Sukk

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Var hos JM i går. Fikk påvist +1 på eggehvite, men blodtrykket er fint. Likevel bekymrer jeg meg nå for svangerskapsforgiftning. Hun kjente og på magen og målte symfysen, og etterpå fikk jeg sterke menslignende smerter. De har kommet og gått litt i ettertid, og jeg liker det ikke. Er det kynnere, og kan de komme pga undersøkelsen? Sist gang noen kjente på magen min på den måten var i mitt første svangerskap, og da mistet jeg. Tror ikke det skjer nå, og babyen sparker og alt er bra, men kombinert med redselen for svangerskapsforgiftning så er jeg ikke helt høy i hatten i dag. Spesielt pga hodepine o.l.

Er nå 23+2. Altså i uke 24. Om jeg får premature rier nå, vil de gjøre alt de kan for å redde babyen, eller er den grensen 24 uker på vei og gravid i uke 25?
Det er ikke mye som tyder på at det blir prematur fødsel, men jeg vil over denne kneika slik at jeg kan slappe av litt mer, og vite at om det skulle skje så vil legene gjøre alt i deres makt for babyen.

blodtrykket er fint og jeg tror ikke det går ann å miste av å bli trykka på magen...(?)  Det vet jeg jo ikke, men tviler på det. 

Ellers er svangerskapsforgiftning OGSÅ noe man kan få vellskapte barn med:) selv om det jo IKKE er ønskelig. Blodtrykk som er fint er ihvertfall et VELDIG godt tegn:) klamre deg fast i det...

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/svangerskapsforgiftning-preeklampsi-2651.html 
her er masse informasjon. jeg hadde sukker og eggehvite i urinen ved forrige svangerskap.. MEN det ble aldri forgiftning.. 

SOM Oftest går det veldig fint SELV om man får svangerskapsforgiftning fordi man kan få behandling og blir nøye oppfulgt... :) håper på det beste, og krysser fingrene! noen dager er bare DRITT!!!

Jeg hadde også protein i urinen når jeg var på kontroll nå sist =)

Mulig at det kommer av utflod i urinen rett og slett =)

Svangerskapsforgiftning KAN jo skje - men da blir du fulgt nøøøye opp om de mistenker noe sånt - og om de ikke gav beskjed om noe videre oppfølging, så er det ikke noe å bekymre seg for =)

Kynnere er det vanlig å oppleve endel av fra nå i svangerskapet - noen før og noen etter. Men om du mistenker premature rier o.l - så ta kontakt med føden.

De prøver å redde babyen fra uke 24 (dvs. fra 23+1) og veldig mange ganger går det bra, selv om det jo er tidlig.

Håper alt er greit med deg, og at du klarer å slappe av =) Er ikke morro å gå rundt å være bekymret!

+ 1 behøver ikke å bety annet enn at du har "uren" urin. At det har kommet med utflod ut feks. Jeg har lest at når man skal ta urinprøve at man skal tørke seg nøye først, så tisse littegrann, før man tisser i uringlasset.
Synes ikke du skal bekymre deg for dette i det hele tatt. 

Dere har jo helt rett, er bare å slappe av. Er mye stress på hjemmefronten for tiden så i dag er formen helt elendig rett og slett. Da er det jo like greit å bekymre seg litt ekstra for ting en ikke har kontroll over.... Legen har foreslått avspenningsøvelser, det har sikkert noe for seg emoticon

Stoooor klem til deg =)

Ikke noe særlig å være sliten sånn hele tiden. kjenner til det selv om jeg i perioder, men jeg får heldigvis mye hjelp av mannen min <3

Hadde og +1 i urinen noen ganger ved forrige svangerskap, sa ikke noe på det anna enn at det kunne være utflod som var kommet med i urinprøven.

Har også endel vonde kynnere....Er det det du har tror du?? Magen stammer seg liksom, og det blir litt vanskeligere å puste...I tillegg kan det gjøre vondt...jeg må ofte stoppe opp når det kommer...Men bekymrer meg ikke for det....siden det er andre gangen vet jeg at de på langt nært er sterke nok til å være premature rier :) Stress kan ofte utløse det...så prøv å slapp av som best det lar seg gjøre :) h

Jeg har alltid det :p Og JA jeg vasker meg godt nok, men alltid noe grums som følger med :p Det er uansett VELDIG lett å henge seg opp i noe når man er gravid når man først begynner å tenke på det :/

Aner ikke hvordan kynnere kjennes ut, men jeg tenker som så at det er en normal ting i et svangerskap så er det det jeg har kjent så tar jeg heller det enn premature rier. Men det er jo ikke premature rier, jeg blir bare hysterisk av menslignende smerter. Er jo vant til at kroppen min oppfører seg normalt, og normalt for meg er blødning ved den type smerter.

Urinprøven ble tatt mer som "i all hast" hos JM, da jeg hadde glemt å gjøre det hjemme. Liten tid til å vaske seg da ja, kanskje er det bare så enkelt? Kjenner det var en liten bør tatt vekk fra mine skuldre nå

Forøvrig sparker babyen mere når jeg er sliten og trist og litt stresset. Har hørt fra andre at den vil være roligere da. Sympatisk baby tror jeg, sparker for å roe ned mamma'n sin ved å vise at hun lever og har det bra <3

Back
Topp