Studier i permisjonen?

Sunny90

Flørter med forumet
Noen andre enn meg som skal studere i permisjonen? :)
Jeg sikter på å ta et nettstudie.. begynner nå i høst så varer det 1 År.. håper det ikke blir for travelt :)
 
Noen andre enn meg som skal studere i permisjonen? :)
Jeg sikter på å ta et nettstudie.. begynner nå i høst så varer det 1 År.. håper det ikke blir for travelt :)

Så spennende, er det ditt første barn? :)

Jeg skal i grunn ikke ha permisjon, men fortsette studier på høgskolen :joyful: ikke veldig travelt men dagene går passelig fort :joyful:
 
Jeg begynte på bachelor i august, og skal fortsette og studere etter fødsel xsmile9 blir alene med 2 barn i tillegg da, da barnefar gikk fra meg når jeg var blitt gravid. Blir nok veldig travelt!
 
Jeg begynte på bachelor i august, og skal fortsette og studere etter fødsel xsmile9 blir alene med 2 barn i tillegg da, da barnefar gikk fra meg når jeg var blitt gravid. Blir nok veldig travelt!
Så trist å høre han gikk fra deg :( men dette fikser du <3 tøft av deg å studere bachelor med 2 barn! Står stor respekt av det!
 
Jeg begynte å studere da jeg var 15 uker på vei og jeg er etter planen ferdig med studiet når barnet er 10 måneder.
Studiet er bygd opp med 15 ukessamlinger og nettstudier de øvrige ukene, over halvannet år.

Fungerer foreløpig greit, men kjenner at kroppen sliter med å sitte på en vond stol på skolen de ukene samlingene er.
 
Jeg begynte på bachelor i august, og skal fortsette og studere etter fødsel xsmile9 blir alene med 2 barn i tillegg da, da barnefar gikk fra meg når jeg var blitt gravid. Blir nok veldig travelt!

Oi, det høres travelt ut. Hvordan løser du det med amming, babygråt og våkenetter i tillegg til forelesninger, oppgaver og det som er?
 
Sniker fra januar her, men det blir jo ganske likt. Vurderer å melde meg på deltidsstudier som begynner når lille er rundt 9mnd. Har aldri studert før så mer nervøs i forhold til det
 
Jeg tar opp én eksamen nå til våren fra VGS så jeg får vitnemålet bestått, men det er noe jeg kan gjøre hjemme, og bare møte til selve eksamen, så ganske sikker på at det kommer til å gå nokså bra. Blir verre med bacheloren jeg tenkte å ta gjennom nettstudier etter sommeren :eek:. Men er litt usikker på hva som er best og hva jeg har tid til. Fordi det tar 4 år hvis jeg tar studiet over nett, mens det tar 3 år hvis jeg tar studiet «vanlig». Vil helst ta det på 3 år, men jeg tror nesten ikke det er mulig så fort... Men nå vet jeg heller ikke hvor mye som er obligatorisk oppmøte hvis jeg tar det over 3 år heller da... hmm
 
Oi, det høres travelt ut. Hvordan løser du det med amming, babygråt og våkenetter i tillegg til forelesninger, oppgaver og det som er?

Hvordan jeg løser det enda har jeg jo selvfølgelig ikke helt fasiten på, men tenker det viktigste er og holde motet oppe og ha tro på seg selv! Det kommer en langt med. Jeg jobber veldig strukturert med skolearbeid og har alltid vært slik, så ser ikke for meg at det skal bli noe problem egentlig. I tillegg har eg bare 1 innlevering i mai og 1 eksamen i august på det første semesteret. Vi har ingen obligatorisk undervisning, og jeg har en familie som stiller opp mer enn man kan forvente! :cat:
 
Jeg tar opp én eksamen nå til våren fra VGS så jeg får vitnemålet bestått, men det er noe jeg kan gjøre hjemme, og bare møte til selve eksamen, så ganske sikker på at det kommer til å gå nokså bra. Blir verre med bacheloren jeg tenkte å ta gjennom nettstudier etter sommeren :eek:. Men er litt usikker på hva som er best og hva jeg har tid til. Fordi det tar 4 år hvis jeg tar studiet over nett, mens det tar 3 år hvis jeg tar studiet «vanlig». Vil helst ta det på 3 år, men jeg tror nesten ikke det er mulig så fort... Men nå vet jeg heller ikke hvor mye som er obligatorisk oppmøte hvis jeg tar det over 3 år heller da... hmm

Ville sendt de mail og sjekket dette, det gjorde eg da eg ble gravid, før eg takket ja til bachelor plassen min:smiley-angelic003 vi har ingen obligatorisk undervisning, så jeg møter opp på alt jeg kan for og få læring på litt andre måter enn bare hjemme, men dager eg ikke har mulighet studerer eg hjemmefra. Har også dager eg ikke får mulighet til og studere, og det er heller ingen problem og hente seg inn igjen. Heier på deg!:smiley-bounce012
 
Så trist å høre han gikk fra deg :( men dette fikser du <3 tøft av deg å studere bachelor med 2 barn! Står stor respekt av det!

Tusen takk for det:Heartbigred har vært uendelig tungt. Men satser på at jeg kommer sterkere ut av det, å når langt i livet med god innstilling :love7
 
Velger å vente til etter babyen er født. Tenker kanskje om et par år eller noe. Har en bachelor men vil ta en videreutdanning etterhvert. :)
 
Back
Topp