Stygge barn

Dette tråden tok litt mer av enn jeg ønsket ser jeg;)
Målet var først og fremst skape litt liv her med et tabu tema en stille forum kveld:p

Jeg har svart selv i denne tråden, og ja...stygg er ikke et pent ord.
At det i denne tråden forekommer mobbing syns jeg overhode ikke.
Det er bare en realitet i mine øyne at noen er mer pene og mindre pene enn andre. Det betyr ikke at jeg eller andre tenker når man ser barn eller voksne...."åh herregud så stygg". Sjarme kommer i mange former og det gjør utseende også. Jeg har fått mange kommentarer for nesen min opp gjennom...noen syns den er stygg, mens andre søt oppstopper...det er jo en oppstopper, så det er jo liksom ingen hemmelighet...det er fakta. Det betyr ikke jeg er stygg av den grunn.

Jeg har aldri tenkt at et barn jeg har sett er stygt, men likevel mener jeg det er en fakta at noen likevel er mer heldig enn andre med utseende og det er nettop det jeg og vil tro flere legger i sitt svar her.

Jobber selv med psykisk utviklingshemmede, og har aldri en eneste gang tenkt at noen er stygge. Har arbeidet med både unge og voksne. De har sjarmert meg i senk.
Men likevel er det en fakta at psykisk utviklingshemmede har unormale trekk som ikke nødvendigvis ansees som "normale". Og igjen hva er normalt?

Vet ikke om dette ble forståelig...
Men jeg synes det er er tema som SKAL være tabu. Hvorfor snakke åpent om at noen er stygge?
 
Men jeg synes det er er tema som SKAL være tabu. Hvorfor snakke åpent om at noen er stygge?
Er vanlig å snakke åpent om sånt visstnok.

Overhørte noen drittunger (fjortiser) som snakket om ei de kjente - mente hun hadde blitt feit og stygg. Er visst vanlig å snakke om andres utseende...

Flott verden barna skal vokse opp i.
 
Er vanlig å snakke åpent om sånt visstnok.

Overhørte noen drittunger (fjortiser) som snakket om ei de kjente - mente hun hadde blitt feit og stygg. Er visst vanlig å snakke om andres utseende...

Flott verden barna skal vokse opp i.
Ja og de barna har nok lært at det er ok å snakka om sånn hjemme;)

Ja er helt forferdelig å tenke på at barna våre skal vokse opp i en slik verden..:(
 
Men jeg synes det er er tema som SKAL være tabu. Hvorfor snakke åpent om at noen er stygge?

Vel, det er mange tema som er tabu som jeg syns er viktig å snakke om. Dette er kanskje ikke et av dem viktige, men uansett.

Dessuten syns jeg ikke at det i denne tråden snakkes åpent om at noen er stygge. Iallefall ikke slikt jeg ser på at noen snakkes åpent om...men uenighet er en ærlig og ikke ukjent sak.
 
Vel, det er mange tema som er tabu som jeg syns er viktig å snakke om. Dette er kanskje ikke et av dem viktige, men uansett.

Dessuten syns jeg ikke at det i denne tråden snakkes åpent om at noen er stygge. Iallefall ikke slikt jeg ser på begrepet åpent.
Men hvorfor vil du ikk at det skal være tabu å syns at barn er stygge? Selv om en ikke snakker høyt om det?
Jeg klarer bare ikke å se at det skal føre noe positivt med seg..?
 
Men hvorfor vil du ikk at det skal være tabu å syns at barn er stygge? Selv om en ikke snakker høyt om det?
Jeg klarer bare ikke å se at det skal føre noe positivt med seg..?

Ser jeg endret noen på innlegget etter du quota.
"Dessuten syns jeg ikke at det i denne tråden snakkes åpent om at noen er stygge. Iallefall ikke slikt jeg ser på at noen snakkes åpent om...men uenighet er en ærlig og ikke ukjent sak."

Vil og vil, jeg vil vel i grunn ikke så mye. Jeg skrev som sagt grunnen til at jeg lagde tråden. Og jeg mener det fortsatt det er et tema som er tabu selvom det lages en enkelt tråd om dette her. Er ikke noe som snakkes om på matbutikken liksom.
Jeg tenker ikke at folk er stygg og det gjør nok de færreste.

At man snakker om at enkeltindivid er stygge fører selvsagt ikke noe postivt med seg. Det tror jeg ingen mener! Men som jeg har sagt tidligere så har man alle eller iallefall mange trekk som ikke er like pene, jeg har mine og du har sikkert dine...men det betyr ikke at man er stygg.
 
Er vanlig å snakke åpent om sånt visstnok.

Overhørte noen drittunger (fjortiser) som snakket om ei de kjente - mente hun hadde blitt feit og stygg. Er visst vanlig å snakke om andres utseende...

Flott verden barna skal vokse opp i.
Ja og de barna har nok lært at det er ok å snakka om sånn hjemme;)

Ja er helt forferdelig å tenke på at barna våre skal vokse opp i en slik verden..:(
Helt enig. Syns det er en skummel utvikling at det er OK å snakke slikt om barn. En ting er barn som snakker slikt om hverandre, men voksne :eek: Nei, det syns jeg er upassende!
 
Helt enig. Syns det er en skummel utvikling at det er OK å snakke slikt om barn. En ting er barn som snakker slikt om hverandre, men voksne :eek: Nei, det syns jeg er upassende!
Synes det er rart at så mange er uenig i det også:eek: men men. Jeg skal ihvertfall tenke på hvordan jeg videreformidler mine holdninger til barnet mitt. Vet om mange som er vokst opp med at andre personer er samtalemnet rundt middagsbordet...
 
I en quote der du svarer på noe som handler om meg.
God helg!
Jaja, du får ta deg nær av det. Jeg syns det er et viktig tema som bør diskuteres, og det kommer jeg ikke til å beklage. Har heller ikke svart på noe som handler om deg. Du har mange sterke meninger som andre også kan føle seg truffet av, men betyr ikke at det er personangrep. Du har sagt på åpent forum at du jobber i bhg, og i denne sammenheng at du syns barn er stygge. Helt ok det, men på lik linje som du har lov til å mene ditt, må jeg få mene mitt om slike ytringer. Ingenting om deg som person, men ansatte som jobber med barn generelt. Du står for det du sier, og jeg står for det jeg sier. :) Er ikke noe vits å gjøre det til en personsak for det er det ikke. ;)
 
Synes det er rart at så mange er uenig i det også:eek: men men. Jeg skal ihvertfall tenke på hvordan jeg videreformidler mine holdninger til barnet mitt. Vet om mange som er vokst opp med at andre personer er samtalemnet rundt middagsbordet...
Ja, der sier du det! Jeg er også overrasket over hvor mange det er som syns det finnes stygge barn. Det er så fjernt for meg å kunne tenke slikt. Er veldig viktig å passe på hva som diskuteres hjemme, ja. Helt klart at barn lærer mye av holdningene deres hjemme, selv holdninger man tror man klarer å skjule for de.
 
Ja, der sier du det! Jeg er også overrasket over hvor mange det er som syns det finnes stygge barn. Det er så fjernt for meg å kunne tenke slikt. Er veldig viktig å passe på hva som diskuteres hjemme, ja. Helt klart at barn lærer mye av holdningene deres hjemme, selv holdninger man tror man klarer å skjule for de.
Ja barn enser det helt utroligste. Er vanskelig å skjule noe for barn, de merker det på kroppsspråk og følelser.
 
Jaja, du får ta deg nær av det. Jeg syns det er et viktig tema som bør diskuteres, og det kommer jeg ikke til å beklage. Har heller ikke svart på noe som handler om deg. Du har mange sterke meninger som andre også kan føle seg truffet av, men betyr ikke at det er personangrep. Du har sagt på åpent forum at du jobber i bhg, og i denne sammenheng at du syns barn er stygge. Helt ok det, men på lik linje som du har lov til å mene ditt, må jeg få mene mitt om slike ytringer. Ingenting om deg som person, men ansatte som jobber med barn generelt. Du står for det du sier, og jeg står for det jeg sier. :) Er ikke noe vits å gjøre det til en personsak for det er det ikke. ;)
Det er helt greit at du gjør, men ikke ved å quote mitt svar og videre tillegge det en annen mening og at det påvirker jobben. Hadde du bare skrevet generelt hadde jeg ikke tatt meg nær av det. Det er det flere andre her inne som har gjort, no problem.
 
Det er helt greit at du gjør, men ikke ved å quote mitt svar og videre tillegge det en annen mening og at det påvirker jobben. Hadde du bare skrevet generelt hadde jeg ikke tatt meg nær av det. Det er det flere andre her inne som har gjort, no problem.
Kan ikke se at jeg har quotet deg og sagt at det påvirker jobben din. Har du mulighet til å vise meg dette?
 
Kan ikke se at jeg har quotet deg og sagt at det påvirker jobben din. Har du mulighet til å vise meg dette?
Du quoter et innlegg som handler om meg, om hvorvidt jeg kan ha en personlig mening uavhengig av jobben min. Og du svarer henne på hvorfor du har skrevet dine meninger om meg. Du utvider det til at det ikke bare gjelder meg, men kommentaren din var til meg.
 
Mine var også ganske herjet med :eek:
Har ikke slettet bildene, men må si de har grodd seg enormt vakre :D hihi
Jeg syns så synd på henne. Tenkte hun skulle få slippe å se dette i boka.Ikke ønsket jeg bilder av en blodig unge i utgangspunktet, men ene pleieren insisterte. Og på to timer ble hun en helt ny unge.. Men hjelpes, jeg trodde faktisk ikke det var en baby som kom ut av meg :eek:
 
Du quoter et innlegg som handler om meg, om hvorvidt jeg kan ha en personlig mening uavhengig av jobben min. Og du svarer henne på hvorfor du har skrevet dine meninger om meg. Du utvider det til at det ikke bare gjelder meg, men kommentaren din var til meg.
Jeg svarte en annen bruker her inne, som tidligere hadde quotet meg. Det jeg svarer er på generelt basis og er ikke om deg, men selve saken og om voksne som mener det finnes stygge barn, mer spesielt hos voksne som jobber med barn. Nok en gang så er ikke dette om deg, selv om du også jobber med barn, men om synet voksne har på barn. Du kan godt si at det var et personangrep, men til syvende og sist har jeg ikke sagt noe direkte til deg eller referert til deg til noen andre slik som å skrive "hun sa .... Eller Mrs Lutz" Jeg skjønner hva du sier, men er ikke enig i at jeg snakker om deg alene. Snakket om voksne generelt, og dette vet du også at jeg har tatt opp for litt siden. Ikke dette temaet, men bhg/skole og personalet. Ellers kjenner jeg deg ikke, har ingenting med deg å gjøre, så har ikke noe jeg skulle sagt annet enn å diskutere saker og syn som kommer frem her.
 
Ja, de har det. ;) Fikk høre av ei eldre dame at hun håpte sønnen min arvet mine øyne - store, brune og fine. ;)

Jeg har store øyne selv, og blir alltid stolt når noen sier at hun har mine øyne, uansett om de mener det positivt eller negativt :D Mine er blå da, men føler det er så vanlig med store, blå øyne. Skulle heller ønske de var brune :D arvet han dine?
 
Back
Topp