Styrtblødning

Mirakelbaby

Første møte med forumet
Hei,
Jeg er gravid i uke 8 og hadde en styrtblødning for 2 dager siden, ble henvist til fød/gyn i dag og fikk en konsoltasjon på 15 min som påviste levende foster. Jeg blør fortsatt litt hele tiden.
Jeg har hatt diagnosen endometriose siden 2005, og har siden da prøvd å bli gravid.
Er dette normalt? Er det noe som kan være galt? Kan dette ha noe sammenheng med endometriose?

Vennlig hilsen en bekymret førstegangsmor :)
 
Kan ikke svare deg på det du spør om men ønsker deg lykke til videre og god bedring, håper blødningene gir seg :)
 
Hei på deg!

Jeg kan godt forstå at du er bekymret - det høres ikke ut som om du har fått skikkelig informasjon!

Veldig ofte finner vi ikke årsaken til blødning i det tidlige svangerskap. I utgangspunktet er blødning ikke forbunnet med et normalt svangerskap - men hvis en gravid kvinne blør og man ikke klarer å finne en knagg å henge det på, er det alleroftest ufarlig. Det kan handle om en blødning fra slimhinnene i skjeden, som allerede er mer sårbare og blodfulle enn de er til vanlig.
Så jeg tenker at du inn til videre kan senke skuldrene. Ul har vist at det er liv i magen og blødningen er ikke så kraftig mer. Ta det med ro og ta godt vare på deg selv :)
Hvis det skulle øke på med frisk og rikelig blødning eller du skulle få vondt bør du ta kontakt igjen.

Det har sansynlighet ikke noe å gjøre med din endometriose!

Masse lykke til videre :)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Hei Ragna,
Tusen hjertelig takk for svar :) Vi rundet den magiske tre mnd grensen i går, så nå skal jeg senke skuldrene og kose meg resten av svangerskapet.
 
Back
Topp