studie og mamma...

123abc

Forelsket i forumet
er det noen her inne som har tenkt å studere når mamma permen er over? Eller noen som har gjort det før?
Jeg har lyst å begynne på skolen igjen, men skjønner ikke helt hvordan det skal funke økonomisk..

Må jeg ta opp studielån kanskje, som tilsvarer årslønnen min nå for å dekke de vanlige utgiftene mine? eller fins det andre metoder?

hehe.. ikke vet jeg hva de gir i studielån[:)] bare tenker at å studere er ikke så veldig dyrt, men kan liksom ikke lavære å betale regninger i ett år heller.. så noe må man jo leve av.. Og siden gutten min ikke får barnehageplass, kan jeg ikke jobbe uten om studiene heller..

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

går på skole det året her i permisjonen min.
leser hjemme også er det skole hver tirsdag. funker bra[:)]

Det var jo faktisk VELDIG smart da![:)] Skulle tenkt på det jeg også.. så du får foreldrepenger mens du studerer da?

man får ca 80 000 i stipend/lån i året. så er helt ok,men om du går fra jobb til studie merker du nok forskjell ja =)
Jeg er permitert student nå og skal fortsette til høsten så smått!

Æ studere og vi klare oss fint. Men da skal det sies at sambo tjene bra, også har æ en deltidsjobb til vanlig. Men no har æ permisjon fra den jobben.

*LykkeligeMamma* må si æ beundre dæ som sir at det går fint å studere med med to små i huset. Studere sjøl no i permisjonstida, men æ syns det e skikkelig tøft.

Akkurat det jeg vil studere er ikke særlig dyrt, så trenger ikke studielån akkurat.. Men trenger sånn 200 000- 240 000 MINST for å dekke utgiftene mine i året.. hehe.. og hvor tar man de pengene fra når man studerer og ikke kan ha noe jobb uten om...

Men er jo deltids studie jeg tenker på da.. Så kanskje det kan gå som kveldskurs? Da tror jeg at jeg får godkjent dagpenger.. får vel bestille en time hos en rådgiver på nav..

skulle ønske det ikke måtte være så komplisert..

Back
Topp