Stygt brudd

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, vet at dette kanskje ikke er plassen, men føler meg litt hjelpeløs, en i nær familie går nå gjennom et stygt brudd, hun er kjempe lei seg, hun føler han tar med seg alt og at hun ikke sitter igjen med noe! Jeg bare lurer på om noen har noen gode ideer til hvordan jeg kan muntre henne opp, vet liksom ikke helt hva jeg skal si eller gjøre, de har vel vært sammen i over 7 år og har et barn sammen

Jeg ville oppmuntret henne til å ta kontakt med en advokat. Er ikke slik at en av partene skal begynne på bar bakke, mens den andre sitter igjen som velstående etter et brudd.
Det følelsesmessige er lettere å få på plass, når det praktiske er tatt hånd om, er min erfaring. Ta henne med ut på ting, kino, teater, middag, gå turer osv. :)

Ville bare vært der for henne og hjulpet til med konkrete ting. Ikke sikkert hun vet hva hun trenger ❤️

Si han er en drittsekk. Det hjelper å høre andre si det en selv tenker ;)
Og så mener jeg det er en nettside som heter juriststudentene eller noe lignende..det er regler for hvordan en skal dele når det blir brudd selv om en bare er samboere.

Ja hun trenger sikkert noen som hjelper henne litt med det praktiske - for det er nok ikke så lett for hun å se klart på i alle følelsene. Ta henne med på ting som hun får et avbrekk fra tenkningen også- en aktivitet- en morsom kino/ joggetur/ shopping/båttur/ sykkeltur e.l... Og så er det jo bare å lytte da. Frustrasjonen må ut, og man trenger en og tømme seg til i sånne situasjoner... Lykke til

Hjemlp henne med det praktiske, søk opp litt med rettigheter rundt dette med verdisaker, møbler og slikt.. Mama opplevde det samme da ho og pappa skilte seg, og han tok ALT som var.. HUn fant ut i etterkant at ho hadde heidundranes mange rettigheter ift. det, uten at ho visste det :-/

Back
Topp