Suketter..

ellamelle*

Gift med forumet
Jeg bruker jo en del suketter i te og slik, men så begynte jeg å tenke på.. Det er greit det ikkesant? Går vel i samme kategori som fun light og pepsi max og sånn?
 
ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

Jeg bruker alt d der veldig mye...spiser sikkert 30 suketter om dagen[8D] går fint d[:)] Jeg for min del har ingen tro på at d er så skadelig når alterativet er sukker[8|]

Jeeej, da er det bare å pøse på med suketter[:D]
 
Jeg bruker alltid suketter i teen min [:)] 3 stk i en stor kopp, og blir 1-2 kopper pr dag.
 
eg kan lett vær oppi 12 suketta på 1 dag + at eg spise d "sukkere" og på havregrøten min
 
Her kan du se hva merkene inneholder og ca hvor mye man trygt kan drikke(om du ikke tenker på om det kan/ikke kan hemme slankinga di, for den diskusjonen tar jeg ikke[8D][;)])
Link: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=521233

Lettbrus

Ifølge EFSA - European Food Safety Authorities (Mattilsynet for EU) er det trygt å drikke 4,62 liter lettbrus pr. dag. Dette tilsvarer 14 bokser brus, drøye 9 halvlitere brus eller litt over tre halvannenlitersflasker lettbrus pr. dag.

Natreen suketter

Inneholder cyklamat og sakkarin
1 sukett inneholder 50 mg cyklamat og 3,8 mg sakkarin.
Trygg daglig dose for 60 kg / 80 kg tung person: 8 / 11 suketter.


Canderel suketter

Inneholder aspartam og acesulfam K:
Produsenten vil ikke oppgi eksakt mengde søtstoff pr. sukett fordi oppskriften er hemmelig, men opplyser at en trygg daglig dose for normalvektig person er 95 suketter.


Canderel strø

Trygg daglig dose for person over 55 kg: 53 gram strø.





Suketter Cologran

1 tablett inneholder 40 mg cyklamat og 4 mg sakkarin.
Trygg daglig dose for 60 / 80 kg tung person: 10 / 14 suketter





Splenda (sukralose) strø og sticks

Inneholder 1 % sukralose, resten er maisstivelse.
Trygg daglig dose for 60 / 80 kg tung person:
90 g / 120 g strø.
180 / 240 sticks a 0,5 g

 
Den var jo kjempefin da shannon, tusen takk[:D] Er den natreen jeg bruker, så da er det jo rimelig greit[:)]

Men for min egen del, så velger jeg heller produkter som har kunstige søtningsstoffer og holder vekta, enn produkter som gjør at jeg lettere raser opp i vekt igjen.. I mitt hode så blir det litt hipp som happ[8D]
 
Back
Topp