Sukk... Velge barnevogn!

*prikkeline*

Andre møte med forumet :)
Augustmødrene 2014
Dere som har kjøpt barnevogn eller har erfaring med ulike barnevogner - har dere noen å anbefale meg?? Jeg har bare surfet litt på nettet og kikket litt, men det finnes jo så utrolig mange å velge mellom! "Problemet" mitt er at jeg bor i en leilighet uten heis. Det er 3 etasjer fra inngangen av blokka og opp til min leilighet, og i tillegg er det 3 etasjer utvendig fra garasje til inngangspartiet nede. Dvs mage trapper og tungt/langt å bære/trille. Jeg må derfor ha en vogn som er lett å legge sammen og praktisk i forhold til bilkjøring. Jeg kommer ikke til å ta med meg vognen i trappene opp til min leilighet, så det må være en bag jeg kan løfte ut og bære med opp. Så bagdelen bør også være lett og god å bære. Vi kommer nok sikkert mest gå på asfalt, men den bør jo tåle en grusvei i ny og ne da :) I tillegg ser jeg det er noen som har bilstoler som også kan festes på understellet, så kanske er det smart å kjøpe alt dette samtidig?? Hadde blitt kjempeglad for tips og anbefalinger til passende barnevogn eller modeller :)

Jeg bodde selv i 3 etg. uten heis. Da hadde jeg Emmaljunga. Vet ikke hvordan baggen er å løfte med baby da, for det gjorde jeg aldri, men det er en fin vogn til å trille på forskjellig underlag.

Hadde Emaljunga edge duo til storebror men solgte den etter lillesøster,synest den var så tung...
Så nå blir det endten Tfk eller Oth. Veldig gode og lete vogner. Kjempe gode og trille i all føre

jeg har oth urban jungle og den bag delen er kjempe lett og fin å bære. Den er festet med 4 klips, så lett og få av sel vom ungen ligger oppi :) anbefaler den vogna, jeg ville iallefall aldri byttet ut min. Man får i tillegg kjøpt bilsete adapter, og det brukte jg mye sist. Enklere å bære med seg bilsete, hvis ungen allerede sover.

Mazter skrev:
Jeg håper å få kjøpt TFK Joggster Twist denne gangen! Men siden du skal bære opp og ned trapper ville jeg nok gått for en kombi vogn, og ikke en duo vogn. For eksempel en Simo kombivogn. Simoen er tung, men fordelen med kombivogna er at bærebagen ikke er så tung, siden den er av typen som settes inn i sportsdelen i stedet for at den klikkes på selv. Derfor har ikke bagen kalesje o.l. Det finnes jo flere kombivogner naturligvis, men ville hvertfall valgt det i stedet for duo med tanke på vekten på bagen :)

TKF sin bag er vel ikke så tung, og så er den håndtak foran på kalesjen og kjempefin og stødig å bære. Og så blir den veldig liten med sportsdelen på, så når du skifter til den kan du bare slå sammen hele vogna og ha den nede i gangen? :)

Hos vognimport har dem tilbud på oth 2011 modell til 6349 kr med hardbag(1 mnd ventetid)
Eller til 6848kr med hardbag viss du må ha den raskt

Ville nok gått for en av "byvognene" da. De er jo lettere.

www.barnevognguiden.no her er det masse brukererfaringer på de fleste vogner:)

Da uansett til en butikk å prøv forskjellige vogner. Jeg SKULLE ha en emmaljunga duo edge, men prøvde den og andre vogner i butikken samme dag og fant ut at den var altfor svær og tungvindt for meg. Folk er jo forskjellige og det som er perfekt for noen passer absolutt ikke for andre.

Har en teutonia spirit s3 og er veldig fornøyd med den. Syns svignbart forhjul er fantastisk og gjør vognen mye enklere å kjøre. I tillegg er hjulene store og forhjulet kan låses omdet er ekstremt terreng eller masse snø. Har fashion bag til den og vi bar en del rundt på den uten problemer, men en unge blir nok tung å bære opp tre etasjer uansett bag når den nærmer seg 6 mnd.

Fru Håttentått skrev:
Hadde Emaljunga edge duo til storebror men solgte den etter lillesøster,synest den var så tung...
Så nå blir det endten Tfk eller Oth. Veldig gode og lete vogner. Kjempe gode og trille i all føre

TFK har jeg hørt en del bra om, så jeg skal se på den (sikkert mange typer av de også...?). Oth har jeg ikke hørt om. Hadde vært bra om det var noen forhandlere som var virkelig store og hadde mange merker, så man fikk sammenlignet der og da. Bor i Oslo, så det er sikkert noen :)

Brio go har jeg. KJempefornøyd. Enkel og legge sammen, tar liten plass, enkel og klikke av bagen, det finnes bilstol som kan klikkes på. Har trillet på den i et og et halvt år nå og skal ikke bytte den ut til neste kommer. Veier lite gjør den også, så jeg klarte fint å bære den opp trappene til leiligheten , når vi var i Spania. Jeg leste mye på nettet før jeg valgte vogn, og utifra kommentarene på barnevognguiden, valgte jeg vogn. og jeg angret ikke:-)

Perna skrev:
jeg har oth urban jungle og den bag delen er kjempe lett og fin å bære. Den er festet med 4 klips, så lett og få av sel vom ungen ligger oppi :) anbefaler den vogna, jeg ville iallefall aldri byttet ut min. Man får i tillegg kjøpt bilsete adapter, og det brukte jg mye sist. Enklere å bære med seg bilsete, hvis ungen allerede sover.

Den hørtes jo veldig praktisk ut da!! Aldri hørt om oth jeg, men nå ser jeg flere skriver mye bra om oth. Skal kikke på den :)

Mazter skrev:
Jeg håper å få kjøpt TFK Joggster Twist denne gangen! Men siden du skal bære opp og ned trapper ville jeg nok gått for en kombi vogn, og ikke en duo vogn. For eksempel en Simo kombivogn. Simoen er tung, men fordelen med kombivogna er at bærebagen ikke er så tung, siden den er av typen som settes inn i sportsdelen i stedet for at den klikkes på selv. Derfor har ikke bagen kalesje o.l. Det finnes jo flere kombivogner naturligvis, men ville hvertfall valgt det i stedet for duo med tanke på vekten på bagen :)

Ja, jeg har nok også tenkt at en kombivogn er praktisk pga bagen som kan tas ut. Vil gjerne ha hele vognen så lett som mulig jeg, også fordi understellet kommer til å være mye inn og ut av bil... Og så kommer det ann på hvor lite det blir når det slåss sammen da. Mye å tenke på, men jeg tror det er smart å gjøre litt forarbeid i forhold til å velge vogn. Den blir jo viktig fremover :)

Jeg bor i fjerde etasje uten heis og hadde Emmaljunga City Cross sist :-) Jeg bærte opp bagen, med knøttet oppi, noen ganger og det var ikke noe problem. Jeg syns den er lett å løsne fra vogna og bagen er ikke så tungt.

Resten av vogna var også lett de gangene vi måtte bære vogna opp/ned.

Lizarella skrev:

Mazter skrev:

TKF sin bag er vel ikke så tung, og så er den håndtak foran på kalesjen og kjempefin og stødig å bære. Og så blir den veldig liten med sportsdelen på, så når du skifter til den kan du bare slå sammen hele vogna og ha den nede i gangen? :)

Ja, den bagen har jeg sett med håndtaket foran, så veldig praktisk ut! Jeg kommer til å sette igjen "resten" av vogna nede ved inngangen ja. Hvordan er de sammenslått?

Hønepøne+2 skrev:
Ville nok gått for en av "byvognene" da. De er jo lettere.

www.barnevognguiden.no her er det masse brukererfaringer på de fleste vogner:)

Da uansett til en butikk å prøv forskjellige vogner. Jeg SKULLE ha en emmaljunga duo edge, men prøvde den og andre vogner i butikken samme dag og fant ut at den var altfor svær og tungvindt for meg. Folk er jo forskjellige og det som er perfekt for noen passer absolutt ikke for andre.

Har en teutonia spirit s3 og er veldig fornøyd med den. Syns svignbart forhjul er fantastisk og gjør vognen mye enklere å kjøre. I tillegg er hjulene store og forhjulet kan låses omdet er ekstremt terreng eller masse snø. Har fashion bag til den og vi bar en del rundt på den uten problemer, men en unge blir nok tung å bære opp tre etasjer uansett bag når den nærmer seg 6 mnd.

Den har jeg ikke hørt om, men skriver den opp på lista :) Helt klart, det blir garantert tungt etterhvert... Ha ha, kanskje vi må kjøpe nytt hus også :)

tosmå* skrev:
Brio go har jeg. KJempefornøyd. Enkel og legge sammen, tar liten plass, enkel og klikke av bagen, det finnes bilstol som kan klikkes på. Har trillet på den i et og et halvt år nå og skal ikke bytte den ut til neste kommer. Veier lite gjør den også, så jeg klarte fint å bære den opp trappene til leiligheten , når vi var i Spania. Jeg leste mye på nettet før jeg valgte vogn, og utifra kommentarene på barnevognguiden, valgte jeg vogn. og jeg angret ikke:-)

Da er den også skrevet opp på lista, hørtes praktisk ut den :)

*prikkeline* skrev:

Lizarella skrev:

Mazter skrev:

Ja, den bagen har jeg sett med håndtaket foran, så veldig praktisk ut! Jeg kommer til å sette igjen "resten" av vogna nede ved inngangen ja. Hvordan er de sammenslått?

TFK er veldig robuste vogner som ser ut som de tar mye plass, men de er ganske små sammenslått. Det var et kriterie for meg for jeg hadde utrolig lite bagasjerom. Den tok litt mer plass når jeg byttet til sportsdel, så endte opp med å kjøpe ny bil selv om jeg ikke nødvendigvis måtte. Men jeg bøyer meg i støvet for TFK joggster twist. Jeg har ingen andre vogner å sammenligne med, men har lest om flere andre som gjerne har kjøpt 6-7 forskjellige vogner først, for så å ende opp med TFK. Lett å bære med seg bagen, du får adapter til bilsete (iallefall maxi-cosi setet (som også anbefales på det varmeste)), den har svingbart forhjul og du kommer til over alt. Er du glad i å jogge kan dette også gjøres med den vogna:)

Pucca skrev:

*prikkeline* skrev:

Lizarella skrev:

Mazter skrev:

TFK er veldig robuste vogner som ser ut som de tar mye plass, men de er ganske små sammenslått. Det var et kriterie for meg for jeg hadde utrolig lite bagasjerom. Den tok litt mer plass når jeg byttet til sportsdel, så endte opp med å kjøpe ny bil selv om jeg ikke nødvendigvis måtte. Men jeg bøyer meg i støvet for TFK joggster twist. Jeg har ingen andre vogner å sammenligne med, men har lest om flere andre som gjerne har kjøpt 6-7 forskjellige vogner først, for så å ende opp med TFK. Lett å bære med seg bagen, du får adapter til bilsete (iallefall maxi-cosi setet (som også anbefales på det varmeste)), den har svingbart forhjul og du kommer til over alt. Er du glad i å jogge kan dette også gjøres med den vogna:)

Høres veldig aktuell ut denne altså! Skal få prøvd den i en butikk snart :)

Dem har tfk med bag til 8698 kr på babyshop(2011 modellen)
Eg og gubben skal se påden når vi skal på ultralyd 9 sep

Har vert ine å kikka på den siden,men forstod ikkje så masse av denemoticon
Har hørt at det er litt dumt viss noe skulle skje med vogna med tanke på garanti og slikt

Back
Topp