Styrt fødselen min

dite

Forumet er livet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Tenkte jeg kunne fortelle hvordan min fødsel var jeg da,nå som jeg har tid...

Tirsdag 9 mai ble jeg lagt inn på føden for å sette igang fødselen. 
Første modnings tablett ble satt kl 09.15. Måtte da ligge i senga i 2 timer med ctg (det var skikkelig kjedelig). Etter det var det opp å gå....
Ble undersøkt igjen kl 15.00-ingen forandring[:'(]
Så kl 16.30 ble det satt ny modnings tablett og 2 nye timer i senga med ctg...  
Kl 22 ble jeg undersøkt igjen,men det var fortsatt ingen forandring[:'(]

Da ble det bestemt at jeg skulle få sovemedisin åsså skulle de sette ny modnings tablett dagen etter.

Sovnet ca ved midnatt, og våknet kl 03.10 av at det gjorde skrekkelig vondt i ryggen.
Ruslet litt rundt på rommet, med rier ca annet hvert minutt. Ringte på jordmor når kl var 03.40. Ble undersøkt kl 04.00, og da var det 4 cm åpning...
Så gikk turen inn på fødestuen. Hadde noen helt sinnsyke smerter... Det var ikke opphold mellom riene i det hele tatt. 
Jordmoren måtte feste elekrode på hodet til babyen for hun fant ikke hjertelyden utenpå magen, og da tok hun vannet med det samme. 
Jeg ropte at jeg måtte ha epidural. Jordmor klargjorde for det, men måtte jo selvfølgelig undersøke meg igjen. Da var kl 04.35 og jeg hadde 8 cm åpning!!!!!!
Plutselig fikk jeg utrolig pressetrang,og vips så var Linea der-kl 04.39!!!
Snakk om super rask fødsel.... Fra første rie og til Linea var ute tok det kun 1,5 time!

Det var noen helt intense minutter, men det var jammen verdt det.

Ups dette var rask fødsel!!!

Håper du bor nær sykehus slik at du rekker fram i tide når du skal ha nr 2. (kanskje litt tidlig å tenke på dette nå[;)])

Kjenner en dame som ikke tør å få fler enn sine 2 da fødsel nr. 1 tok ca en time fra første ri til barnet var ute og med nr. 2 gikk det bare 25 min. Hun bor heldigvis bare 5 min biltur fra sykehuset, men hun rakk så vidt inn på fødestuen før gutten var ute. Ganske dramatisk har jeg forstått på henne.

åy da...-det gikk fort når det først begynte må jeg si....[:-][:)] 
Gratulerer så mye[:)]

ORIGINAL: tvilling38

Ups dette var rask fødsel!!!

Håper du bor nær sykehus slik at du rekker fram i tide når du skal ha nr 2. (kanskje litt tidlig å tenke på dette nå[;)])

Kjenner en dame som ikke tør å få fler enn sine 2 da fødsel nr. 1 tok ca en time fra første ri til barnet var ute og med nr. 2 gikk det bare 25 min. Hun bor heldigvis bare 5 min biltur fra sykehuset, men hun rakk så vidt inn på fødestuen før gutten var ute. Ganske dramatisk har jeg forstått på henne.

Bor ikke langt fra sykehuset nei, men dette var min 5 fødsel så jeg tror neppe det blir flere[;)]
De andre fødslene har vart i gjennomsnittet 20 timer, så dette var en heeelt ny opplevelse!!!

Back
Topp