Stygge barn

Å sonar noen er stygge er vel litt på kant. Det ville jeg ikke sagt at et menneske var i utseende. Men det finnes jo barn og voksne som er mindre pene i mine øyne.
 
Såklart finnes det "stygge barn" på lik linje som det finnes "stygge voksne". Men jeg omtaler ikke barn som stygge :p (har forsåvidt ikke for vane å omtale voksne folk som stygge heller..)
Det som er litt "snedig" er jo at dette ofte har sammenheng med personlighet.. Dersom et barn har en uappetittlig væremåte så blir barnet fort litt uappetittlig generelt sett, og jeg anser da ikke barnet som "pent".. Så det handler ofte mer om kjemi og væremåte enn om fysisk utseende i bunn og grunn
 
Under 2 år så synst eg alle ha baby sjarmen. Så nei. Men noen har så klart finere utstråling en andre. Men når dei blir større og mister baby sjarmen er det ikkje alle som er like fine. Men vil ikkje si stygge. For eg har aldri sett en stygg onge. Men synst flere er ekkle. Når dei tørker snørr over alt og ikkje kan oppføre seg.
 
Klarer ikke å tenke at et barn er styggt.. Men når barn er skikkelig ufordragelige å frekke,da blir di litt mindre søte.. Men synes generelt ikke at folk er stygge,alle har noe fint ved seg..
 
Så absolutt.. Var livredd for at mine egne også skulle være stygge, det var en ganske stor bekymring jeg hadde før fødsel!
Men tror ikke folk syns sine egne barn er stygge da!
 
"Mamma, finnes det virkelig en egen tråd på et MAMMAFORUM der mødre diskuterer stygge barn?"
"Ja, vennen min, det gjør dessverre det, så om noen i barnehagen kaller deg stygg, så har de kanskje bare lest hva mammaen skrev"...
 
"Mamma, finnes det virkelig en egen tråd på et MAMMAFORUM der mødre diskuterer stygge barn?"
"Ja, vennen min, det gjør dessverre det, så om noen i barnehagen kaller deg stygg, så har de kanskje bare lest hva mammaen skrev"...

Er vel ingen her som har skrevet noe som går konkret på enkeltbarn???

Spørsmålet var om det finnes "stygge barn". Det blir ett fryktelig negativt ord, men la oss da heller kalle det MINDRE PENE barn da.. Det vil være like individuelle forskjeller på barn som på voksne - og hvis vi er ærlige så må vi jo innrømme at ikke alle er like vakre i denne verden??
Du framstiller dette som en potensiell mobbetråd, når det diskuteres ett generelt spørsmål.

Jeg står for det jeg skrev tidligere - at det finnes (naturligvis), men at jeg ikke har for vane å omtale hverken barn eller voksne som stygge. Kan heller ikke huske at jeg noen gang hsr tenkt - det var ett stygt barn.
 
Syns faktisk hverken barn eller voksne er stygge. Vi ser alle forskjellige ut og en kan syns et menneske er stygt mens en annen mener det motsatte.
Godt vi har forskjellig smak tenker jeg da:)
Men enkelte kan være stygge i oppførsel.
 
Med fare for å virke som en moralrytter, så synes jeg de aller fleste har noe som er pent i seg. Men personligheten har faktisk utrolig mye å si. Er det en unge som spytter og slår, og i tillegg kanskje ikke har symmetriske trekk, så ser iallefall jeg på det barnet som mindre pent enn et barn som er søt og ydmyk, men med enda mer ujevne trekk. Hvis dere skjønner. Skjønnhet kommer faktisk i stor grad innenfra (klisjé som faktisk er sann), men er jo klsrt at symmetri i kropp og ansikt skader heller ikke. :)
 
Noen er mindre heldige ja, men STYGG?? Nei, det vet jeg faktisk ikke om jeg syns! Det høres for meg veldig feil ut at et menneske faktisk kan være stygt!
 
Nei? Alle mennesker har forskjellige syn på forskjellige mennesker. Jeg kan synes naboen din er dødskjekk mens du synes han er grise stygg.
 
Ja, men oftest er det da oppførselen som gjør at jeg tenker det.

Tror det er fordi jeg tenker at "stygg" beskriver oppførsel og væremåte enn utseende. Ville aldri beskrevet et voksent menneske som stygt med mindre de hadde en væremåte som var ufordragelig.
Og det finnes ufordragelige barn!
 
Med fare for å virke som en moralrytter, så synes jeg de aller fleste har noe som er pent i seg. Men personligheten har faktisk utrolig mye å si. Er det en unge som spytter og slår, og i tillegg kanskje ikke har symmetriske trekk, så ser iallefall jeg på det barnet som mindre pent enn et barn som er søt og ydmyk, men med enda mer ujevne trekk. Hvis dere skjønner. Skjønnhet kommer faktisk i stor grad innenfra (klisjé som faktisk er sann), men er jo klsrt at symmetri i kropp og ansikt skader heller ikke. :)
Veldig enig med deg :):)
 
Kjente en gang ei jente som var noe uheldig med utseendet sitt, men var en fantastisk snill! Hun var godt inne i klassemiljøet vårt, men at hun var pen er ikke ord jeg ville brukt. (Skal nevnes at hun var bevisst på utseendet og har operert i ettertid, pga vanskeligheter med jobb i yrket hun var valgt)
 
Back
Topp