Styggeste dialekten dere vet om?

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
Håper jeg ikke tråkker noen på tærne her nå, men jeg syns innbarka bygdetrønder er den styggeste dialekta. ellers er arendalsdialekt ikke suuuperfint heller 

bergensdialekta er ikke den peneste... men en del trønderdialekter som er litt sånn ut på landet er vell heller ikke av de peneste.

synes forøvrig stavangerdialekten kanskje er av de fineste

Å jeg ELSKER trønder og Sørlands dialekta.... sexy
Likte bergensk før , men nå kan jeg ikke fordra bergensk...

Kilonia skrev:
bergensdialekta er ikke den peneste... men en del trønderdialekter som er litt sånn ut på landet er vell heller ikke av de peneste.

synes forøvrig stavangerdialekten kanskje er av de fineste

Helt enig. stavangerdialekt er kjempefint. og så syns jeg kristiansandsdialekt er ganske sjarmerende. :) 

Jeg synes vel ikke at noen dialekter er direkte stygge, alle har sin sjarm! Når det er sagt er jeg ikke overbegeistret for å høre min egen dialekt på tv, for eksempel - det høres jo ikke fint ut! Forøvrig sliter jeg mest med å forstå bred trønderdialekt. 

FrkPedersen skrev:
Jeg synes vel ikke at noen dialekter er direkte stygge, alle har sin sjarm! Når det er sagt er jeg ikke overbegeistret for å høre min egen dialekt på tv, for eksempel - det høres jo ikke fint ut! Forøvrig sliter jeg mest med å forstå bred trønderdialekt. 

kan jeg spørre om hva slags dialekt du har? 

Vil gjerne være diplomatisk og si ingen er stygge, men jeg må driste meg til å si at jeg synes trønderdialekt ikke er spesielt pent. (og jeg hører ikke forskjell på dialektene i Trøndelag). 

FrkPedersen skrev:

jeg er helt enig med deg her... min dialekt tar seg ikke pent ut på tv...

Drømmeren skrev:
Å jeg ELSKER trønder og Sørlands dialekta.... sexy
Likte bergensk før , men nå kan jeg ikke fordra bergensk...

jeg er helt omvendt. hata bergensk før, men nå liker jeg det litt. (etter å ha sett idol med han bergenseren fra spetakkel. KJEKK) Bergensere (mannfolk, that is...) utstråler en selvtillit uten like. og det er sexy! 

dekning skrev:
Sånn.. Totendialekt, Fredrikstad, og alt fra trøndelag.. 

enig.. totendialekt er utrolig stygt. Jeg greier ikke å ta en som snakker kav "totning" seriøst... 

Er ikke kjempebegeistret for den dialekten som bruker i istede for jeg...

Den styggeste dialekten jeg vet om må være de som ikke har noen dialekt. Dvs de som snakker tilnærmet bokmål. Liker det bare ikke. Men så er jeg av typen som hører forskjell på trønderdialektene også da, og det til tross for at jeg selv ikke er trønder! :P Men har ei bred dialekt selv, så kan vel være derfor jeg ikke liker bokmålsdialektene?? 

Stavanger eller generelt Rogaland gir meg blod i ørene. 

Trønder, Nordlandsk, Toten-området, Arendal, Nordmøring e.l. (Var en på nyhetene i fjor eller forfjor som fortalte om en båt som hadde tatt fyr. Jeg tror jeg skjønte ca. 2 ord av alt han sa..)

Fineste må være Bergensk og div. fra Sørlandet. 

ha ha. virker som de fleste syns trønderdialekt er skikkelig usjarmerende. 
Hva med dere trøndere der ute da? Hva synes dere er stygt?

Back
Topp