Studie for gravide

Er ikke med, men ble nyskjerrig på hva det er for noe:p

det er et studie der de følger fosteret sin utvikling helt fra starten av :)
Man må melde seg på før man er gravid da de skal ha urinprøver for å sjekke el å sånt :)
Så man får ca 8 ul i svangerskapet og 3D, alle gratis :) første i uke 7, 10, 13, 15 så oul i uke 18 :) så flere jeg utover men husker ikke hvilken uke :)
De tar å prøver av morkaken når barnet er født å en neglebit :) så følger jordmora som har studiet barnet frem til de er 5 år :)

det er et studie der de følger fosteret sin utvikling helt fra starten av :)
Man må melde seg på før man er gravid da de skal ha urinprøver for å sjekke el å sånt :)
Så man får ca 8 ul i svangerskapet og 3D, alle gratis :) første i uke 7, 10, 13, 15 så oul i uke 18 :) så flere jeg utover men husker ikke hvilken uke :)
De tar å prøver av morkaken når barnet er født å en neglebit :) så følger jordmora som har studiet barnet frem til de er 5 år :)
Oi så spennende, skulle likt å ha vist om den studien, hadde lett meldt meg på:)

Høres spennende ut. Skulle gjerne vært med hadde jeg visst om det :)

Hvordan melder man seg? Har du link eller annet for å melde seg?
Eneste studien jeg vet om er SafeStart som handler om trygg medisinbruk gjennom svangerskapet. Man får samtaler med farmasøyt og noen spørreskjemaa en skal fylle ut. Jeg var veldig takknemlig for samtalen jeg fikk med farmasøyten :)

jeg veit ikke om de har studiet et annet sted enn bergen. men man må melde seg på før man blir gravid. men du kan søke opp conimpreg å se om de har det andre steder :)

Back
Topp