Studie Medicus

Stjerneskudd123

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Heihei
Jeg og mannen ble invitert til studie hos Medicus, hvor vi skal få utført ivf. Dette blir vår første runde, skal til screeningmøte nå - og oppstart ivf neste syklus.
Er det flere her inne som har vært der / er i samme båt? Aaaner ikke hva vi går til, har knapt nok lest om temaet - men gleder meg til å møte dem som jobber der :)
 
Hei!

Vi er med på studien nå. Du får tett oopfølging og studien viser til gode resultater :) Du vil bli valgt til enten kort eller lang protokoll.
 
Hei!

Vi er med på studien nå. Du får tett oopfølging og studien viser til gode resultater :) Du vil bli valgt til enten kort eller lang protokoll.
Tusen takk for svar :D Har du fått satt inn eller? Jeg er så spent! Kan dem fryse ned flere egg, og kan man eventuelt bruke de senere? :)
 
Tusen takk for svar :D Har du fått satt inn eller? Jeg er så spent! Kan dem fryse ned flere egg, og kan man eventuelt bruke de senere? :)

Nei er under stimulering enda så fortsatt spent på om hvor mange egg osv som de får ut. Egg som evt blir til overs får du på frys :) Oppmøte annen hver dag for kontroll og hvor lenge man må det vet en jo ikke på forhånd :angelic:
 
Nei er under stimulering enda så fortsatt spent på om hvor mange egg osv som de får ut. Egg som evt blir til overs får du på frys :) Oppmøte annen hver dag for kontroll og hvor lenge man må det vet en jo ikke på forhånd :angelic:
Så spennende :D Har du lang eller kort protokoll? Måtte lese om det nå, for dette kan jeg lite om :p
Så deilig med tett oppfølging :D Jeg er så spent, og håper så inderlig at dette skal gå veien for oss :)
 
Så spennende :D Har du lang eller kort protokoll? Måtte lese om det nå, for dette kan jeg lite om :p
Så deilig med tett oppfølging :D Jeg er så spent, og håper så inderlig at dette skal gå veien for oss :)
kort protokoll :) så tid etter hvor lenge man trenger stimulering. Ja det håper jeg også:rolleyes: jeg tror du blir veldig fornøyd med studien!
 
kort protokoll :) så tid etter hvor lenge man trenger stimulering. Ja det håper jeg også:rolleyes: jeg tror du blir veldig fornøyd med studien!

utifra det jeg leser håper jeg inderlig at vi får kort protokoll også, det virker mye bedre (?) :p
Skal du høste egg nå snart? Den prosessen er jeg spent på kjenner jeg :O
 
utifra det jeg leser håper jeg inderlig at vi får kort protokoll også, det virker mye bedre (?) :p
Skal du høste egg nå snart? Den prosessen er jeg spent på kjenner jeg :O
lang protokoll så begynner du med nedregulering av hormoner på dag 21 i syklus. Nedreguleringen fører til en kunstig overgangsalder. Så startes stimulering med fsh som modner egg på dag 2 i syklus :) kort protokoll starter da også på dag to i syklus og på dag seks skal du ta sprøyte som hindrer eggløsning videre fram til uttak :) jeg håper på at jeg har nok og modne egg i slutten av uken og egguthenting i løpet av helgen :rolleyes: stimulering fra dag 2 i syklus kan vare alt fra 9-20 dager alt ettersom hvordan du reagerer på medisinen. Jeg har ikke hatt noe bivirkninger :)
 
lang protokoll så begynner du med nedregulering av hormoner på dag 21 i syklus. Nedreguleringen fører til en kunstig overgangsalder. Så startes stimulering med fsh som modner egg på dag 2 i syklus :) kort protokoll starter da også på dag to i syklus og på dag seks skal du ta sprøyte som hindrer eggløsning videre fram til uttak :) jeg håper på at jeg har nok og modne egg i slutten av uken og egguthenting i løpet av helgen :rolleyes: stimulering fra dag 2 i syklus kan vare alt fra 9-20 dager alt ettersom hvordan du reagerer på medisinen. Jeg har ikke hatt noe bivirkninger :)
Tusen takk for informativt svar :D Hvem bestemmer hvilken protokoll du skal ha?
så spennende, oppdater meg gjerne underveis hvis du kan - skal krysse fingre og tær for deg :D
 
Tusen takk for informativt svar :D Hvem bestemmer hvilken protokoll du skal ha?
så spennende, oppdater meg gjerne underveis hvis du kan - skal krysse fingre og tær for deg :D

Datamaskin som trekker tilfeldig hvilken protokoll du skal ha, så 50/50 :) det skal jeg gjøre! Du også :)
 
Så spennende :D skal på screeningmøte nå i helgen - får vel mer info da :)
Er det ‘kun’ er forsøk du får?

Det er kun et forsøk ja. Blir det egg på frys må dette betales selv ved evt fryseforsøk. Alle medisiner er gratise og timene du møtee opp på. :)
 
Lykke til i morgen!:hello2 Du må oppdatere også, artig med flere erfaringer :)

Da har vi vært på screeningmøte, og det gikk langt over forventning :D Fikk omvisning, møte alle som jobber der. Tatt blodprøver, ny sædprøve, ultralyd og full pakke. Deilig med tett oppfølging :D Ikke fått vite om vi får kort/lang protokoll enda, får ikke vite før i april :(
Hvordan har det gått med deg? :)
 
Vi venter svar på blodprøvene, om de er bra så skal vi delta i studien også :happy: ultralyd og alle andre prøver er tatt, om vi blir godkjent blir det oppstart i april/mai
 
Vi venter svar på blodprøvene, om de er bra så skal vi delta i studien også :happy: ultralyd og alle andre prøver er tatt, om vi blir godkjent blir det oppstart i april/mai
Så spennende gullfisk :D Var dere der i går? Når blir dere eventuelt randomisert?
Vi krysser fingre og tær for at vi blir godkjente :D Dette hørtes spennende ut, og alle de ansatte var jo så herlige :D
 
Da er vi godkjente for studie, så er det bare å telle ned dagene til mens i neste uke (er vel lov å håpe den ikke kommer, men ja :p )
 
Idag fikk vi telefonen, ble lang protokoll på oss. Hadde håpa på kort men uansett utrolig glad for all hjelp vi kan få.
Venter mens denne uka så blir oppstart om en liten måned da :nailbiting:
 
Vi fikk kort protokoll, så vi er i gang med stimuleringen nå :D
UL viste 10 follikler fordelt på begge sider. Tilbake i neste uke for oppfølging :) Huff, håper dette går veien nå!!
 
Back
Topp