Styrketrening?

MittAndre <3

Elsker forumet
Dette er den andre treningstråden jeg lager, misforstå meg rett, jeg er INGEN treningsnarkoman! Men jeg lurer på én ting. En venninne av meg (som jeg bruker å dra på spinning med) lurte på om ikke vi kunne dra på Sirkel & MRL (mage, rumpe, lår) isteden på torsdag.. Jeg sa ja, men jeg er ikke helt sikker på hvor bra det er med situps og styrketrening når man er gravid? Det føles ikke helt riktig å begynne med dette nå?

Skjønner det virker unaturlig.. følte det selv. Men under mitt første svangerskap så sa de på treningsstudioet at det ikke var noe fare så tidlig i sv.skapet. Med tiden når magen vokser, så skyves magemusklene til siden og da skal man ikke trene magen, men så tidlig som vi er nå tror jeg ikke det er noe fare ;) Men føler du ubehag så hadde jeg ikke gjort det.

MittAndre <3 skrev:
Dette er den andre treningstråden jeg lager, misforstå meg rett, jeg er INGEN treningsnarkoman! Men jeg lurer på én ting. En venninne av meg (som jeg bruker å dra på spinning med) lurte på om ikke vi kunne dra på Sirkel & MRL (mage, rumpe, lår) isteden på torsdag.. Jeg sa ja, men jeg er ikke helt sikker på hvor bra det er med situps og styrketrening når man er gravid? Det føles ikke helt riktig å begynne med dette nå?

Hei igjen, søta! Jeg er treningsinstruktør så jeg kan svare deg. Når det gjelder magetrening kan man trene som vanlig i det første trimester, i andre og tredje trimester bør de midtre magemuskler få være i fred da de skal strekke seg og "vokse" litt så de må bare får gjøre jobben sin .. Men derimot sidene og de skrå magemuskler kan trenes som før. Men følg det som føles naturlig :-) Og tren som vanlig, ikke gjør noe som føles vondt, og spør evt instruktøren om alternative øvelser når du kommer så langt. :-) I forrige svangerskap trente jeg frem til uke 39, og det hjalp veldig for bekkenplager, så tren og kos deg! :-)

Tusen takk for svar, alle sammen!!! Så bra!!! Da slipper jeg og finne på dårlige unnskyldninger, for det hadde jeg ingen lyst til! Da skal jeg trene ivei! Trente ingenting under forrige sv.skap, men nå er jeg i relativt god form, så nå har jeg lyst til å fortsette så lenge det går. Tenk ta du trente til uke 39!!! Det er jo helt villt!!! Jeg hørte om ei igår som hadde vært på PulsSpinn dagen før hun fødte...tror ikke det blir helt meg...men jeg skal fortsette så lenge formen er fin! :)

Du vil oppdage at det går helt fint så lenge du går jevnlig :-) Det er når man holder opp en stund at det blir vanskelig å begynne på igjen når man er gravid.. :-) Spinning og Styrke er supre treninger for gravide, ikke høy puls aerobic med masse hopping å sånn, iallefall ikke sent i svangerskapet.. :-) Lykke til! 

Tusen takk, det skal jeg huske!

Yes.. da kan jeg fortsette med spinning... :)

Drømmefangeren skrev:
Yes.. da kan jeg fortsette med spinning... :)

Jaaaaa!!! :-D Vi blir nok supermammaer hele gjengen! ;)

hurra! da kjører jeg sparta 300 i noen uker til, også kutter jeg bare ut mageøvelsene når den tid kommer 

Hva er sparta 300? Høres ut som noe slitsomt.. :p

Drømmefangeren skrev:
Hva er sparta 300? Høres ut som noe slitsomt.. :p

Det lurer jeg også på...

Back
Topp