Styrtfødsel

amalie2010

Flørter med forumet
Jeg har hatt styrtfødsel med begge ungene mine og er klar over at det nok blir det neste gang også.
Jeg synes det er helt greit i og med at jeg ikke har noe annet å sammenligne med, så jeg gleder meg veldig!

Hehehe, og der trykket jeg ok LITT tidlig :D

Det jeg lurer på.. jeg har hørt/lest at noen blir satt i gang med nr 3 pga faren for styrtfødsel eller evt lang vei til sykehuset.
Vet dere noe om hvilke grunner som er legitime for å bli satt igang?
Jeg har ikke noe behov for å bli det, men legen min mente jeg kanskje burde bli lagt inn litt før termin just in case.

Har 45 min til sykehuset..

Nå skal ikke jeg ha flere barn, men forrige gang jeg fødte, så ble det på stuegulvet[&:] Det gikk bra, men jeg vil virkelig ikke oppleve det igjen. Om det skulle bli sånn at jeg ble gravid igjen, så hadde jeg nok ønsket å bli satt igang under tryggere forhold. Nå har ikke jeg lang vei til sykehuset (15 min), men vi rakk altså ikke utenfor døren engang.

har ikke hørt om det, men om jeg hadde fått garanti for at jeg kunne bli satt igang så jeg var sikker på å slippe å føde hjemme eller i bilen kunne jeg kanskje vurdert en nr 3

Har forresten bare ca 10 min til sykehuset (max)

Har ikke hørt om å settes i gang, men jeg fikk selv beskjed om at jeg skal kjøres i ambulanse til føden pga fare for styrtfødsel. (Har også 45 min til sykehuset.) Dette blir nr 2 til meg da..

Da legen kom med forslaget om å legges inn før termin var jeg ganske skeptisk og vil helst ikke det, da insisterte han på at jeg (vi) måtte hvertfall ringe ambulanse når det begynte å skje noe.
Dette er jo selvfølgelig fordi det kommer til å gå rasfort og jeg skjønner jo at det er for sikkerhets skyld, men jeg satser jo på at det skjer om natten eller hvertfall ikke når det er fare for mye trafikk og kø.

Da kan vi nok komme oss like fort til sykehuset med egen bil. Mulig jeg er sta på dette, men det virker så dramatisk med ambulanse "bare" pga en fødsel..

Bare lurer litt på om jeg er FOR sta og skal belage meg på å ringe 113 uansett.

Jaja, har 4 mnd på oss før det skjer uansett, får se hvordan det går [:)]

ORIGINAL: Cruelle de vil

Jeg ble satt igang med tredjemann pga styrtfødsel tidligere.

Dette ble ikke planlagt i god tid nei.

Jeg hadde jordmortime fredag, på termin, og hadde da allerede 4-5cm åpning. Pga tidligere styrtfødsler så mente jm på at dette kom til å gå fort, og iløpet av noen få dager.
Helga gikk og ingenting skjedde.
Nå husker jeg ikke helt hvordan ting skjedde, men jeg tror jm kontaktet føden, sånn at jeg kunne komme inn mandag for igangsetting.

Vi hadde ikke så lang vei til sykehuset 5-6 min.
Men sambo jobbet 1,5t unna, og jeg var hjemme med 2 små (under 3år) uten lappen.[8D]
Det ble ingen fødsel mandagen pga fult, men tirsdag hadde de tid til å sette meg igang.
Tok 3,5t fra de tok vannet til han var ute[:D]

Ok, så du ble satt igang etter termin ja.. men det kan jeg leve med [8D]
Jeg ble satt igang 3 uker før termin med førstemann, men det var pga nyrebekkenbetennelse for 8 gang [:'(]
Andremann kom 14 dager etter termin, så det er sikkert mulig han her også har goood tid.

Jeg får høre med legen på neste kontroll, går ikke til jordmor denne gang, så jeg får vente til da.

ORIGINAL: amalie2010

Jeg ble satt igang med tredjemann pga styrtfødsel tidligere.

Dette ble ikke planlagt i god tid nei.

Jeg hadde jordmortime fredag, på termin, og hadde da allerede 4-5cm åpning. Pga tidligere styrtfødsler så mente jm på at dette kom til å gå fort, og iløpet av noen få dager.
Helga gikk og ingenting skjedde.
Nå husker jeg ikke helt hvordan ting skjedde, men jeg tror jm kontaktet føden, sånn at jeg kunne komme inn mandag for igangsetting.

Vi hadde ikke så lang vei til sykehuset 5-6 min.
Men sambo jobbet 1,5t unna, og jeg var hjemme med 2 små (under 3år) uten lappen.[8D]
Det ble ingen fødsel mandagen pga fult, men tirsdag hadde de tid til å sette meg igang.
Tok 3,5t fra de tok vannet til han var ute[:D]

Ok, så du ble satt igang etter termin ja.. men det kan jeg leve med [8D]
Jeg ble satt igang 3 uker før termin med førstemann, men det var pga nyrebekkenbetennelse for 8 gang [:'(]
Andremann kom 14 dager etter termin, så det er sikkert mulig han her også har goood tid.

Jeg får høre med legen på neste kontroll, går ikke til jordmor denne gang, så jeg får vente til da.

Jepp, 4 dager på overtid. Planen var jo at det skulle foregå normalt.
Men når ting ble som de ble så var det tryggest for alle at jeg ble satt igang.
Så jeg slapp hjemmefødsel med 2 små som tilskuere, helt alene.[8D]

Ja herregud, det hadde ikke vært optimalt [8D]

Takk for svar, da vet jeg hvertfall at det blir gjort i slike tilfeller [:)]

Back
Topp