Stygt å be mannen bli hjemme?

Tina1988

Elsker forumet
Syns samboren har vært MYE ute i det siste. Spesielt ETTER jeg ble gravid. Før følte jeg han aldri var.
Han har sagt jeg bare måtte gi beskjed, så kunne han bli hjemme me meg. Jeg har latt ham gått ut HVER gang, utenom en onsdag, da han hadde vært ute både fre og lør helga før.

Han vil ut igjen idag og på guttetur i båt hele helga etter.
Jeg har satt foten ned å sagt at han må velge mellom denne og neste helg. Fordi jeg syns det e kjipt at han skal ut å drikke å gjøre akkuratt det han ønsker, når jeg ligger halvdau hjemme super kvalmen..

Vi har kranglet litt om dette, han syns jeg er for streng, at han må jo få springe fra seg før bebis kommer o.l
Han er 1 år eldre enn meg, altså 23 og jeg 22. Jeg får ikke tid til å springe fra meg, får ikke gå ut en siste gang før bebis kommer.

Hva syns dere at jeg nekter ham? Noen som opplever noe lignende? Noen tips?

Du kan jo uansett ikke nekte han, men du kan si din mening og han kan respektere ditt syn på det du sier, så lenge det er saklig!

Jeg syntes det er greit at de går ut i blandt, men ikke hver dag for å sette det litt på spissen! Kan dere ikke finne på noe koselig i lag hjemme i stedefor?

Men han har jo selv sagt i fra at du skal si gi beskjed når du ikke ønsker han å gå ut, og det er vel det du i grunnen gjør..?

Nei det er ikke lett, men jeg syntes det er snakk om å gi og ta. Det er ikke så kjekt å ligge hjemme på sofaen kvalm og uopplagt, mens han skal ut å farte hele tiden. Det er tross alt hans baby og, selv om den fortsatt ligger i magen. Ergo han har et ansvar ovenfor deg, og hvis det vil si og sitte hjemme i blandt og varte deg opp, så syntes jeg det er på sitt rette [:)]

Lykke til!

Nja.. Jeg ville kanskje sagt min mening og at det hadde vært hyggelig om han hadde prioritert å være litt hjemme også. Samtidig må jeg si at jeg forstår samboern din også. Det er jo sommer og den tiden man gjerne drikker litt oftere enn ellers. Hadde jeg ikke hatt spiren i magen, så hadde det nok blitt mange sene kvelder på meg også med et rikelig innta av Chablis eller diverse musserende [;)] *drømme*

Jeg henger meg på Sperminator her, du kan ikke nekte han å gå ut om han virkelig vil, og vil du egentlig ha en kjæreste hjemme i sofaen som bare er der fordi du har gitt han beskjed om det? Jeg tror jeg heller ville sagt noe som "Æsj, også jeg som hadde håpet vi kunne gå på kino i kveld i stedet?" eller noe. Foreslå noe dere kan gjøre i lag, i stedet for å be han om å bare være hjemme. Om du ikke orker å gå ut, kan dere jo leie en film, spise godis og kose dere som kjærester hjemme? Eller ligge i senga å lese bok i sammen eller noe. Jeg tror uansett det er en veldig dårlig idè og be han bli hjemme uten at du har noen forslag til noe annet dere kan gjøre. Du må friste han til å ville være hjemme med deg i stedet! [:)] Det er jo ikke noe artig å sitte hjemme i sofaen å titte i veggen [;)][:D]

Jeg har litt samme problemstilling som deg.. Sambo har vert ute hver helg nå siden jeg ble gravid, og i går spurte jeg han om han ville sitte barnevakt sammen med meg.. Han hadde egentli planer om å gå ut, men han ble med meg. Det endte med at jeg satt med dårli samvittighet.. '

Nå har det vert noe hver helg, og i kveld skal han ut.. Det verste er at han kan ikke si at han har tenkt seg ut før rett før han drar nesten, slik at jeg ikke rekker å planlegge noe.. Jeg har sagt til han at det er greit han går ut, men ikke hver helg.. det er da ikke bare min baby! Og jeg synes det er urettferdig at jeg skal sitte alene hver helg.. Det har gjort slik at jeg gruer meg til helgene, for jeg vet at det blir til at jeg blir alene, da de fleste vennene mine også går ut.. Bare to av mine venninner vet at jeg er gravid.. Jeg vil gjerne få det ut snart, da jeg synes det er slitsomt å komme med domme unnskyldninger hele tiden, men jeg venter på at sambo skal fortelle det til bestekompissen sin først.. Det har han da ennå ikke gjort, selv om han har sagt han skal gjøre det..

Litt hormonell i dag, så jeg kjenner jeg er litt veldig sårbar :p

kansje han trenger denne tiden? Sambo var ut hver helg før vi fekk snuppa! Han trengte rett og slett å feste fra seg, og for meg så var det igrunn helt greit at han gjorde det FØR babyen kom.[;)] 

Men du kan jo si meningen din, at du synst det hadde hvert kosligere at han tilbragte helgen sammen med deg! men å nekte han å dra ut, synst eg blir feil...

jeg hadde noe av det samme problemet med sambo da vi først ble sammen, det er klart at da var jeg jo ikke gravid så det blir ikke helt det samme.
men han var 29 da jeg traff han, og en sånn typisk evig unkar type, nesten ingen av komoisene hadde kjørester og han hadde ALLTID noe han skulle på, det topper seg nesten da han hadde vært på grønland på jobb i 8 uker og dagen han kom hjem dro på båttur med gutta, jeg ble jo bedt med så han syns jo det måtte være greit.

vi har hatt mange laaaange diskusjoner om dette, og jeg har vært ærlig å sagt at det var en stund jeg tvilte på at forholdet kom til å funke,
men jeg har også prøvd å stå å nekte ham å dra, of det funker ikke! da ble han bare trasen og reiste alikevel, men vi har pratet om det i ettertid da både jeg og han har vært roligere, og det funka bedre, det tok litt tid, men det endret seg.

jeg håper dere finner ut av dette, dere kan jo som skrevet over her kanskje lage noen planer for neste helg e.l.
vi gjør den avtalen her når elgjakta er i gang, hehe sambo er ute å reiser i uka på jobb, og er da bare hjemme i helgene og når jakta er i gang er han jo opptatt med det heeeeele helga.
men da avtaler vi at de to helgene etter jakta er våre og planlegger noe koselig vi kan gjøre sammen da.

oi, dette ble laaaangt var ikke helt meningen, er litt vanskelig å gi råd for alle er jo ulike, det kan jo hende han har litt sånn "panikk" for å gå glipp av ungdomstiden sin, men prøv å prat med han om å planlegge noe en helg om ikke annet planlegg en filmkveld hjemme

maaange pappaer som får litt pæla og skal feste fra seg før babyen kommer...[8|] er ofte sånn m en gang en får lite at dama er gravid.... kanskje roer d seg litt etterhvert? [:)]
erikke stygt å be mannen bli hjemme.... jeg hadde ikke syns noe om d var min mann som var borte hver helg på fest...

er nok bare en reaksjon han har... kommer seg d der...[:D]

Jeg har pratet med ham. Og jeg har aldri nektet han å gjøre noe som helst så lenge vi har vært sammen. Jeg eier ham ikke, å jeg liker også å gjøre ting sammen med venninner uten at han skal nekte meg..

Men som en av dere sier, det er sommer, han vil ut å nyte sommerlivet og drikke. AKKURATT det gjør mine venninner også. Som gjør at jeg så og si blir sittende alene i helgene i sommer. Enten er de ute, har sommerjobber pga de er studenter eller er på ferie.
Ja, kanskje jeg er litt hormonel,. Men det er jo faktisk nå jeg trenger ham.

Han er også UMULIG å få tak i når han er ute, kommer sjelden hjem før 5-6tiden, om han kommer hjem.. Så HATER at han er ute. Har aldri vært den som MÅ sove me noen, men etter jeg ble gravid, klarer jeg omtrent ikke sove uten han.. Ligger våken halve natten, og våkner stadig i håp om han har sendt melding eller ringt om å bli hentes o.l

Æææsj, rett over 13 uker på vei og begynner å bli lei graviditeten allerede.. Vil bebis skal komme FORT!!

Før jeg ble gravid hadde jeg og sambo en avtale om at det ikke ble fest
hver helg når jeg ble gravid. Men at han kunne dra ut noen helger og
være sammen med kompiser, men at jeg også "trengte" oppmerksomhet
i den tiden som kom[8D] Vil at kjæresten min skal være "inkludert" så mye som
mulig, og være gravid sammen med meg. Er mye som skjer når man er
gravid og det er greit og på en måte bli "sammen" på nytt, slik at man
ikke glir fra hverandre under reisen. Jeg hadde glatt kunnet si til han at
jeg ikke ville at han skulle dra ut, men det er jo kun opp til han hva han
prioriterer ?

ikke egoistisk i det hele tatt..
om han har vært mye ute i det siste, så hadde jeg med god samvittighet spurt om han plis kunne ha funnet på noe med meg.. er jæsklade kjipt å måtte sitte inne mens alle rundt deg er opptatte.. (jada, vet at man ikke MÅ sitte inne, men er faktisk ikke så veldig gøy å sitte rundt fulle folk når man selv sitter der edru. syntes jeg da)
prat med å han, å spør om dere heller kan prøve å finne på noe sammen, dra på turer, kino, middag ute osv..
prøv å gjør ting sammen før bebbissen kommer[:)][:)]

synst ikkje du er urett ferdig er ikkje kult å sitte heime å leine helg etter helg så me har hatt noen diskusjoner der og funnet ut at me må møtest litt på halvegen[;)]

Jeg liker når mannen går ut jeg. Så får jeg fred[8D] Men, skjønner deg godt!

ORIGINAL: Rappo

Haha [8D] Noen ganger er det jo godt, men tror jeg hadde blitt trist om det skulle være sånn flere dager i uken...liker meg ikke så godt alene!

ORIGINAL: Rappo

He he! Før jeg ble gravid, måtte jeg jo be ham gå ut å finne på noe. Sånn jeg fikk litt tid for meg selv.
Så ja, det er deilig at han går ut i blandt, så får jeg litt tid for meg selv.

Klarte å få ham til å ikke gå ut idag da,. Måtte mase mye, følte meg nesten ond.. MEN det var ikke noe bursdagsopplegg eller noe stort som var planlagt lenge.. Var liksom 3 kompiser som ville drikke sammen og gå på byen. Ikke noe særlig happyface fra han, spesielt når jeg fikk han me på bowling og sudra han i tillegg.. Hi hi :)

Det er faktisk begge to som er gravide, ikke bare du!
Syns duu bare skal si ifra til han, sett deg ned å forklar for han.
Typen min hadde aldri dratt ut fredag og lørdag,
han hadde skjønt at jeg hadde hatt noe imot det.!
Hvis han skal ut en kveld, spør han alltid om ikke jeg kan bli med
så kan vi dra hjem når jeg vil .
Slik det skal være!

Ej e så heldi at ej ik har vert kvalm og slikt. Så ej har hengt med ut.
Og d har vert ej som bestemmer kor tid vi ska heim. Har kosa mej me munkholm og god musikk.

Vi har heldigvis flere vennepar som har barn og vi har funnet på noe med de flere helger, for eksempel lage noe god mat og preike og gutta boys drikker øl og koser seg. Det har vært veldig kjekt for både meg og samboeren min og så drar vi hjem når eg e sliten. Ellers har vi vært ute en gjeng og spist og hvor flere gikk ut etterpå og jeg ble med en liten tur, jeg har heldigvis ikke vært noe særlig dårlig så då har jeg orket det noen ganger.

Jeg kommer til å la samboeren min dra på byn med kompiser når han vil det så lenge det ikke blir hver helg og både fredag og lørdag, men jeg tviler på at det blir så ofte for flere av kompisene hans som har barn så de har ikke mulighet til å gå ut så ofte så det passer egentlig utmerket.

Skjønner hvordan du har det Tina1988 og sender en god klem din vei [:)] Jeg ville foreslått kino eller bowling slik du gjorde og lignende så dere kan finne på noe gøy så lenge du er i form til det og da slipper du å være alene så mye. Og dere kan kose dere sammen [:D]

Back
Topp