SUA

Lillemirakel<3

Flørter med forumet
Hei.
Med nr 1 ble det konstatert sua på ordinær ul, det ble det denne gangen med nr 2 også. Jordmor ble litt overrasket da ho ikke hadde opplevd dette før.
Med nr 1 hadde jeg en del komplikasjoner som blødninger (både store og små), lite fostervann, avtagende vekst på slutten av svangerskapet. Hvor stor er sannsynligheten for at dette skjer igjen? De fant aldri ut hvorfor jeg blødde eller hvor blødningen kom i fra. Da jeg spurte jordmor når jeg var på ul svarte ho at det var lurt å ta dette opp med legen når jeg skulle tilbake på skjekk. Men problemet mitt er at forrige gang fikk jeg veldig dårlig informasjon om sua og veldig forskjellig informasjon fra gang til gang. For eks: på ene legetimen fikk jeg beskjed om å forberede meg på en prematur baby og at det kunne være lurt å ha ting klart litt tidelig. På neste time når jeg spurte om dette fikk jeg til svar at dette var så individuelt at det kunne han ikke svare på. Det samme var med vekst og fostervann. Fikk beskjed om å komme tilbake om en uke, om ting ikke hadde forbedret seg skulle jeg settes i gang. Når jeg kom tilbake fikk jeg beskjed om at det hadde de ikke hørt noe om og såg ingen grunn til dette.
Så jeg er veldig stresset og nervøs for tiden som kommer. Er veldig redd for at det skal bli likt som sist.

Hei:)

Når det kommer til sannsynlighet for at ting skjer igjen kan ikke jeg svare deg noe bedre enn de andre dessverre. Komplikasjonene du hadde sist trenger ikke å henge sammen med sua.

Så mitt råd til deg er å prøve å senke skuldrene, se på dette som et nytt svangerskap, det er et nytt barn inni magen som vokser og gror - blir det noen av de samme utfordringene har du vert igjennom det før og mulig det da oppleves litt mindre skummelt. Jeg kan dessverre ikke garantere noe eller fortelle deg hvordan et kommer til å bli eller hva som kommer til å skje.

Det er leit at jeg ikke kan gi deg noe godt svar:(

Back
Topp