Studie om morkakens vekst

minsten15

Andre møte med forumet
Jeg er blitt trukket ut til å bli med i en studie om morkakens vekst. Er det flere her inne som har fått tilbud om det?

Jeg skal da inn på Ul uke 18-20, 26-27 og 36-37. Så skal ca halvparten av deltakerne inn på MR uke 26-27 og 36-37. Dette synes jeg virket spennende, men vet ikke helt om jeg blir med. Er mest skeptisk til MR.

Noen av dere som har tanker om dette?

Så spennande... [emoji6] mr e jo ikkje stråling, så skal ikkje vere nåke fare! Dei tar jo ikkje skadelige undersøkelsar i en slik studie! [emoji4]

Så spennende! Som Marthemor sier er det ikke noe skummelt med MR. Ingen stråling. Det vanskeligste med MR er å ligge helt stille lenge. Men man kan se på det som meditasjon. :)

Det kunne jeg også tenkt meg å være med på. Hvor fikk du tilbud om dette? På sykehuset?
Det er sikkert en studie som foregår på et bestemt sted i landet tenker jeg. Hadde jeg fått tilbudet hadde jeg i alle fall takket ja[emoji4]

Forrige svangerskap var morkaken min veldig liten og navlestrengen var veldig tynn. Babyen var også lang og tynn og veide for lite i forhold til gestasjonsalder. Hvis jeg kunne fått noe som helst svar på hvorfor det skjedde hadde jeg blitt glad. Så det er bra at de gjennomfører studier[emoji4]

Det kunne jeg også tenkt meg å være med på. Hvor fikk du tilbud om dette? På sykehuset?
Det er sikkert en studie som foregår på et bestemt sted i landet tenker jeg. Hadde jeg fått tilbudet hadde jeg i alle fall takket ja[emoji4]

Forrige svangerskap var morkaken min veldig liten og navlestrengen var veldig tynn. Babyen var også lang og tynn og veide for lite i forhold til gestasjonsalder. Hvis jeg kunne fått noe som helst svar på hvorfor det skjedde hadde jeg blitt glad. Så det er bra at de gjennomfører studier[emoji4]
Jeg fikk brev fra Ahus i går. Jeg er med frem til jeg sier jeg ikke vil. Skal til Ahus på OUL en halvtime før timen til denne studien. Sikkert bare tilfeldig at det ble meg.
Jeg vil nok si ja til å delta, om alle er skeptiske og sier nei kommer ikke helsevesenet lenger heller. Jo flere forsøkskaniner jo flinkere blir legene[emoji6]

Så spennende! Som de andre sier: mr er ikke farlig for barnet.

Back
Topp