Stygge kommentarer..!

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Har dere fått noen stygge kommentarer fra folk dere kjenner...?
Som feks, "er du gravid IGJEN"..."prøver du å lage et helt fotballlag", "ååå herregud, at du klarer"..! "har du hørt om prevensjon".."blir du aldri lei"...."Er du kanin" osv osv?

Av ren vond erfaring med slike kommentarer i alle mine sv.skap etter nr 1 kom til verden har jeg denne gangen valgt å ikke si det til enkelte mennesker, nettopp fordi slike kommentarer sårer og fordi jeg er drittlei å måtte forsvare hvorfor jeg velger å få de barna jeg har fått/får! 

Syntes folk er frekke som ikke tenker at alle er forskjellige og at behovene også er forskjellig. Noen ønsker ingen barn, andre 1-2, mens andre igjen ønsker flere. Tenker også at så lenge barna får kjærlighet, mat og et tak over hodet så kan andre DRITE i hvor mange barn jeg velger å få! 

Noen andre som får stygge kommentarer som sårer? Eller er det bare jeg som har ufølsomme medmennesker rundt meg? 

Det er det værste... Jeg har vel egentlig bare fått en litt "på kanten" Kommentar fra ei venninne.. Da jeg fortalte til hun at jeg var gravid, var første kommentar "nå igjen???" den svei ganske kraftig kan du si.. Iom at jeg har hatt 3 aborter i år.. Hun har egentlig alltid vært litt tankeløs med kommentarer egentlig. Min mamma og pappa har vært skilt i 8 år, og har i mellom tiden hatt forhold til andre og hverandre. Nå for noen uker siden fant de ut at nå vil de gifte seg igjen(!!!!!) og har kjøpt hus sammen. Min venninne sin første kommentar når jeg fortalte det var, i en litt spydig tone, ja, får håpe de greier å holde sammen nå da.. sårende og veldig unødvendig synes nå jeg.. Det værste med det hele er at hun er egentlig en rimelig god venninne...

Mrs.Mona skrev:
Det er det værste... Jeg har vel egentlig bare fått en litt "på kanten" Kommentar fra ei venninne.. Da jeg fortalte til hun at jeg var gravid, var første kommentar "nå igjen???" den svei ganske kraftig kan du si.. Iom at jeg har hatt 3 aborter i år.. Hun har egentlig alltid vært litt tankeløs med kommentarer egentlig. Min mamma og pappa har vært skilt i 8 år, og har i mellom tiden hatt forhold til andre og hverandre. Nå for noen uker siden fant de ut at nå vil de gifte seg igjen(!!!!!) og har kjøpt hus sammen. Min venninne sin første kommentar når jeg fortalte det var, i en litt spydig tone, ja, får håpe de greier å holde sammen nå da.. sårende og veldig unødvendig synes nå jeg.. Det værste med det hele er at hun er egentlig en rimelig god venninne...

*rister på hodet*..enkelte bør virkelig stoppe opp noen ganger og tenke nøye over det de sier til andre. Ha litt selvinnsikt og være litt reflekterte.."hadde jeg likt det hvis andre tilsnakket meg på en slik måte"..! 

Selvsagt sårer det, noen ganger tenker jeg at de trenger å få høre det, fordi det virker ikke som alle tenker over at det faktisk kan såre ganske mye å få slike kommentarer slengt i trynet! 

Nei, egentlig ikke..
Men normalt så hadde vel hele verden vist at jeg var grsvid nå, har aldri ventet så lenge med å si det før.. :p Men grunnen til åt jeg drøyer det, er fordi at jeg vet at mor kommer til å mase på at det blir en for mye for oss.. dermed kan jeg ikke si det til særlig mange, siden jeg ikke vil at alle skal få vite det før mor, da hadde nok hun blitt såret..
Så dermed drøyer jeg det bare, vet jo at hun kommer til å gnåle om det i flere år fremover uansett, så da er det greit å kunne slippe maset noen månder ekstra..

Småsmurf skrev:
Nei, egentlig ikke..
Men normalt så hadde vel hele verden vist at jeg var grsvid nå, har aldri ventet så lenge med å si det før.. :p Men grunnen til åt jeg drøyer det, er fordi at jeg vet at mor kommer til å mase på at det blir en for mye for oss.. dermed kan jeg ikke si det til særlig mange, siden jeg ikke vil at alle skal få vite det før mor, da hadde nok hun blitt såret..
Så dermed drøyer jeg det bare, vet jo at hun kommer til å gnåle om det i flere år fremover uansett, så da er det greit å kunne slippe maset noen månder ekstra..

Helt til du ikke lenger klarer å skjule magen? :) 

Herregud er det mulig?? blir helt fasinert over hva voksne folk kan lire av seg.
jeg har ikke fått noen spydige kommentarer enda, dette er min første. men har ikke fortalt om den lille til mine foreldre enda, for jeg vet at deres reaksjon og det de kommer til å si, blir veldig sårende. gruer meg som fy!! alt de vil, er at jeg skal få ferdig utdannelsen min(høyere utdanning, tenker å bli førskolelærer), og de synes nok også at jeg er alt for ung(21). synes de begge er så ekstremt negative når det kommer til slike ting. husker de var helt forferdelige mot min søster på grunn av de samme tingene(idag er hun mamma til 2 og er til våren ferdig utdannet sykepleier!). er veldig sårt at de ikke blir glade...

Har en bestemor som er negativ til ALT og jeg får vel høre det når jeg forteller det til ho. - ho er og imot det at folk går videre etter brudd med partner og negativ til å ha barn med flere enn 1 menn... Så jeg får nok høre det lege fremover! Hun har da vært negativ til begge de to andre og da...

Her har det ikke vært så mye kritikk og kommentarer pga graviditeten, men aaaaaalt annet. Glad jeg ikke bor så nærme familien! Har vokst opp med spydige kommentarer.

Har ikke fått noen ekle, men en på jobben sa "jøss, har du pult?" Liksom morsomt, hahah.  Men folk var mer positive første gangen, det er liksom ikke like spesielt når jeg har klart det en gang før... Heldigvis er familien min veldig positive, så det veier opp

Har og en mor som jeg vet vil reagere på at eg får tredjemann og med en ny. Min nye svigermor begyntebgråte av glede og det varmet kalle all. Og sambo er i fyr og flamme over at han har funnet en han vil ha barn med og at det gikk fort..han vil bli far før fylte 40.. Men venninner og kollegaer er bare hyggelige..blir verre med xmann og for ikke snakke om min nye sjef som klikket i vinkel...

Har vel egentlig bare fått hyggelige kommentarer. Noen fra forumgruppa jeg møtte når jeg skulle ha snuppa synes jeg er gal som vil ha en til så fort, og var ærlige om det, men gratulerte så mye :o)

Reagerte litt på at svigermor kun sa "jaha, en er som en og to er som ti" og ikke noe mer når vi fortalte om lille i magen. Men ellers har resten av familien på begges side vært superpositive :o)

har ikke fortalt noen i familien om at eg er gravid med nr 4... trur ikkje mor mi vil like det noe særligt..trur egentlig ikkje noen i familien min vil like det :(  har hatt endel problem med samboeren min. tenkte at eg skal ikke si noen ting før folk ser det på meg, å siden eg er litt overvektig fra før, så er det nok ingen som tørr si noe på ei stund :)

Nei har faktisk ikke fått noen slike kommentarer tidligere,ikke i de 4 første og håper ikke jeg får det no heller når nr 5 er på vei,men ikke mangen som vet det enda....

Back
Topp