Studier og graviditet

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen andre her som sliter? Det går dårlig med meg hvertfall. Problemet er at jeg er så fryktelig trøtt! Nesten hele tiden. Sovner på sofaen midt på dagen. Jeg sliter skikkelig med å lese, øya bare detter ned hele tiden.

Håper det blir bedre snart, for jeg skal ha to hjemmeeksamner i desember og da trenger jeg å jobbe strukturert.

Sleit med det samme sist jeg var gravid også, hvertfall de første månedene.

Jeg skal ha 7 eksamen i Novermber/Desember, og blir dårlig bare av å tenke på det.
Jeg hadde tenkt at jeg tok tre på våren og tre nå på høsten, men det gikk ikke helt etter planen.

Jeg tok to stk i vår, og fikk utsettelse på en pga. jeg hadde fått feil bok og oppdaget det en måned før. Den ene fikk jeg 1 på, sikkert fordi jeg hadde misforstått oppgaven (jeg følte jeg hadde gjort det bra). Så da hadde jeg en bestått.

Når jeg meldte meg opp til eksamen nå i august, fant jeg ut at det skulle være 3 stk i norsk, og jeg havnet plutselig på 7 stk.

Jeg må bare prøve å stå, og viss ikke så får jeg vel bare ta det opp igjen til våren. Men veldig kjipt for jeg aner ikke hvordan det blir med stipend osv.

Kjenner jeg også sliter, så du er ikke alene. Har tre eksamener nå i nov/des, og gruer meg for første gang! Jeg greier ikke å lese pensum nå lengre på samme måte som før, fordi jeg er fryktelig trøtt, og mister veldig fort fokus. Håper dette bedrer seg når jeg nærmer meg 12 uker.

Alle tips mottas med glede!

Jeg er mer sliten, og klarer ikke å holde på med pensum i lengre perioder. Jeg deler det opp ut over dagen, og jobber med det som er viktigst først :) Har eksamen på fredag, neste fredag, hjemmeeksamen fram til midten av november og to eksamener i nov/des skiftet.. travle studiedager, men skal klare å komme meg gjennom

Jeg har fire eksamener til jul og synes det er mer enn nok i tillegg til jobben..:) lengter etter juleferie :p

Jeg har fått et par gode tips som kanskje kan hjelpe.. Lag en timeplan for dagen med gode pauser innimellom, og hvis man f.eks har 3 økter skriver man opp 3 mål (f.eks les et kapittel, skriv 2 avsnitt på innledning, gjør to oppgaver i fag X, etc). Da brytes dagen opp og man opplever god mestring:-) også gaper man ikke over alt på en gang, for det går jo faktisk ikke.. Stå på flinke folk!!

Nå har jeg sendt inn beskjed til studieleder om at jeg har vært i dårlig form og henger etter. Har vært så kvalm hele uka.
Skulle få svar på mandag. Håper egentlig jeg blir bra snart så jeg får skrevet arbeidskrav.

Det har heldigvis gått bra for min del, enn så lenge. Jeg vil veldig gjerne fullføre dette første året med eksamen i juni neste år:cool: Skal dere evt ta permisjon fra studiet om dere skal studere flere år? Jeg vil prøve å fortsette med kullet mitt og bare utsette høstens praksis i -17. Jeg skal skrive master våren 2018 og kunne tatt resten av permisjonen da...

Last edited:
Jeg tenker å søke meg inn på master neste år, altså rett etter jeg er ferdig med bacheloren til sommeren. Fint for da kan mannen være hjemme, og jeg studere. Blir master i samfunnssikkerhet, ser det i snitt er ca 10 timer forelesning i uka om jeg legger på litt. 2018/19 er to semestre med masteroppgave, 60 stp, så da er det også fint at barnet ikke starter i barnehage så veldig tidlig og kan gå deltid kun.

Jeg tenker å søke meg inn på master neste år, altså rett etter jeg er ferdig med bacheloren til sommeren. Fint for da kan mannen være hjemme, og jeg studere. Blir master i samfunnssikkerhet, ser det i snitt er ca 10 timer forelesning i uka om jeg legger på litt. 2018/19 er to semestre med masteroppgave, 60 stp, så da er det også fint at barnet ikke starter i barnehage så veldig tidlig og kan gå deltid kun.
Da blir du også å dele opp permisjonen? Jeg vil gjerne ha permisjon i ni uker fra midten av august, så noen uker på skolebenken før permisjon igjen etter jul, mens jeg skriver master. Vet du / noen om dette går? Hvor er det en får innvilget permisjon?:confused: Jeg er litt grønn..

Back
Topp