Studier og familie liv (økonomi)

89modellen

Betatt av forumet
Hvordan får dere med ikke kjempe rik mann det til å gå rundt? Tenker på vanlige inntekt og hus. F.eks ett barn. Vil kanskje få utbetalt til sammen 28000,-

Hva lever dere som studere på med mann og barn?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Man har jo 1 inntekt pluss stipend og lån. Det blir mye det.
Her er det motsatt, jeg jobber han studerer.
Jeg har 35000 i mnd, og han får utbetalt 28000 i mnd (maks stipend,noe lån)
Vi har hus,to biler og to barn.

TuMmY LoVe

TuMmY LoVe

Får han 28000? Altså fra Lånekassen?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

TuMmY LoVe

28 000 kr i mnd??? Jeg hadde fullt stipend og lån, og fikk da utbetalt 7000 kr i måneden.

Mannen har en inntekt på rundt 26000 kr. Og jeg fikk lån på 7000, to barn, bil og hus. Det var trangt. Men økonomien ble veldig mye bedre da jeg fikk meg en jobb i tillegg til studiene. Jobbet kvelder og helg. Var ganske tungt i perioder det var mye å gjøre på skolen, men det gikk :)

TuMmY LoVe

Er du sikker på at dere ikke har misforstått?

Det er vanlig å få utbetalt nesten 28000kr i august og januar, men ikke de resterende månedene.

Det er vanlig å få utbetalt nesten 28000kr i august og januar, men ikke de resterende månedene.
Ja, vi gikk igjennom økonomien i sommer for å se hvor mye vi kan legge av til sparing. Og da var "lønna" hans på 28000,- i aug og januar var den på 35000,-

TuMmY LoVe

Åja, da har han vært heldig. Aldri hørt om noen som har fått så mye. Må han betale skolepenger?

Nei man får ikke mer enn 19000 utbetalt i aug og januar :) jeg har fullt lån og stipend. Hørtes merkelig ut dette her :p

Sent from my iPad using BV Forum

Det syns jeg og at høres veldig rart ut! Jeg får ca 8000,- i mnd og får "storstipend" i aug og jan på 23000 ca. Har også fullt stipend og lån pluss foreldrestipend.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei man får ikke mer enn 19000 utbetalt i aug og januar :) jeg har fullt lån og stipend. Hørtes merkelig ut dette her :p

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har fått nesten 28000kr i august og januar, men jeg har to barn. Jeg fikk 18000kr singel og uten barn.

Altså, jeg fikk i underkant av 9600kr (de resterende mnd) da mannen min også var fulltidsstudent, begge uten jobb og med 2barn. Utrolig rart om noen får 28000kr da. Mulig det er et heftig reisestipend med i regningen?

Jeg har fått nesten 28000kr i august og januar, men jeg har to barn. Jeg fikk 18000kr singel og uten barn.

Altså, jeg fikk i underkant av 9600kr (de resterende mnd) da mannen min også var fulltidsstudent, begge uten jobb og med 2barn. Utrolig rart om noen får 28000kr da. Mulig det er et heftig reisestipend med i regningen?
Åh, er det med forsørgerstipend det da? Det får ikke jeg i og med mannen tjener over grensen Lånekassen har satt..

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Åh, er det med forsørgerstipend det da? Det får ikke jeg i og med mannen tjener over grensen Lånekassen har satt..

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 [emoji173]️

Ja, med forsørgerstipend :)
Vet du hva grensen ligger på? Mannen har nemmelig gått opp i lønn siden jeg sendte inn søknaden, men vet ikke om jeg trenger å endre på den...

Skulle gjerne hatt 28000 hver måned ja[emoji6]

Ja, med forsørgerstipend :)
Vet du hva grensen ligger på? Mannen har nemmelig gått opp i lønn siden jeg sendte inn søknaden, men vet ikke om jeg trenger å endre på den...

Skulle gjerne hatt 28000 hver måned ja[emoji6]
Nei ikke i hodet, den er vel på rundt 340tusen tror jeg :) se på Lånekassen sine sider!

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Her studerer vi begge to og jeg jobber ved siden av studiene. Vi lever ikke fett, men det går rundt. Vi leier da, husleie på 7500/mnd, har to biler, ett barn. Nå vet jeg ikke hva vi blir å få i stipend/lån i år siden vi har fått et barn nå og søknadene ikke er ferdig behandlet enda.

Februar-14 mamma <3

jeg er eneste med inntekt og det er stipend og maks lån hos lånekassen samt forsørgerstipend. det er VELDIG trang økonomi! og det merkes fort på slutten av mnd også i forhold til leiligheten vi leier nå, ville da aldri leid så lite om vi hadde mer penger.

den dagen begge jobber og får skikkelig lønn kommer vi nok til å få sjokk begge to :o

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Man får ikke 28000 hver mnd altså , det er godt over 400000 i året. Og tro meg , stipend i lånekassen er ikke så mye , det hele er mest lån. Så det her høres helt rart ut. I tillegg så tenker jeg 35000 i mnd , da tjener man såpass godt at jeg synes det er rart hvis den andre får noen ekstra stipend. Men selvfølgelig .. Merkelige ting har skjedd før.... Når det gjelder trang økonomi , så har jeg ei venninne som er superdyktig til å handle inn på tilbud. Hun sjekker tilbudsavisene osv. Hun handler også alt av klær på salg og ønsker seg ting til ungene til bursdag og jul.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

jeg er eneste med inntekt og det er stipend og maks lån hos lånekassen samt forsørgerstipend. det er VELDIG trang økonomi! og det merkes fort på slutten av mnd også i forhold til leiligheten vi leier nå, ville da aldri leid så lite om vi hadde mer penger.

den dagen begge jobber og får skikkelig lønn kommer vi nok til å få sjokk begge to :o

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
Hva har dere i forhold til utgifter da?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Nei ikke i hodet, den er vel på rundt 340tusen tror jeg :) se på Lånekassen sine sider!

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 [emoji173]️

Ok, takk :) Det står ikke på sidene deres, men jeg får teste kalkulatoren med litt forskjellige tall. Tror ikke det er så lavt som 340tusen altså, nærmere 400tusen, men mulig det var lavere før :)

Back
Topp