Styrtblødning

VFA

Betatt av forumet
hei,

Jeg er 11+3, i formiddag ble jeg veldig kvalm. Varte ca 30 minutter før jeg trodde jeg måtte kaste opp og gikk på badet. Da kjente jeg plutselig at buksa ble helt våt. Det var blod overalt! Stoppet å renne like fort igjen. Rant kanskje 1 minutt, men det kom mye blod! Friskt og helt tynt som vann. Dro på legevakta, og fikk komme på sykehuset ikveld. Der fant de en levende baby som hadde det helt fint! Han kunne ikke si noe om årsaken til blødningen. Det var selvfølgelig fantastisk å se at babyen lever, men jeg klarer ikke helt å roe meg ned! Jeg er redd dette er starten på noe.

Er det andre som har opplevd dette og har noen solskinnshistorier?

Jeg blør ikke nå, bare litt brune rester, og har ikke hatt noen smerter.

Har dessverre ingen erfaring, men krysser fingrene :):)

Tenker at når babyen er sprell levende i uke 11, så skal det en god del til for at dette skal gå dårlig.

Jeg hadde en styrtblødning i uke 7 og det gikk fint :) Masse tynt blod i ca tre timer. Også gikk det bare over :) De sa det måtte være en rift.

Jeg hadde en styrtblødning i uke 7, varte ca 1,5t og det kom masse koagler og til slutt noe som lignet en fostersekk. I to uker etterpå kom det brunlige rester, så opphold 1 uke før jeg begynte å få brunlig utfold igjen nå på torsdag. Har fortsatt en sprell levende baby i magen, som har det bra. Kontroll sist hos jordmor på sykehuset i går :) Er 11+1 i dag.

Har aldri fått noen ordentlig forklaring på årsak, men jeg tror selv at jeg at jeg hadde to fostersekker og at den ene muligens har vært tom, og at det var den som kom ut.

Ble helt nervøs på dine vegne helt til jeg pustet lettet ut på at baby hadde det fint. Min søster hadde noen slike men det var cyster som sprakk i eggstokk/livmorområdet

Jeg har hatt friske blødninger men ikke like store som din, mye mindre blod, men kjenner meg igjen at blodet var helt tynt. Hadde iallfall friske blødninger i uke 3, 8 og og 10. Det viste seg å være tuppen på livmorhalsen som blodde. Friskt og fint magetroll 11+1, og ikke blødd etter det.

Tusen takk for gode erfaringer :)
Jeg har mistet i uke 20 tidligere etter vannavgang i 18+5, så jeg er jo veldig redd for at det skal gå galt nå også! Og føler meg absolutt ikke trygg selv når jeg bikker uke 12.

Jeg hadde en styrtblødning i uke 8. Varte ett par minutter, når det stoppet hadde jeg brun utflod et par dager. Samme uke hadde jeg tidlig UL og der var det en sprell levende baby er nå 12 uker på vei.

Blødde nesten hele tiden i de 3 første mndene til mitt eldste barn, noen dager mye, noen dager mindre! Men de fant aldri ut av hvorfor!
Så tror ikke du trenger å bekymre deg siden alt så bra ut på ultralyd :)

Ja jeg var inne i forrige uke. Baby levde men mirkaken lå langt nede og det kunne gi blødninger..så fikk beskjed om jeg kunne tilbringe tid på sykehuset. Men de fant også blod rund livmoren så de ikke likte. Men blødningen ga seg men begynnte igjen i går..så får bare se hva som skjer oghåpe på det beste ")

Ja jeg var inne i forrige uke. Baby levde men mirkaken lå langt nede og det kunne gi blødninger..så fikk beskjed om jeg kunne tilbringe tid på sykehuset. Men de fant også blod rund livmoren så de ikke likte. Men blødningen ga seg men begynnte igjen i går..så får bare se hva som skjer oghåpe på det beste ")

Det er virkelig nervepirrende å gå sånn og ikke vite! På sykehuset kan de jo bare gi oss et her og nå svar. De kan jo ikke si noe om hvordan det skal gå fremover! Leste tråden din, dette skal ikke være lett!

Tror vi har termin ca samtidig også, jeg er 11+4 Idag, er ikke du omtrent det samme?

Huff..
Jeg hadde det slik sist med minstejenta.
Alt er nok i skjønneste orden, men forstår den følelsen du har.
Klem

Nå har jeg vært hos fastlegen som har tegnet og forklart hva som sannsynligvis har skjedd. Sjeldent, men helt ufarlig. Og så skal jeg på ny ul senere Idag, og hun gynokologen er superflink, så det blir fint å få snakket med henne!

Back
Topp