Styrketrening i graviditeten

mumsi

Flørter med forumet
Hei!
Ønsker å høre litt om hvordan dere trener styrke i løpet av graviditeten? Jeg har så langt opprettholdt løpingen min 4/5 ganger i uken, men begynner å merke at det blir tyngre. Kommer til å løpe så lenge det går og deretter gradvis gå over til sykling/ellipse, men også styrketrening. Er det noen av dere som følger et styrkeprogram som kan passe for gravide? Eller vet om et bra styrkeprogram som ligger tilgjengelig på nett?
 
Hei,
Jeg har kjøpt Pia Seeberg sitt treningsprogram for gravide. Veldig fornøyd med det så langt. Effektive økter med supersett, flere varianter per øvelse avhengig av utstyret du har tilgjengelig og ulike bonusøkter som ligger inne i appen.
 
Jeg har hatt Pia Seebergs program STERKERE siden april og kommer nok til å fortsette med det. Vurderte gravid-programmet hennes jeg også,men siden dette eritreiske tredje svangerskap og jeg har lang erfaring med styrketrening er jeg trygg på å tilpasse etter hvert ☺️ kommer til å trene som vanlig så langt det går,og så tilpasse hvis jeg får vondt eller når magen kommer i veien.
Har vært ganske kvalm nå i tre-fire uker,så da har det naturlig nok ikke blitt noe mer enn en og annen tur med hunden,men skal starte opp så fort det roer seg.

Tror det viktigste man kan ta med seg i svangerskapet er trening av kjernemuskulatur og baksiden av ryggen,slik at man kan fortsette med god holdning selv når magen blir større. Utover det er all trening bra,uten at man må gjøre det for komplisert :)
 
Jeg trener helt normalt enn så lenge, fullkroppstrening og løping. I 2.trimester skal man være forsiktig med å ligge på ryggen med vekter, så da går jeg over til strikk.

Når det gjelder løping begynner jeg å kjenne det litt i halebeinet og ryggen ved lengre turer. I tillegg til at det er litt irriterende å kjenne seg tissetrengt hele turen :shy: Håper jeg klarer å løpe like lenge som forrige gang!
 
Back
Topp