Stygge barn

Du burde heller bli irritert for at barns utseende blir diskutert i utgangspunktet, uavhengig om det er en som jobber i barnehage som kommenterer ;)
Hvis du har lest hele tråden så ser du at det nettopp er det jeg har skrevet, men at jeg også syns det er enda mer rart at slike syn finnes hos ansatte som jobber med barn. Hvis du kan få mene ditt, kan ikke jeg få mene mitt også lar vi det bare være?
 
Hærrefred? Hvilken betydning har det for DITT barn om en som jobber k baneehagen faktisk synes at barnet ditt er "stygt"??? Tror du at de barnehageansatte gir de mindre attraktive barna mindre oppmerksomhet? Er mindre glad i de? Gir de mindre oppmerksomhet?

Dette har på ingen måte noe med jobben å gjøre, så dette blir rett og slett for tåpelig!! Dette er snakk om fysisk utseende. Jeg mener som nevnt at det finnes både stygge barn og voksne. Jeg har likevel ikke møtt på noen barn i barnehagen som jeg tenker over som stygge.... Det indre lyser igjennom og vil kunne gjøre ett "stygt menneske" fint, men hvis man KUN skal bedømme menneske etter utseende så vil man likevel kunne gjøre slike vurderinger. Heldigvis er det sjeldent vi gjør slike vurderinger fordi vi blir kjent med mennesker (og særlig barn) på alle måter.
Det du spør om ift om jeg tror barn får mindre oppmerksomhet er ikke det jeg ser som en problemstilling.

Jeg ser på det slikt, og syns jeg har gjentatt meg flere ganger. Når ansatte i bhg/skole tenker at barn er stygge, hva sier det om kulturen vi har i samfunnet for mobbing? Da mener jeg altså, barn kaller hverandre stygge hele tiden, og de som blir kalt stygge blir lei seg, utvikler dårlig selvtillit osv. Disse barna som blir kalt stygge henvender seg til voksne for å fortelle at de blir ertet. Hvordan løser da en ansatt som ser på barn og tenker at hun/han er stygg i konflikten da? Er det slik at det er aksept for å si at folk er stygge så lenge man ikke gjør det direkte? Jeg er ikke ute etter noe svar på spørsmålene, men prøver å belyse at jeg mener vi må endre holdningene våre da vi er forbilder, og vi oppdrar barn. Det er som at en mor eller far som røyker sier at barna ikke skal røyke. Setter det litt på spissen, men det er min mening. Vi kan være enige om å være uenige. :)
 
Stygg, mindre pen, uheldig med utseende.. Syns alle uttrykkene er like fæle å bruke. Hva er nå egentlig standarden for å være pen?

Ååå jeg skal virkelig bli lei meg om jeg vet at voksne går rundt og tenker at mine barn er stygge eller mindre pene. Jeg tenker i alle fall ikke det om verken barn eller voksne.

Syns dette er en helt latterlig diskusjon, og tenker mitt om voksne som bruker energi og driver å hisser hverandre opp på forum om et slikt tema.

Syns det er så mye tull og møkkasnakk inne på forumet her, at en får sjeldent noe ut av å være her inne.
Hvorfor er du her da..? Dette er et åpent forum. Det må være lov å diskutere det meste her inne.
 
Det du spør om ift om jeg tror barn får mindre oppmerksomhet er ikke det jeg ser som en problemstilling.

Jeg ser på det slikt, og syns jeg har gjentatt meg flere ganger. Når ansatte i bhg/skole tenker at barn er stygge, hva sier det om kulturen vi har i samfunnet for mobbing? Da mener jeg altså, barn kaller hverandre stygge hele tiden, og de som blir kalt stygge blir lei seg, utvikler dårlig selvtillit osv. Disse barna som blir kalt stygge henvender seg til voksne for å fortelle at de blir ertet. Hvordan løser da en ansatt som ser på barn og tenker at hun/han er stygg i konflikten da? Er det slik at det er aksept for å si at folk er stygge så lenge man ikke gjør det direkte? Jeg er ikke ute etter noe svar på spørsmålene, men prøver å belyse at jeg mener vi må endre holdningene våre da vi er forbilder, og vi oppdrar barn. Det er som at en mor eller far som røyker sier at barna ikke skal røyke. Setter det litt på spissen, men det er min mening. Vi kan være enige om å være uenige. :)

At en ansatt i skole/barnehage erkjenner at noen barn kan være stygge er helt likegyldig o forhold til de forholdene du drar fram! Man går naturligvis ikke rundt å omtaler folk som stygge hverken bak ryggen deres eller til vedkommende. Hva man tenker i sitt stille sinn og hva man formidler må få være to ulike ting?! Man godtar såklart ikke at hverken voksne eller barn omtaler hverandre som stygge.

Selv om jeg mener at enkelte barn og enkelte voksne kan være "stygge" så har jeg da ikke uttrykt dette hverken til mitt barn eller voksne rundt meg?

I mine øyne er ikke dette ett problem i hele tatt, da det handler om en egen subjektiv opplevelse av en annens utseende. Så lenge man holder det for seg selv så utgjør det på ingen måte noe problem.

Da er det verre med de barna som pga atferd og væremåte oppleves som "usmakelige". Her er det mye vanskeligere å forholde seg profesjonelt, og nøytral som privatperson. Såklart forholder jeg meg profesjonell til de barna, men det utfordrer meg og mine holdninger i stor grad, fordi jeg hele tiden må jobbe med hvordan jeg takler situasjoner med det barnet.
Å forholde meg til et "stygt barn" hadde ikke utgjort noe utfordring da det ikke har noe relevans for min relasjon til barnet (har aldri vært institusjonen der jeg har tenkt at barnet har vært stygt heller.. )
 
At en ansatt i skole/barnehage erkjenner at noen barn kan være stygge er helt likegyldig o forhold til de forholdene du drar fram! Man går naturligvis ikke rundt å omtaler folk som stygge hverken bak ryggen deres eller til vedkommende. Hva man tenker i sitt stille sinn og hva man formidler må få være to ulike ting?! Man godtar såklart ikke at hverken voksne eller barn omtaler hverandre som stygge.

Selv om jeg mener at enkelte barn og enkelte voksne kan være "stygge" så har jeg da ikke uttrykt dette hverken til mitt barn eller voksne rundt meg?

I mine øyne er ikke dette ett problem i hele tatt, da det handler om en egen subjektiv opplevelse av en annens utseende. Så lenge man holder det for seg selv så utgjør det på ingen måte noe problem.

Da er det verre med de barna som pga atferd og væremåte oppleves som "usmakelige". Her er det mye vanskeligere å forholde seg profesjonelt, og nøytral som privatperson. Såklart forholder jeg meg profesjonell til de barna, men det utfordrer meg og mine holdninger i stor grad, fordi jeg hele tiden må jobbe med hvordan jeg takler situasjoner med det barnet.
Å forholde meg til et "stygt barn" hadde ikke utgjort noe utfordring da det ikke har noe relevans for min relasjon til barnet (har aldri vært institusjonen der jeg har tenkt at barnet har vært stygt heller.. )
Kjære deg, jeg skriver ikke om hvordan en ansatt forholder seg til et barn, men selve konflikten som oppstår når barn kaller hverandre stygge, og aksepten for at man ser på barn og tenker/sier de er stygge. Orker ikke noen lang diskusjon, men dette er MIN mening. Din mening skal du få lov til å ha, og den er like subjektiv den også. :)
 
Det jeg svarer er på generelt basis og er ikke om deg, men selve saken og om voksne som mener det finnes stygge barn, mer spesielt hos voksne som jobber med barn. Nok en gang så er ikke dette om deg, selv om du også jobber med barn, men om synet voksne har på barn. Du kan godt si at det var et personangrep, men til syvende og sist har jeg ikke sagt noe direkte til deg eller referert til deg
ImageUploadedByBV Forum1448732400.586663.jpg
Du velger å quote istedenfor å skrive generelt, og du velger å quote kun meg og skriver "du". Kan ikke misforståes.
 
Ja det finnes stygge barn.
 
Hjelpes...hele tråden begynte med om noen syns det finnes stygge barn. Jeg tolket det som om trådstarter lurte på om du synes at det finnes barn med utseende som ikke tiltaler deg. Ordet stygt er å ta i, ja, jeg ser den. Kanskje litt uheldig formulering.
Men man er ikke en dårlig person om man sier at JA! Det finnes barn man ikke syns er søte. Det går kun på utseende. Man kan ikke noe for at man har ulike preferanser. Noen synes blå øyne er fine, noen syns brune. Noen syns store øret er kult, noen ikke. Sånn er det bare. Så lenge man ikke viser noen hva de synes om utseendet til andre, er det vel greit å synes at dessverre ikke alle barn er like søte som andre. Jeg tror ikke noe på at DU syns ALLE barn er like nydelige når det kommer til utseende. Det er godt gjort i såfall - men det gir deg ingen grunn til å rakke ned på de som ikke synes at alle barn er like pene.
Slutt å dra inn at det "er mobbing" - i 2015 er alle så hårsåre og alt skal hauses opp.

Det er IKKE mobbing om JEG synes at ikke alle barn er like pene.
 
Ja det var jo en veldig voksen kommentar må jeg si..:eek:
Ja... Faen ikke rart at mobbing eksisterer i samfunnet når man ser hvordan foreldrene holder på...
Sorry meg asså.. Men av alt her i denne tråden er det DETTE dere henger dere opp i..!? Jeg er bare matt av hvor langt man strekker en diskusjon her inne, og ja - et lite, humoristisk ord på en kommentar som jeg mener satt på plass ei her som kommer med personangrep på ei anna ei... Må kunne hå an å ta seg ei lykkepille asså.. Ærlig talt.
 
Sorry meg asså.. Men av alt her i denne tråden er det DETTE dere henger dere opp i..!? Jeg er bare matt av hvor langt man strekker en diskusjon her inne, og ja - et lite, humoristisk ord på en kommentar som jeg mener satt på plass ei her som kommer med personangrep på ei anna ei... Må kunne hå an å ta seg ei lykkepille asså.. Ærlig talt.
Mobbing er dessverre noe vi henger oss opp i ja :)
 
Dama ble konfrontert med dritt HO hadde slengt. Ja, det finner jeg tilfredsstillende å se. Var det verdens best formulerte kommentar? Nei, det var det ikke.. Men mobbing er å dra strikken jævlig langt asså..
 
Back
Topp