Sugen på noe godt

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Andre som sliter med det?

Jeg har bare lyst på noe godt og får nesten ikke ned knekkebrød lenger, sliter med makrell i tomat også.

Jeg er bare så sugen på usunn mat. Sånne bollemyke frokostbord, polarbrød, kremede middagsretter, og så videre. Heldigvis er det ikke så ille at jeg er sugen på godteri og sånt.
Jeg vil jo gjerne spise sunt, spesielt nå med baby i magen!

Uff.. jeg er sugen på god "søppelmat" jeg ;) Godteri går også ned, ikke vært særlig på det tidligere... Spiser mat uten gluten, så ikke alltid like lettvint å lage noe kjapt og godt jeg har lyst på :D

Nei, da krever det litt mer planlegging.

Kjipe greier at sunn mat ikke er like fristende. Det burde jo vært omvendt :P

I dag tror jeg at jeg må lage Tacopasta til middag. Det er kjøttdeig med tacokrydder, mais og litt grønnsaker, pasta, fløte og ost på toppen, inn i ovnen. Nesten som kremet lasagne og farlig godt!

Jeg er faktisk helt omvendt! Er skikkelig rart. Har mest lyst på saftig frukt som melon, druer, appelsin o.l. Og stekte grønnsaker til middag. Kan jo sikkert plutselg snu igjenn, så jeg får nyte det så lenge det varer :-)

Har mista matlysta, og får nesten ikke ned annet enn tørr mat. Typ ritz-kjels, potetgull eller rista brød med bare smør.

Kake,sjokolade, kjøtt, pålegg (ost, skink,smøreost osv),saus, ris, pasta... Alt byr meg imot.

Blir salat til middag i dag (for å veie opp for at jeg spiste potetgull til lunsj :p )

Her er det omvendt, kun sunne tng som frister, så det går i mye salater og hvitt kjøtt. Rødt kjøtt får jeg forstoppelse av. Når det gjelder pålegg, må det være noen jeg har lyst på. Nytter ikke å prøve og tvinge i seg noe jeg ikke kjenner frister. Så i praksis spiser jeg sunnere nå, enn før jeg ble gravid :D

Jeg er til vanlig svak for godteri osv. Men nu har æ løst på hjemmelaget smootie, frukt og bær. Går lett forbi godter i butikken.

Prøver å holde meg unna de raskeste karbohydratene, så da fyser jeg selvsagt på det ;) Tenkte å lage hummus i kveld - det føles usunt uten å være det så kan kanskje hjelpe litt...

Litt dårlig matlyst om dagen, prøver å unngå å ty til godt. Sist var jeg helt vill på smågodt og lakris de siste ukene, la på meg noe helt vanvittig på den korte tiden :p

Målet denne gangen er i hvertfall å bevege meg like mye som jeg spiser :p

Vanligvis ikke, men i dag fikk jeg lyst på både sjokolade og potetgull :P

Jeg har bare lyst på alt som er usundt, godteri, is, chips, pizza, burger, pasta, grillmat med masse soli og kryddersmør.. Så i dag har jeg bestemt at det blir god hjemmelaget grønnsaksuppe med oksebog. Det er noe både jeg og sambo er veldig glad i, så skal lage masse, så vi har noen ekstra middager i fryseren :-) Er ikke lett å styre unna søppelmat, når man ikke orker å stå på kjøkkenet å lage det man vet man burde få i seg

Har helt dilla på druer! Nam nam!

Her er det også omvendt :) Til vanlig er jeg en skikkelig godtegris, men nå har jeg mest lyst på frukt og har faste regelmessige måltider :) Kan ha noe med at jeg vet at jeg bør spise sunnere med spire i magen :)

Jeg har blitt veldig bevist nå på hva jeg spiser, så forsøker å spise mye sunt og unngår sukker og junk, men det er kunn pga spira og legen som sa at jeg var i faresonen pga har mye vekt igjen etter forrige svangerskap. Så ble litt var, men hadde ikke brydd meg om vekta hvis det ikke var for spira, akkurat som at jeg slutta på dagen med røyken når vi planla å få barn, der er tydelighvis enkelt å endre på vaner når det er andre enn meg det går utover :) heldighvis ;)

Har også lyst på noe. Hele tiden! Problemet mitt er bare at det er ingen ting som frister :( Ikke kvalm eller noe, bare forferdelig matlei!

Kun vann som frister her <3 Altså vil ha mat, men ikke noe cravings... og har faktisk mindre lyst på sjokolade enne noen gang!?!?! *sjokkert*

Dere er såå heldige som ikke har lyst på alt vi helst ikke bør putte i oss

Back
Topp