Styrtfødsel og barn nr 2

Spurveugla

Flørter med forumet
Moren min fødte meg på 30 min.

Jeg trodde selv at jeg kom til å gå til termin og få rier i god tid før fødsel.
Men ei uke før termin fikk jeg kl ni på kvelden noe som kjentes det ut som ekte rier, de kom med noen minutters mellom, såpass at det ikke gikk an å sove. Vi ringte sykehuset og de ba oss komme innover. Sykehuset lå 20-25 minutter unna, men det var veiarbeid og vi måtte ha ledebil som kjørte i 40 kmt foran oss.
Jeg var redd for å føde i bilen.
Da vi kom frem var jeg 7 cm, etter noen minutter i fødesengen bad de meg begynne å presse og ungen kom ut på 25 min.
22:32 var klokken da.

Nå har har jeg jo hørt at nr to kan komme enda raskere.

Og jeg vurderer da om jeg får rier hjemme, om det er lurest å bestille ambulanse?
Jeg vil jo heller føde hjemme enn i en bil.

Eventuelt må jeg jo ved den minste tegn til rier oppholde meg i nærheten av sykehuset.

Flere styrtfødere her, eller noen som plutselig måtte føde hjemme?
 
Jeg kjenner knapt åpningsrier, det føles mer som lett murring. Ringte sykehuset og skulle inn for en sjekk fordi murringen var så regelmessig (hvert fjerde minutt og varte et minutt). Jeg hadde 6 cm litt etter jeg kom inn og 1 time aktiv fødsel. De har sagt det samme til meg om at jeg må komme inn ved første tegn, men det kan også være lurt å ringe anbulanse. Min stefar er ambulansepersonell og har tatt imot mange barn, så da er man i hvert fall i gode hender. Jeg tror imidlertid jeg får innvilget KS pga fødselsskadene som kom av den heidundrende farten.
 
Moren min fødte meg på 30 min.

Jeg trodde selv at jeg kom til å gå til termin og få rier i god tid før fødsel.
Men ei uke før termin fikk jeg kl ni på kvelden noe som kjentes det ut som ekte rier, de kom med noen minutters mellom, såpass at det ikke gikk an å sove. Vi ringte sykehuset og de ba oss komme innover. Sykehuset lå 20-25 minutter unna, men det var veiarbeid og vi måtte ha ledebil som kjørte i 40 kmt foran oss.
Jeg var redd for å føde i bilen.
Da vi kom frem var jeg 7 cm, etter noen minutter i fødesengen bad de meg begynne å presse og ungen kom ut på 25 min.
22:32 var klokken da.

Nå har har jeg jo hørt at nr to kan komme enda raskere.

Og jeg vurderer da om jeg får rier hjemme, om det er lurest å bestille ambulanse?
Jeg vil jo heller føde hjemme enn i en bil.

Eventuelt må jeg jo ved den minste tegn til rier oppholde meg i nærheten av sykehuset.

Flere styrtfødere her, eller noen som plutselig måtte føde hjemme?
Hvor langt er det til sykehus denne gang? Tenker du skal dra inn med en gang du kjenner antydning og få en sjekk:)
 
Hvor langt er det til sykehus denne gang? Tenker du skal dra inn med en gang du kjenner antydning og få en sjekk:)

Samme distansen, men vi har to lange tuneller mellom oss som kan være trøblete.

Ja om jeg får tidlig tegn blir nok det svaret, om jeg våkner i fødsel tror jeg at jeg satser på ambulanse kontra bil!
Nå har vi en toåring i tillegg som trenger pass, så det er noen brikker som må på plass. Gravidbagen må pakkes i over en uke i forveien iallefall. :smiley-ashamed004
 
Jeg hadde også styrtfødsel, riene kom plutselig med full styrke ca en uke før termin og vi dro rett på sykehuset. Da jeg kom inn på fødestua hadde jeg 10cm åpning og brukte så en time på å trykke ut.

Litt spent på hvordan det kommer til å gå med neste. Jordmor på sykehuset har sagt at jeg bare må dra rett på sykehuset så fort jeg merker noe som helst tegn på fødsel. Men jeg har også fått beskjed om å ikke stresse med det, det kan jo hende at det går lenger tid neste gang.
 
Her har jordmor betrygget meg med at vi skal legge en plan i forkant av fødsel. Vi har ikke gått så veldig inn i detaljer på hva og hvordan enda, men skulle ta det når ting nærmer seg.
Ville snakket med jordmor om det, eventuelt ringe inn til fødeavdelingen for å høre hva mulighetene dine er :)
 
Kjenner dette har stresset meg også. Fødte 10 dager før termin med forrige ved vannavgang. Var i aktiv fødsel i 1,5 time før hun var ute.

sagt til jordmor at jeg er redd det skal gå enda fortere denne gangen. Så hun sa vi skulle lage en plan nærmere fødsel. Og reise inn ved første tegn. Har heldigvis kun 25 min til sykehuset.
 
Jeg fikk beskjed etter første om å ringe etter ambulanse ved første antydning til rier med nr 2. Vi bor så nærme og det var kl 06 om morgenen, så vi valgte å kjøre selv (15 min og ingen trafikk) . Kom inn med 5 cm åpning og 20 min senere var hun ute.
 
Jeg fikk beskjed etter første om å ringe etter ambulanse ved første antydning til rier med nr 2. Vi bor så nærme og det var kl 06 om morgenen, så vi valgte å kjøre selv (15 min og ingen trafikk) . Kom inn med 5 cm åpning og 20 min senere var hun ute.
Hvor fort gikk det med første da?
 
Hvor fort gikk det med første da?

Ca 2.5 time med nr 1. Fikk epidural på 8 cm og da stoppet det opp. Gikk ca 1 time fra 4 til 8 cm og så 1.5 time fra epidural til hun var født. Med nr 2 ble det ikke tid til epidural da hun var født før anestesilegen kom
 
Ca 2.5 time med nr 1. Fikk epidural på 8 cm og da stoppet det opp. Gikk ca 1 time fra 4 til 8 cm og så 1.5 time fra epidural til hun var født. Med nr 2 ble det ikke tid til epidural da hun var født før anestesilegen kom
Hehe, ja det gikk unna. Gikk en 1,5 time fra 4cm til hun var ute her. Tok en god stund fra vannet gikk til 4cm. Så håper jeg får forvarsel denne gangen også. Redd det vil gå fortere.
 
Back
Topp