Stygg lukt av nyvaska klær og vaskemaskin

FRK John Deere

Forumet er livet
Vaska vel 6 maskiner i går
Bruker å la døra stå åpen mellom vaskene
Har lite i maskinen
Bruker NEUTRAL vaskemiddel og skyllemiddel (på de klær/tøy jeg bruker skyllemiddel på)

Siste maskin med klær stinka død og pine

Hvorfor skjer det og hva kan jeg gjøre???

-Har opplevd dette flere ganger[&:]

Fått samma problemet her... skal kjøpe omo maskinrens i morgen å prøve det[:)]

Sånn var det her og da vi brukte Neutral... Så bytta vi over til vanlig omo og comfort og problemet er borte.
Og den lukta er fæl altså, man åpner luka også kommer det ut noe som lukter en blanding av blaut bikkje og lik... [&:]

ORIGINAL: Courtney Love

Ha litt eddik i vaskekammeret. Vask på 90 grader. (tom maskin)

Dette bør man absolutt ikke gjøre hvis maskina er under 5 år. Da mister man alt av garanti om den ryker.

Har en ny maskin så dropper eddiken[X(]

Kan man rengjøre kammret der man har vaskepulver på noe måte og evt hvordan ?

ORIGINAL: AnaBanana

Husk å vaske listene og slikt på maskinen også [:)]

Kjører du den på høye grader innimellom? Om den går på bare lave grader så blir det fort uggen lukt

Vaske listene? Gummien rundt døra?

Vasker bare på 40 og 60 grader og noe finvask innimellom.. Må man opp i 95grader av og til?

ORIGINAL: FRK John Deere

Har en ny maskin så dropper eddiken[X(]

Kan man rengjøre kammret der man har vaskepulver på noe måte og evt hvordan ?

Det skal du kunne ta ut i sin helhet og vaske i vasken. Men du burde prøve sånn maskinrens fra Omo for å så kutte ut Neutral

Skal sjekke om jeg kan ta ut skuffen og vaske den, samt vaske gummien

kan jo gå over til omo/blenda til oss voksne og storebror, men føler jeg må bruke neutral til den nyfødte[&:]

OMO maskinrens fungerer bra på min maskin hvertfall [:)]

ORIGINAL: termin10112010

OMO maskinrens fungerer bra på min maskin hvertfall [:)]

Hvordan vasker du etterpå? Tenker om maskina er ren og rensemidlet er borte?

prøvde en gang maskinrens for oppvaskmaskin og da ble jeg så himla plaga med skum.. måtte kjøre X antall vaske og skylleprogrammer etterpå for å få bort alt skummet etter rensemiddlet..

ha litt eddik i maskinen å vask på 90 grader. så vill lukta bli borte

SUN vasketablett på 90 grader UTEN forvask... Fikk vi beskjed av fra en vaskemarskinreperatør.

ORIGINAL: mkt

ha litt eddik i maskinen å vask på 90 grader. så vill lukta bli borte

Er skrevet over at maskina er ny, så da er det ikke akkurat anbefalt...

Dette skjer på vår maskin også når jeg vasker kulørvask på 40 grader.... Og maskina er helt NY og jeg bruker Blenda. Må ta ut klærne med engang for å unngå det.

Smør inn trømmelen med sitron...den er bakerie drepende!!! Så kjører du en tom maskin på 95 grader. Regner med at dette ikke gjør noe med garantien for dette var et råd jeg fikk av selger når jeg kjøpte ny maskin[:)]

heldigvis har ikke jeg opplevd dette før...

eller vent litt, en gang, men det var når jeg var i sør-afrika og hun som skulle vaske klær såg ikke flaggermusen som var i vaskemaskinen. hun vasket klærene sammen med den...vell, lett å forstå at det stinket noe sinsykt etterpå....alt måtte kastes og så måtte eieren av klærene ut og kjøpe nye...

sikker på at det ikke var noen dyr i vaskemaskinen da du la klærene i...

Back
Topp