Stupe kråke? *også inspirert*

Tweak

Forumet er livet
Hvor gammel var ditt barn da det begynte å få til å stupe kråke?

Jenta mi på 1.5 gjør det, det tok litt tid før vi forsto hva hun ville der hun sto på alle fire med strake armer og hodet nedi madrassen. Vi instruerte henne til å gå litt mer med beina og så ga vi henne en dytt i rompa så hun rullet fremover. Nå klarer hun det selv de fleste gangene men noen ganger må vi hjelpe til. Hun storkoser seg og skratter i fryd når det går rundt! Så utrolig herlig å se.

Bryr meg ikke om det er tidlig eller ikke, sånn egentlig. Det var bare ei som sa "OI, det var tidlig" og jeg lurer på om det stemmer :-)

Min jente på 1,5 ruller også kompen. Min eldste begynte selv da hun var under 2 år, men da kunne hun rulle på alle underlag osv. Vet det er forventet rundt 4 år på kartleggingsskjema. Jeg liker ikke at min yngste har begynt, for det er ikke bra for nakken hvis de ikke har haken ani brystet, og det kan jeg ikke lære henne når hun er så liten. Så jeg prøver å begrense det alt jeg kan!

Frøkna på 2,5 kan ikke det enda. Hun har prøvd, jeg viste henne det på trampolina, men fikk ikke til. :p

Last edited:
Odin fikk t d noen mnd før han blei 2år :o)

JEG er 32 år og klarer det ikke så det har vi ikke gått inn for å lære ungene på 2 og 3 år nei.

Miss Fat skrev:
JEG er 32 år og klarer det ikke så det har vi ikke gått inn for å lære ungene på 2 og 3 år nei.

Vet ikke om hun kan:)
Hun bruker å stå i posisjon for å gjøre det...men jeg er redd for nakken hennes så har ikke turt å dytte henne for å hjelpe. :)
Mulig hun bare har sett større unger i barnehagen gjøre det.
Hun blir 2 i september da :)

Jeg har aldri instruert eller vist mini noenting når det gjelder å klare fysiske ting sånn egentlig.. og normalt gjør hun ting lenge før jeg tenker at det kommer hun kanskje til å prøve på hehe.

Hun stupte kråke først i senga vår og så i sofaen da hun var halvannet. Vil si det er tidlig ja... men hun fikk det nå for seg da :-P

det er helt vanlig i den alderen:) men ikke noe de må kunne klare. jeg underviser barneklasser i turn og så lenge de klarer teknikken med nakken så er det bare å rulle i vei uansett alder:) siden hun stod sånn så er det kanskje noe hun har gjort i bhg?

Ho klarer det selv i senga vet jeg. Var blitt 2 år. Men har prøvd siden hun var 1,5 og fått det til med litt hjelp. gjør det ikke på gresset ute eller gulvet enda.

Eldste har klart det lenge, men han er jo stor. Trur det var rundt 4 1/2 år han plutseleg blei skikkeleg god, seilte ned seilebana inne i barnehagen og stupte kråke på direkten då han kom ned. Han klarte det absolutt ikkje ved 1 1/2 år. Eller 2 1/2 for den del. Litt sein/forsiktig grovmotorisk pga dårleg syn.

Lille klarar det av og til no, men ca halvparten av gongane rullar ho skeivt/over på sida. Og av og til treng ho hjelp for å huske å bøye nakken.

Back
Topp