Studier

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
hei =D jeg skal da egentlig begynne på hio til tirsdag.. jeg lurer på, hvordan blir da dette når jeg er gravid, er det mulig å fulleføre bare et semester? noen som vet hva reglene er her? [:)]

Har lurt litt på dette selv,
har funnet ut at man kan ta et semester,
da søker du permisjon fra nyttår [:D]

Å så begynner du rett på 2. semester på nyåret i 2012 [;)]

Tusen takk for svar [:D]
får man bare et års permisjon eller kan man ta den lenger hvis man vil? :P sorry dumt spørsmål kanskje, hehe

åjo, får man noe støtte eller noe sånn når man får barn og egentlig skal studere?[:D]

Oh yes'! så lenge du går skole i 6 an 9 mnd av graviditeten har du rett på utdannings stipend fra lånekassen!! Jeg visste ikke det , men fikk heldigvis høre det i tide da jeg var gravid for første gang for 8 år siden[:)] da fikk jeg 96 000 kr!!

Du kan lese mer om fødeselstipend her:
[link=http://www.lanekassen.no/templates/Page.aspx?id=14779]http://www.lanekassen.no/templates/Page.aspx?id=14779[/link][:D]

ORIGINAL: JCF

Oh yes'! så lenge du går skole i 6 an 9 mnd av graviditeten har du rett på utdannings stipend fra lånekassen!! Jeg visste ikke det , men fikk heldigvis høre det i tide da jeg var gravid for første gang for 8 år siden[:)] da fikk jeg 96 000 kr!!

åh så flott da [:D] men da må jeg fortsette og studere etter jul da? for er vel ikke nok å ta et semester?

Du kan søke et fullt årsstudium, å så kan du eventuelt bli sykemeld etter jul, hvis du ikke klarer å dra på skolen...

Da blir det slikt at du vil få sykestipend fra lånekassen, og du tar på en måte permisjon fra studiet.
Da viol du få reservert skoleplass våren 2012 [:D]

Vet ikke helt hvordan du kan gjøre dette, men du kan jo ringe Universitetet du skal gå på, å høre med
de hvordan du skal gjøre det [;)]

Lykke til[:D]

Slik det blir for meg, så kommer jeg til å søke et halvårsstudium til våren, så blir jeg mestsannsynlig sykemeld fra jul, pga ryggplager, som jeg sliter med fra før[:'(]

Jeg lurer litt jeg også...

Hva med videregående? Jeg skal ta påbygg nå i år...
Noen her som skal gå videregående som venter på baby?

ORIGINAL: FrøkenTuv

Du kan lese mer om fødeselstipend her:
[link=http://www.lanekassen.no/templates/Page.aspx?id=14779]http://www.lanekassen.no/templates/Page.aspx?id=14779[/link][:D]

så ikke den linken jeg, tusen takk [:)]

Du kan søke et fullt årsstudium, å så kan du eventuelt bli sykemeld etter jul, hvis du ikke klarer å dra på skolen...

Da blir det slikt at du vil få sykestipend fra lånekassen, og du tar på en måte permisjon fra studiet.

Vet ikke helt hvordan du kan gjøre dette, men du kan jo ringe Universitetet du skal gå på, å høre med

Slik det blir for meg, så kommer jeg til å søke et halvårsstudium til våren, så blir jeg mestsannsynlig sykemeld fra jul, pga ryggplager, som jeg sliter med fra før[:'(]

tuusen takk for all hjelp, dette har hjulpet skikkelig altså [:)]
uff, får håpe ikke ryggen blir noe verre! slitsomt med vond rygg..

ORIGINAL: ungenmin06

Jeg lurer litt jeg også...

Hva med videregående? Jeg skal ta påbygg nå i år...
Noen her som skal gå videregående som venter på baby?

Hvis du sjekker den linken jeg la ut lenger opp, så tror jeg d skal stå om det der [:D]

ORIGINAL: .Ida.

tuusen takk for all hjelp, dette har hjulpet skikkelig altså [:)]
uff, får håpe ikke ryggen blir noe verre! slitsomt med vond rygg..

Fint å kunne hjelpe [:D]

Nei, håper ikke den bli verre, men blir den det, så blir den det, er forberedt [:D]

Back
Topp