Styrketrening under svangerskapet

Lillesøte

Andre møte med forumet
Hei :) Jeg lurer på hvordan dere trener styrke under graviditeten, da spesielt magemusklene? Og fortsetter dere med beinpress, knebøy osv? Det står jo så masse forskjellig på de ulike nettsidene!

Hei! :) jeg trener foreløpig på samme måte om før jeg ble gravid er 11+5). Så lenge jeg ikke har ubehag så fortsetter jeg å kjøre tunge baseøvelser slik som markløft, knebøy osv... Er man godt trent fra før og kan baseøvelsene teknisk godt så skal det ikke være noe problem å fortsette med de, så sant du ikke får ubehag :) magemuskler har jeg derimot aldri vært god på å kjøre så de blir trent på samme måte som før :p

Du kan trene magemusklene hardt fram til uke 14, da begynner de å dele seg. Etter det er det best å trene magemsuklene passivt ved hjelp av andre øvelser :)

Du kan trene magemusklene hardt fram til uke 14, da begynner de å dele seg. Etter det er det best å trene magemsuklene passivt ved hjelp av andre øvelser :)
Får kjøre på de siste to ukene da! :P Så med andre ord slutte med alt av planken o.l.? Forslag til øvelser tas godt imot! :)

Hei! :) jeg trener foreløpig på samme måte om før jeg ble gravid er 11+5). Så lenge jeg ikke har ubehag så fortsetter jeg å kjøre tunge baseøvelser slik som markløft, knebøy osv... Er man godt trent fra før og kan baseøvelsene teknisk godt så skal det ikke være noe problem å fortsette med de, så sant du ikke får ubehag :) magemuskler har jeg derimot aldri vært god på å kjøre så de blir trent på samme måte som før :p
Så bra! Da fortsetter jeg med beinpress osv da! :D

Tren opp sidemagemusklene. Kiropraktoren sier jeg skal kjøre på med kjerne og bekkenmuskler.

Pga trøblete rygg har jeg sluttet med markløft. Gikk rett i bakken på 30 kg. Halve av hva jeg tok før graviditeten.

Ryggøvelser er viktig framover, men ta lettere vekt enn før og hold dere til kjente, innøvde øvelser.

Trener som vanlig enda men gruer meg veldig til jeg ikke kan trene magen lengre. Har jobbet for hardt til å bare miste framgangen

Er ikke farlig å trene magen slik jeg har skjønt det, men er ikke noe poeng.
Kroppen har muskelminne så det som mistes under graviditet vil komme tilbake. Ha heller fokus på det inni magen :)

Er ikke farlig å trene magen slik jeg har skjønt det, men er ikke noe poeng.
Kroppen har muskelminne så det som mistes under graviditet vil komme tilbake. Ha heller fokus på det inni magen :)
Kan man ikke få splittede magemuskler da?

Njaaa.. muskelminne og ren styrke blir vel to forskjellige ting ..? :)

Kan man ikke få splittede magemuskler da?

Njaaa.. muskelminne og ren styrke blir vel to forskjellige ting ..? :)

Dersom en trener magen hardt med vekter ol, så er det en risiko for at hinnen som holder magemusklene sammen på midten får rifter. Degte kan føre til at magemusklene ikke går sammen igjen når man er ferdig med graviditeten, og det gir også en risiko for å utvikle midtlinjebrokk.

Har en pt som skal sette opp eget gravid program til meg når jeg føler at jeg ikke klarer de øvelsene jeg tar nå. Allerede kjenner jeg at intervallene er utrolig vanskelige å gjennomføre. Har kondis som en 90åring med Kols føles det ut som. Foreløpig går styrke øktene greit. Må bare huske på å knipe ekstra når jeg løfter. Flaut å tisse på seg på trening:p

Back
Topp