Sugebehov kun på

filifjonka

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jenta vår er 5 dager gammel, siste dagene har vi klar å legge hun fra oss når hun sover på dagtid men på natta skal hun ligge klistret inntil meg, helt inntil puppene. Hun smatter mye og kan være urolig men sove, tilbyr jeg henne brystvorta vill hun ikke ta den men søker seg frem til et annet sted på
puppen og suger/smatter fornøyd å blir rolig. Amming får vi til veldig fint.
Så virker som hun må ha noe å smatte på for å klare å sove på natta.
Noen erfaringer med lignende, synes det er rart kun på natta.
Ønsker virkelig ikke hun skal bruke smokk men kan det være eneste løsning til å få hun til å sove uten å være klistret oppe på meg?
Hilsen trøtt, svett og frustrert mor :p

Kjøp deg en natursmokk f.eks fra natursutten eller den som heter "nipple" fra avent.
De likner mest på ekte brystvorter og hele smokken blir varm som et bryst når barnet bruker den. Unngå de i hardplast hvis du er redd for at hun skal bli forvirret :)

(Alle barn er selvsagt forskjellige, også på dette området så det kan hende du bare må prøve deg frem)

Kjøp deg en natursmokk f.eks fra natursutten eller den som heter "nipple" fra avent.
De likner mest på ekte brystvorter og hele smokken blir varm som et bryst når barnet bruker den. Unngå de i hardplast hvis du er redd for at hun skal bli forvirret :)

(Alle barn er selvsagt forskjellige, også på dette området så det kan hende du bare må prøve deg frem)
Takk for rådet :)

Så det vill ikke skade ammingen tror du? Hun er en super spiser, suger som en gud!
Ikke lest meg opp på smukk bruk siden det alltid har vært uaktuelt :p
Det er nok forskjellig fra barn til barn, men du fikk et fint tips fra IsThisReal da :)
Vi fant frem smokken dag 2 på sykehuset vi, for jeg har alltid nektet å "være smokk". Hun her spiser som en heltinne selv om hun har smokk innimellom :)

Hun vil være nær puppen fordi du har luktkjertler der som lukter som det beste hun vet. Deg! :)
Det gir trygghet. Og hvis du ikke vil bli gul og blå tror jeg helt fint du kan tilby smokk :)

Vil bare si at jeg har akkurat samme problemet! Her sutter hun masse på armen sin selv og.. Mi er 9 dager nå. Skal høre med helsesøster på mandag hva hun sier først... Her har vi slitt litt med feil sugetak i starten og vil ikke oppleve så såre bryst igjen!

Lillegutt her vil absolutt ikke ha tutten, spytter den ut med engang. Hvordan klarer dere å få babyen til å suge på tutten? Med min datter husker ikke når begynte vi, men hun hadde ikke problemer med å bli vant med smokk.

Lillegutt her vil absolutt ikke ha tutten, spytter den ut med engang. Hvordan klarer dere å få babyen til å suge på tutten? Med min datter husker ikke når begynte vi, men hun hadde ikke problemer med å bli vant med smokk.

Prøve seg frem med forskjellige typer og fasonger til man finner den som funker er eneste tipset mitt. Men så er det noen ingen smokker funker på også da..

Lille Y har brukt smokk i 4 uker, ikke så ofte da, men hun er iallefall ikke blitt forvirret. Sutter gjerne på sin egen hånd om hun ikke har smokk eller pupp. Er mye lettere å få de til å slutte med smokk enn tommel og det er jo ofte det som blir alternativet.

Lillegutt her skulle også ligge å sutte hele natta. Uten at han egentlig var sulten. På dagtid var ikke dette noe problem. Siden amminga gikk så bra så valgte vi å tilby smokk. Hvis amminga går greit til deg også så ville jeg ha tilbudt smokk, så du også får sove litt:)

Vil bare si at jeg har akkurat samme problemet! Her sutter hun masse på armen sin selv og.. Mi er 9 dager nå. Skal høre med helsesøster på mandag hva hun sier først... Her har vi slitt litt med feil sugetak i starten og vil ikke oppleve så såre bryst igjen!
Hun klarte faktisk sove selv inatt :D
Nei såre bryst vill man ikke ha!!:o
Lykke til ;)

Lillegutt her skulle også ligge å sutte hele natta. Uten at han egentlig var sulten. På dagtid var ikke dette noe problem. Siden amminga gikk så bra så valgte vi å tilby smokk. Hvis amminga går greit til deg også så ville jeg ha tilbudt smokk, så du også får sove litt:)
Nå klarte hun å sove med litt avstand fra meg så vi avventer vi litt til - heldigvis :p

Her har vi også suttebehov utover kvelden og natta, ekstra vanskelig siden han hverken kan ta puppen eller smokk :p men har en koseklut han smatter i vei på, sovner og mister den og våkner til igjen og finner kluten, sovner og mister den igjen.. og sånn kan vi holde på fra 22-til langt på natt :p prøvde ene kvelden å gi flaske med melk, han drakk jo men resulterte i totalt urolig baby :p

Her har vi også suttebehov utover kvelden og natta, ekstra vanskelig siden han hverken kan ta puppen eller smokk :p men har en koseklut han smatter i vei på, sovner og mister den og våkner til igjen og finner kluten, sovner og mister den igjen.. og sånn kan vi holde på fra 22-til langt på natt :p prøvde ene kvelden å gi flaske med melk, han drakk jo men resulterte i totalt urolig baby :p
Haha så søtt men slitsomt for mor!
Hoff hoff, ikke lett med disse små men så morsomme med sine rare små ting :)

Har samme problemet her, han skal helst sutte på puppen hele natten eller ligge inntil den. Om jeg prøver å lirke han over i ryggleie blir han helt fra seg og roer seg ikke ned før han blir lagt inntil igjen. Tenker det er så dum sovestilling i forhold til krybbedød, men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Smokk vil jeg helst vente med til han er 3-4 uker. Men det går virkelig utover søvnen ja.

Det er nok forskjellig fra barn til barn, men du fikk et fint tips fra IsThisReal da :)
Vi fant frem smokken dag 2 på sykehuset vi, for jeg har alltid nektet å "være smokk". Hun her spiser som en heltinne selv om hun har smokk innimellom :)

..fra dag 3 på sykehuset her. Aldri vært noe problem. :)

Jenta vår er 5 dager gammel, siste dagene har vi klar å legge hun fra oss når hun sover på dagtid men på natta skal hun ligge klistret inntil meg, helt inntil puppene. Hun smatter mye og kan være urolig men sove, tilbyr jeg henne brystvorta vill hun ikke ta den men søker seg frem til et annet sted på
puppen og suger/smatter fornøyd å blir rolig. Amming får vi til veldig fint.
Så virker som hun må ha noe å smatte på for å klare å sove på natta.
Noen erfaringer med lignende, synes det er rart kun på natta.
Ønsker virkelig ikke hun skal bruke smokk men kan det være eneste løsning til å få hun til å sove uten å være klistret oppe på meg?
Hilsen trøtt, svett og frustrert mor :p
Hvordan går det for dere? Ble det smokke eller har det roet seg?

Back
Topp