ORIGINAL: Siljemor88
ORIGINAL: Scrappycat
For min del var det skolen som sa i fra til lånekassa om at jeg ikke trengte å betale semesteravgift når jeg hadde permisjon.. Kanskje du kan ta en tlf til skolen å høre?[:)]
Jeg har prøvd å ringe skolen og høre, men blir bare satt over og satt over til en haug av forskjellige personer. Men ingen av de kunne svare meg[&:][&o]
Blir så stressa! Vil jo ikke miste retten til lån.. Da går det skeis med hus og regninger tror jeg.
Kanskje det holder å sende lånekassa fødselsattest, sambo sin inntekt, og bekreftelse på perm fra skolen (som det står man må sende når man får barn og har perm).. Hm..
Omg *klaske seg i panna og lærer meg å lese HI grundig før jeg svarer* [8D]
Så himla tungvint at ikke skolen kan svare deg! Typisk greie det der å bare sende videre i stedet for å innrømme at de ikke har peiling og ikke gidder å prøve å sette seg inn i det heller.. [&:]
Jeg sendte inn kopi av fødselsattesten ja, samt de andre papirene du nevner her + skjema G som fulgte med det gjeldsbrevet fra dem, og da gikk alt i boks[:)] (etter en del ukers ventetid vel å merke...)
Mener det står på lånekassa sine hjemmesider også at det er dette som må dokumenteres, og at det ikke er nødvendig å betale semesteravgift når man har permisjon. Men - hvis du f.eks skal ta noen fag ved siden av selv om du har en liten, så må du gjøre det for å kunne ta eksamen.. [:)]
Den der telefonkøa til lånekassa er i hvertfall bare å gi opp[8D] jeg prøvde nettopp å ringe dem, og estimert ventetid var over 20 minutter! No way, hehe :)
Jeg fikk plutselig ikke forsørgerstipend for våren, men mannen har fått..! Wtf.. [&:][8D] ubrukelige folk som jobber der av og til, det har bare vært surr med dem, hehe!