Sukk...

sunway

Forelsket i forumet
Var visst ikke så lett å slutte å røyke denne gangen som forrige gang... Tips???

Har ingen tips!!!
Skulle bare ønske deg lykke til!!!

tygg masse tyggis [:)][:)] hehe...har dessverre ingen flere råd enn det.. aldri røyket selv.
Men lykke til og tenk på barnet [:D][:D]

Har aldri røkt selv.. Men kjøp inn masse sunn snacks, frukt o.l.

Ja, bør jo kunne klare dette. Var jo absolutt ikke et problem sist. Men det værste er at jeg kjenner det på humøret. Og det er jo ikke bra for omgivelsene mine.

Vel.... hva skal jeg si!?!?!? Jeg er i samme båt som deg *smiler*
Har kuttet mye ned men røyker en røyk i ny og ned, så jeg synes det er bra nok for meg..
Lykke til...

Jeg bare må klare det jeg. Fant ut at jeg var gravid i går morges og har røykt 4 røyk siden. Syns jo egentlig det er bra da, men ikke bra nok. Hadde som mål å kutte ut med en gang testen viste positivt, for det klarte jeg sist, men den gang ei. Det er kjempevanskelig og jeg blir i dårlig humør når jeg tenker på det, jeg som ble så glad for den positive testen. Uffameg....

Huff.. synes nesten synd i han som skal være rundt deg de neste mnd hvis du er i dårlig humør pga røyken! Bare vent til hormonene kicks in! Oh la la... [&:][:D] Dobbel dose dårlig humør!

Du har min aller største medfølelse!!
Jeg er selv røyker, så jeg deler mine triks med deg og håper det funker for deg også!!

Det som funka best for meg, var at jeg ikke sa at jeg skulle slutte. Hørte det på radioen en gang i et innringningsprogram om hvordan holde seg røykfri (ikke slutte, altså). Da var det en mann som sa at han var røyker fremdeles, han hadde bare pause. Å han hadde ikke røyka på 30 år eller noe sånt!!
Jeg hadde hele tiden en pakke røyk liggende å sa til meg selv at jeg skal ta en røyk, men ikke akkurat nå. Kanskje litt senere...

Og så det viktigste: Finn på noe annet å gjøre når røyksuget kommer! Å spise fungerer greit nok, men om du spiser noe annet enn frukt, grønt og tyggis, legger du fort på deg, noe de aller fleste som har slutta kan skrive under på! Så finn på noe annet å gjøre. Rydde, ta oppvasken, støvsuge, skriv et brev, les en bok, gå en tur, uansett hva det måtte være, bare det får tankene litt lenger bort fra røyken den lille stunda suget er som verst. Det trenger ikke være mange minuttene.

Det er også lurt å tenke på når du pleier å røyke til vanlig. Jeg hadde store problemer fordi jeg alltid røykte når jeg satt i telefon, så det endte med at jeg trava rundt i hele huset mens jeg prata, for å unngå å sette meg ned å røyke. Hvis du klarer å finne ut når du vanligvis ville tatt en røyk, kan det være lettere å unngå situasjonene, eller planlegge litt i forveien, slik at du lettere takler suget når det kommer.

Så kan du sette deg selv små mål du vet du kan klare. En eller to røyk mindre om dagen, eller ikke røyk etter maten f.eks. Om du setter deg selv uoverkommelige mål, blir du bare skuffet og må trøste deg selv med enda en røyk.

Og mitt siste skritt i prosessen var rett og slett å kutte tilgangen. Det var litt tilfeldig, egentlig, men det funka. Jeg glemte å kjøpe røyk og da hadde jeg allerede trappa så mye ned at det var forholdsvis enkelt å finne noe å gjøre de få gangene på en dag jeg fikk skikkelig røyksug.

Husk også: Jo mindre du røyker (og mildere røyk), jo bedre er det. Ingenting er selvfølgelig best, men mindre er også bra!

Du klarer det nok! Stå på!!

LYKKE TIL!!!

Klem,
Ronja

Back
Topp