Sukk...

AnoukS

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Skulle så gjerne vore kopla til ein ultralydmaskin heile døgnet. Nå er er 13+2 og einaste symptom er tett nase og vondt i ryggen... men det kan eg jo være ellers også! Har også bakovervendt livmor så eg har ikkje sjans til å kjenne noko til livmora ennå. Korleis skal ein klare å gå i 6 mnd til og ikkje vite om babyen lever kvar dag? Harde greier. Sist ultralyd var i veke 11+1 og då var det hjertelyd og alt var fint. Men det treng ikkje bety at det ennå er liv der!

Fleire som ikkje føler seg særlig gravide?

Det er veldig vanlig at symptomene pleier å avvta etter uke 12.

Så bare nyt disse månedene, helt fram til slutten av svangerskapet- då har du masse symptomer :joyful:

Jeg bruker doppler når jeg er ekstra bekymret. Sier ikke at det funker for alle å gjøre det, men funker for meg :)

Man skal nok være ekstra forsiktig med å lene seg på doppler når man har bakovervendt livmor. :) Har det jeg også.

Helt normalt att inte känna sig gravid i början av trimester två innan magen kommer. Därför kallas dem spökveckorna. Om du har sett en frisk och fin baby i uke 11 på UL så är det stooora chanser för att detta går hela vägen! bara å tänka positivt och njuta lugna veckor. Det blir värre ;)

Helt normalt att inte känna sig gravid i början av trimester två innan magen kommer. Därför kallas dem spökveckorna. Om du har sett en frisk och fin baby i uke 11 på UL så är det stooora chanser för att detta går hela vägen! bara å tänka positivt och njuta lugna veckor. Det blir värre ;)

Vanskelig å slappe av, men skal prøve. Me har enda ikkje fortalt det til familien, og trur eg ventar enda ei stund siden eg kjenner så lite Me har prøvd i årevis, og endelig fått det til ved hjelp av ivf, så me er nok litt ekstra forsiktige.

Man skal nok være ekstra forsiktig med å lene seg på doppler når man har bakovervendt livmor. :) Har det jeg også.

Åå. Då kjedelig. Bakovervendt livmor er virkelig ikkje noko kjekt! Føler det er berre negativt å ha det. Vanskeligere å finne hjertelyd, ikkje får eg mage før seint, ikkje kjenner eg livmora, ikkje får eg kjenne spark før seint, og det tar enda lenger før kjæresten får kjenne det... blæ.

Åå. Då kjedelig. Bakovervendt livmor er virkelig ikkje noko kjekt! Føler det er berre negativt å ha det. Vanskeligere å finne hjertelyd, ikkje får eg mage før seint, ikkje kjenner eg livmora, ikkje får eg kjenne spark før seint, og det tar enda lenger før kjæresten får kjenne det... blæ.

Har du vært gravid før? Synes egentlig det er helt greit jeg. Fikk litt antydning til mage rundt uke 25 sist, men sånn etter 30 var det synlig. Bare veldig liten mage da. Spark kjente jeg faktisk rundt uke 18 sist, så det tok ikke så lang tid.

Eneste negative da var at lillemor hadde det ekstremt trangt i magen de siste 10 ukene. Lå for det meste rolig i en posisjon.

Det er vel forskjell på oss med bakovervendt livmor også sikkert. :)

Har du vært gravid før? Synes egentlig det er helt greit jeg. Fikk litt antydning til mage rundt uke 25 sist, men sånn etter 30 var det synlig. Bare veldig liten mage da. Spark kjente jeg faktisk rundt uke 18 sist, så det tok ikke så lang tid.

Eneste negative da var at lillemor hadde det ekstremt trangt i magen de siste 10 ukene. Lå for det meste rolig i en posisjon.

Det er vel forskjell på oss med bakovervendt livmor også sikkert. :)

Eg har aldri fått ein einaste positiv test før:/ Sjølv med fleire års prøving

Jag förstår att du är bekymrad, men syns det är synd du tenker såååå negativt. Folk med bakovervendt livmor är också olika, så det behöver inte alls vara svårare att finne hjertlyden, det KAN vara vanskligere. Kanske livmoren din retter sig opp med en gång så du visst får mage tidigt? Och det är sällan en förstagångsfödende har mage i uke 11-20 uansett! men såklart finns det! Pröööv å nyte tiden! :Heartred

Når alle andre klager på at ungen ligger og bokser nyrene og sparker ribbeina slik at de ikke har sovet på flere uker kommer du til å være lykkelig for å ikke kjenne mer enn nødvendig ;)

Når alle andre klager på at ungen ligger og bokser nyrene og sparker ribbeina slik at de ikke har sovet på flere uker kommer du til å være lykkelig for å ikke kjenne mer enn nødvendig ;)

Man kjenner like mye etterhvert altså. Tar bare litt lengre tid i starten før livmora har vokst seg rett. :)

Jeg har bakovervendt livmor, og kjente liv for første gang med nr 1 i uke 15+4, og med nr 2 i uke 16+6. Har litt problem med å finne hjertelyden, men ellers har jeg ikke merket noe av det. Fikk mage med begge rundt uke 20, og samboer har kjent og sett spark fra rundt uke 19 i begge graviditetene. :) Ikke bekymre deg, magen blir stor og baby kommer til å holde deg våken med karatespark før du vet ordet av det!

Jeg har bakovervendt livmor, og kjente liv for første gang med nr 1 i uke 15+4, og med nr 2 i uke 16+6. Har litt problem med å finne hjertelyden, men ellers har jeg ikke merket noe av det. Fikk mage med begge rundt uke 20, og samboer har kjent og sett spark fra rundt uke 19 i begge graviditetene. :) Ikke bekymre deg, magen blir stor og baby kommer til å holde deg våken med karatespark før du vet ordet av det!

Det var godt å høyre. Håper det blir litt likt med meg som med deg:)

Kjedelig når det er sånn. Man vil jo virkelig kjenne liv hele tiden. Iallefall helt til det blir skikkelig plagsomt på slutten :P
Prøv å ikke beskymre deg så alt for mye, og føler du at du trenger det, så ring jordmor og spør om en kontroll :)

Sinker fra Juli.
Jeg har bakovervendt livmor. Da jeg var gravid sist fikk begynte magen å komme i uke 14-15, tydelig mage i uke 18, og kjente tydelig bevegelse i uke 18/19, og mannen kjente bevegelse på utsiden av magen i uke 20/2. Bakovervendt livmor betyr ikke at alt kommer senere :)
Når man kjenner babyens bevegelser har med å gjøre med plassering av morkake og hvordan babyen ligger i magen :)
Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet ❤️

Back
Topp