Styrtfødsel

Montro93

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Flere med styrtfødsel/styrtfødsler bak seg? Hva tenker dere om kommende fødsel? Del gjerne erfaringer og tanker. Noen som skal igangsettes pga tidligere styrtfødsler eller hva er planen denne gangen? Jeg har ca 45 min kjøring til sykehuset og er redd for å ikke rekke fram til sykehuset.
 
Last edited:
Når jeg fikk nr 2, starta små riene rundt 02:30, kom på sykehuset rundt 05 på morgen, hadde 1 cm mente de.
Kl 07:00 hadde jeg plutselig 10 cm og 07.11 var hu ute.
Var egentlig en super deilig fødsel, var klar for et smerte helvete men slapp alt!
 
Flere med styrtfødsel/styrtfødsler bak seg? Hva tenker dere om kommende fødsel? Del gjerne erfaringer og tanker. Noen som skal igangsettes pga tidligere styrtfødsler eller hva er planen denne gangen? Jeg har ca 45 min kjøring til sykehuset og er redd for å ikke rekke fram til sykehuset.
Reis avgårde ved første tegn på at fødsel er i gang. Ikkje nøl, føles tryggare å komme seg fram :)
 
Reis avgårde ved første tegn på at fødsel er i gang. Ikkje nøl, føles tryggare å komme seg fram :)
Ja, vi må bare komme oss av gårde så fort vi klarer. Spent på om nummer tre kommer enda fortere. Forrige gang hadde jeg rier i ca 1,5 time.
 
Ja, vi må bare komme oss av gårde så fort vi klarer. Spent på om nummer tre kommer enda fortere. Forrige gang hadde jeg rier i ca 1,5 time.
Helt utrulig .. Intenst da tenke eg?
Her var første fødsel fra første rie 4 tima og 14 min til han var ute. Andre fødsel knapt 2 tima og ho var ute på et blunk.
Så nr 3 fra første rie ca 6 tima.
Så spent på nr. 4 nå. Fikk rie natt til julafta, men det stoppa opp. Har 3 cm åpning, men prøve ikkje å få det i gang heller. Vil helst over på nyåret ;) :smiley-ashamed004
 
1. 60 min fra første tegn - rakk sykehus men ikke inn på fødestua
2. 20 min fra første tegn- født hjemme

Venter nå nr 3. Har 15 min å kjøre til sykehuset, men blir satt igang 10 dager før termin
 
Helt utrulig .. Intenst da tenke eg?
Her var første fødsel fra første rie 4 tima og 14 min til han var ute. Andre fødsel knapt 2 tima og ho var ute på et blunk.
Så nr 3 fra første rie ca 6 tima.
Så spent på nr. 4 nå. Fikk rie natt til julafta, men det stoppa opp. Har 3 cm åpning, men prøve ikkje å få det i gang heller. Vil helst over på nyåret ;) :smiley-ashamed004
Åh spennende. Hadde du mye maserier/greier i forkant med de andre? Det hadde jeg med min nummer to. Mistenker at det var derfor det gikk så fort da fødselen først startet sist. Din tredje fødsel gikk ikke like raskt som de to første da. Det er interessant!
 
Åh spennende. Hadde du mye maserier/greier i forkant med de andre? Det hadde jeg med min nummer to. Mistenker at det var derfor det gikk så fort da fødselen først startet sist. Din tredje fødsel gikk ikke like raskt som de to første da. Det er interessant!
Litt vondt i ryggen med nr. 1. (han kom 6 daga før termin)
Hele dagen med nr. 2 var eg kvalm. Spydde og var ikkje i form. Murringa. (Ikkje spysjuka, siden kun eg spydde)
Var inne på sjekk på sjukehuset tidligare den dagen. Fanst ikkje moden.
Fikk kynnera som bygde seg opp, og fikk fødselen i gang (11 daga før termin)
Det gikk fort, var komt innom dørene på sjukehuset 21.30, og en halvtime etterpå var ho ute.

Min nr. 3 (og snart 4) er med en ny far. Det kan spille inn på koffor fødslane er litt ulike. Men nesten godt det ikkje skjer fortare enn nr. 1 og 2 :)
 
Last edited:
Back
Topp