Sukk...

Pingvin82

Flørter med forumet
Jeg har kommet på det stadiet hvor jeg er konstant bekymret for både det ene og det andre i forbindelse med svangerskapet. Det begynner å bli litt slitsomt. Skal ikke nevne alt, men idag er det altså søtningstoffer jeg har lest om. Jeg har vært klar over at man skal unngå dette, men har i all hovedsak trodd at det var lettbrus som var den største synderen (drikker ikke brus, men har drukket litt lettsaft). Men at tyggis og drops osv også inneholdt aspartam, har gått meg hus forbi. Så nå er jeg kjempe bekymret for at jeg har fått i meg for mye av dette. Ah, slitsomt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøv ikke å tenke på det. Lettere sagt enn gjort kanskje, men det er så store mengder som skal til før det er skadelig for barnet, at det ikke er verdt den mengden bekymring det fører med seg. Og sånn er det med det meste. Du får uansett ikke gjort noe med det som har vært til nå, så får du ev kutte ut tyggis og drops opp hvis du spiser mengder av det. Og da mener jeg mengder.

Det var godt å høre. Ingen store mengder akkurat. Men som du sier så kan man holde seg unna fra nå, så de siste to månedene kan jeg iallefall styre dette.

Det var godt å høre. Ingen store mengder akkurat. Men som du sier så kan man holde seg unna fra nå, så de siste to månedene kan jeg iallefall styre dette.

Bare så det er sagt, jeg hadde ikke kutta det ut altså, men jeg er ikke noen storforbruker. Et par tyggis i uka kanskje, og drops når jeg har sår hals. Jeg burde skamma meg for det jeg spiser av godteri, men så lenge man spiser variert og sunt, så får det komme litt i tillegg.

Back
Topp