhh... det skal være lunkent. Man koker vann som blander20% ut i glukosen, så fyller de resten med kaldt vann...